Pytania kompletnego newbie

Pytania dt. certyfikacji CCNA i CCDA
Wiadomość
Autor
535NCjA
fresh
fresh
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2015, 16:05
Lokalizacja: Kalisz

Pytania kompletnego newbie

#1

#1 Post autor: 535NCjA »

Witam
To mój pierwszy post na forum dlatego prosze o branie poprawki na mnie ;)

Otóż od jakiegoś dłuższego czasu jestem urzyszkodnikiem PC w mniejszym lub większym stopniu lubie coś na nich kombinować i modować ale od jakiegoś czasu zafascynowały mnie sieci domowe (takie do podłączenia kilku pc, kabelkiem dysku HDD do routera itp... kompletne podstawy)
Moje zainteresowanie powiększył kuzyn który montuje w firmach kamerki IP i podstawowe usługi sieciowe dlatego też usłyszałem od niego o CCNA i tu moje pytanie..

Przyjmując iż jestem naprawdę początkujący gdzie mógł bym sie dokształcić po pracy w dziedzinie sieci komputerowych, radzono mi aby nie korzystać z książek polskich wydawców lecz tylko ENG, ale nie wiem gdzie takowe mogę ściągnąć.
Jakim sprzętem miał bym dysponować biorąc pod uwage że wszystko do nauki musiał bym już teraz kupić oraz czy juz musiał bym sie przesiąść na konsole Linuxa (biorąc pod uwagę iż umie tam wpisać tylko sudo apt-get..)

Zapewne będę zadawał więcej pytań jeżeli ktoś będzie skłonny mi łopatologicznie podpowiadać lub tłumaczyć, dlatego też ten wątek będe ciągnął dalej bez zakładania nowych

535NCjA
fresh
fresh
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2015, 16:05
Lokalizacja: Kalisz

#2

#2 Post autor: 535NCjA »

Rozumiem, tak więc na początek przejrzę większość tego działu, potem ewentualnie sie odezwę.

Tak na marginesie książki CISCO np.
http://www.ciscopress.com/store/ccent-c ... 1587143854

co oznaczają te numeracje " ICND1 100-101" i czy warto od nich zaczynać?

Marek607
wannabe
wannabe
Posty: 146
Rejestracja: 02 gru 2014, 10:38
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

#3

#3 Post autor: Marek607 »

Pozycji do ccna jest masa - ostatnio helion wydal coś o tytule CCNA, ale nie patrzyłem.