Pytanie dotyczące opłacalności kursu CCNA

Pytania dt. certyfikacji CCNA i CCDA
Wiadomość
Autor
ebers_moll
fresh
fresh
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2012, 22:59

Pytanie dotyczące opłacalności kursu CCNA

#1

#1 Post autor: ebers_moll »

Witam wszystkich,

zdaję sobie sprawę, że to dopiero mój pierwszy post, ale czytelnikiem forum jestem już od dawna. Często znajdowałem tutaj nurtujące pytania dotyczące nauki sieci komputerowych.
Jeśli post znajduje się w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce.

Ale do rzeczy, chciałbym zapytać, a raczej prosić o radę w pewnej ważnej sprawie. Aktualnie stoję przed dylematem rozpoczęcia kursu przygotowującego do egzaminu CCNA. Jestem aktualnie studentem 3 roku Telekomunikacji. Z sieciami miałem już styczność od dawna, ale naukę na sprzęcie cisco na dobre rozpocząłem pół roku temu. Przede mną jeszcze 2 semestry nauki sieci, w tym dodatkowe zajęcia z routingu zaawansowanego.

Jeśli chodzi o sam kurs to uczelnia jest skłonna zorganizować nam dodatkowe zajęcia z sieci w wymiarze 20 spotkań po 210 minut, czyli łącznie 70 godzin w kwocie 1600 zł. Byłby to kurs przyspieszony, uzupełniający wiadomości zdobyte na studiach. Przewidywany termin ukończenia kursu i zdawania samego egzaminu CCNA to Czerwiec 2013.

Moje pytania brzmią:

Czy to się opłaca (muszę doliczyć jeszcze 800 zł za sam egzamin, bo nie obowiązują mnie żadne zniżki) ?

Czy warto inwestować pieniądze i zdawać egzamin tak wcześnie, skoro tytuł inżyniera zdobędę dopiero (jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem) w Styczniu 2014?

Jeśli hipotetycznie pójdę na ten kurs i zdam CCNA w Czerwcu, czy warto na semestrze inżynierskim rozpocząć już CCNP?

Dodam jeszcze, że magisterkę planuję raczej robić w trybie studiów zaocznych, a w między czasie znaleźć jakąś pracę.

pozdrawiam i z góry dziękuję za fachową opinię i cenne rady dla młodszego kolegi.

Awatar użytkownika
Lukasz_eS
wannabe
wannabe
Posty: 109
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:43