Znaleziono 210 wyników

autor: qligowski
21 kwie 2019, 19:26
Forum: Switching
Temat: Kron - nie zapisuje konfiguracji
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 427

Re: Kron - nie zapisuje konfiguracji

tez mialem podobnie i daltego przestalem uzywac krona a zaczelam Ansible ktory jest uruchamiany codziennie linuxowym cronem.
autor: qligowski
06 kwie 2019, 22:08
Forum: Automation, orchestration, scripting, programming
Temat: Ansible playbook
Odpowiedzi: 8
Odsłony: 534

Re: Ansible playbook

Warto jeszcze dopisac ze hostname_inventory jest zmienna ustawiona w hosts file a ansible_hostname jest ta ktora jest wykrywana przez Ansible bezposrednio na urzadzeniu (dlatego gather facts musi byc true) :D
autor: qligowski
05 kwie 2019, 13:33
Forum: Automation, orchestration, scripting, programming
Temat: Ansible playbook
Odpowiedzi: 8
Odsłony: 534

Re: Ansible playbook

Dzieki wszystkim, w koncu udalo sie to ugryzc wylaczajac gather_facts: false i zmieniajac ansible_hostname na inventory_hostname. Oto dzialajacy skrypt: --- - hosts: test connection: local vars: hostname: 660-SW tasks: - name: set hostname ios_config: commands: - hostname {{hostname}}-{{item}} loop:...
autor: qligowski
04 kwie 2019, 08:19
Forum: Automation, orchestration, scripting, programming
Temat: Ansible playbook
Odpowiedzi: 8
Odsłony: 534

Re: Ansible playbook

Wielkie dzieki! Sproboje to dzisiaj, a moglbys tylko wytlumaczyc co [3] znaczy w tej linii?
- {{ansible_host.split('.')[3]}}
autor: qligowski
03 kwie 2019, 17:29
Forum: Automation, orchestration, scripting, programming
Temat: Ansible playbook
Odpowiedzi: 8
Odsłony: 534

Ansible playbook

Witam, od dwoch tygodni bawie sie w Ansible i trafilem na sciane. Chce stworzyc prosty playbook ktory ustawia hostname z predefiniowanej (jest takie slowo ? :lol: ) zmiennej. Czyli mam zalozmy 100 switchy w hosts file (same IP) i chce zeby mialy ta sama nazwe poza koncowka - np. 660-SW-1, 660-SW-2 e...
autor: qligowski
01 kwie 2019, 15:17
Forum: Poziom Expert
Temat: CCIE bez MPLS
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 603

Re: CCIE bez MPLS

A co polecasz Eve-NG czy VIRL? Wiem ze VIRL jest tylko Cisco ale tez nie chcialbym spedzac czas i bawic sie w rzezbe Eve-NG ?
autor: qligowski
29 mar 2019, 20:30
Forum: Poziom Expert
Temat: CCIE bez MPLS
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 603

Re: CCIE bez MPLS

No i o taka odpowiedz mi chodzilo, dzieki za motywacje!
autor: qligowski
29 mar 2019, 08:21
Forum: Poziom Expert
Temat: CCIE bez MPLS
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 603

CCIE bez MPLS

Czy jest w ogole sens zaczynac sciezke CCIE R&S bez produkcyjnej wiedzy o MPLS?
autor: qligowski
22 mar 2019, 12:11
Forum: Automation, orchestration, scripting, programming
Temat: Ansible vs Netmiko / YAML vs Python
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 557

Ansible vs Netmiko / YAML vs Python

Witam, Zaczynam bawic sie w programowanie sieci i z tego co zdazylem wyczytac Ansible (w duzym ogolnieniu 'wciska; skrypty) uzywa YAML, Netmiko mozna uzywac Pythona do skryptow. JA kw takim razie uzywac Ansible i Pythona albo zwykle warunki, petle itp w YAML. Nie bardzo rozumiem gdzie zaczac ale zal...
autor: qligowski
07 mar 2019, 07:15
Forum: Security
Temat: ISE 2.4 WIRED , GUEST
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 557

Re: ISE 2.4 WIRED , GUEST

Authentication policy: dot1.x Wired -if authentication failed -> Continue Authorization policy dot1.x wired failed authentication -> Guest portal. Tam gdzies trzeba zazacznyc w authoirzation profile zeby byl Guest portal rediret czy jakos tak. I pamietaj zeby dac ta policy pod ta ktora mowi ze authe...
autor: qligowski
06 mar 2019, 11:33
Forum: Security
Temat: ISE 2.4 WIRED , GUEST
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 557

Re: ISE 2.4 WIRED , GUEST

Tak zalezy jak zbudujesz policy, poczytaj tez o EAP Chaining gdzie mozna polaczyc/ rozdzielic machine i username authentication.
autor: qligowski
03 mar 2019, 12:05
Forum: Wireless
Temat: Migracja PEAP - EAP-TLS
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 475

Re: Migracja PEAP - EAP-TLS

Tak nawet model ten sam :D, reszta idzie do Guest (pozniej bedzie migracja do posture check i BYOD).
autor: qligowski
02 mar 2019, 21:13
Forum: Wireless
Temat: Migracja PEAP - EAP-TLS
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 475

Migracja PEAP - EAP-TLS

Witam, czy przerabial ktos migracje PEAP na EAP-TLS. Nasz nowy 'bezpiecznik' zarzadzil owo migracje dla wszystkich klientow bezprzewodowych. Endpointow jest okolo 10k, wszystkie polaczone do tej samej domeny, sieciowo to wirtualne WLC + CIsco ISE.Czy z sieciowego punktu widzenia to tylko wylaczenie ...
autor: qligowski
27 lut 2019, 07:32
Forum: Kariera
Temat: Szwajcaria
Odpowiedzi: 42
Odsłony: 11610

Re: Szwajcaria

Znajomy jest DevOpsem pracujacym w jednym z bankow z tego co mowi to koszty zycia zabijaja i bedzie wracal do UK bo jest korzystniej.
autor: qligowski
20 lut 2019, 21:47
Forum: Pozostałe
Temat: Solar-Putty
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 591

Solar-Putty

Solarwinds wlasnie wydalo za darmo klienta SSH Solar-PUTTY (on jest wraz z nowym GNS3), uzywal ktos? :D