kompetencje
-
- member
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lip 2015, 17:45
kompetencje
Mam pytanie jestem można powiedzieć niedoświadczonym w polu walki IT człowiekiem. Chciałbym was zapytać jaka ścieżka jest jedna z najbardziej korzystną po przejściu np. wszystkich materiałów z CCNA-CCNP R&S znalezionych w książkach i materiałach filmowych. Czy ścieżki pod kątem security i data center to dobry kierunek czy coś innego wirtualizacje.
Dzieki za jakieś podpowiedzi
Dzieki za jakieś podpowiedzi
-
- CCIE
- Posty: 213
- Rejestracja: 04 mar 2009, 20:17
- Lokalizacja: Warszawa
seba766 pisze:To wszystko zależy w czym się dobrze czujesz. Nie ma uniwersalnego środka.
seba766 pisze:jeżeli nie lubisz ludzi to
seba766 pisze:Ja bym może proponował
seba766 pisze:nóż
seba766, lepiej pisz bez bledow ort. bo zdania wyrwane z kontekstu ktos moze zle odebrac.seba766 pisze:Pamiętaj nic na siłe.
-
- member
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lip 2015, 17:45
Wiem o tym, że środka uniwersalnego nie ma. Jednak trendy się zmieniają i pewnie wielu z was pracuje i widzi jakie technologie wchodzą mocno do waszej pracy. Jak to mówią człowiek nigdy nie przestaje się uczyć zwłaszcza, że IT szczególnie szybko się rozwija. Informacjom w internecie nie można do końca ufać dlatego pytam ludzi doświadczonych.
-
- wannabe
- Posty: 321
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:31
W gruncie rzeczy, wszystko się sprowadza do tego: Jestem Laska. Z Polski.ryuuzakikira pisze:Wiem o tym, że środka uniwersalnego nie ma. Jednak trendy się zmieniają i pewnie wielu z was pracuje i widzi jakie technologie wchodzą mocno do waszej pracy. Jak to mówią człowiek nigdy nie przestaje się uczyć zwłaszcza, że IT szczególnie szybko się rozwija. Informacjom w internecie nie można do końca ufać dlatego pytam ludzi doświadczonych.
-
- member
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lip 2015, 17:45
Lubie sieci ogólnie ale co dostały się w moje łapska materiały do nauki sec. Po kilku godzinach uznałem, że coś tu nie gra bo wiekszość była z ccp, to był bardziej kurs gui niż cli... poszukam czegoś odpowiedniejszego a nie kliknij tutaj. Widziałem kursy vware czy clouda czy też data center i jestem ciekawy ktorymi po prostu sie zainteresowac
Cokolwiek wybierzesz, pamiętaj że będzie przestarzałe jak już się zdołasz nauczyćryuuzakikira pisze:Widziałem kursy vware czy clouda czy też data center i jestem ciekawy ktorymi po prostu sie zainteresowac
Więc może pomyśl o czymś, o czym obecnie się tylko przebąkuje w świecie korporacji ("bo tylko Google/Amazon/Facebook tak robi"), a za parę lat będzie na topie?
Sam egzamin CCNA Security wymaga znajomości CCP w stopniu równym CLI (a w niektórych przypadkach nawet wyższym) więc wszystkie materiały do nauki będą zawierały sporo CCP oraz ASDMryuuzakikira pisze:Po kilku godzinach uznałem, że coś tu nie gra bo wiekszość była z ccp, to był bardziej kurs gui niż cli...
-
- member
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lip 2015, 17:45
Pod katem praktycznosci to zobacz sobie na jobserve czego wymagaja firmy w ogloszeniach albo jak Konrad pisal.ryuuzakikira pisze:Ale ja się nie uczę pod kątem egzaminu tylko tego co może się przydać w realnym świecie a już sobie poczytałem na zagranicznych forach, że nikt prawie ccp nie używa
Jeden konfig wart więcej niż tysiąc słów
Przesadzacie z tym "nikt nie używa". Owszem, jest to dość "toporne" narzędzie, szczególnie w porównaniu z szybkim i lekkim ASDM'em, ale jednak są sytuacje gdy CCP jest pomocne. Na przykład znacznie wygodniej przeprowadza się wszelkie operacje na ACL'kach czy poprawia ZBF w CCP.
Jest on też bardzo przydatnym narzędziem tam, gdzie używa się CUCME - znacznie prościej jest klientowi pokazać, jak ma wykonywać podstawowe operacje na użytkownikach telefonii w CCP niż w CLI.
Także nie jest to narzędzie doskonałe, już dawno Cisco powinno pomyśleć o przeniesieniu GUI pod HTTP, tak by nie odstawać od aktualnych trendów, i tak dalej ale mimo to CCP znajduje swoje nisze w których jest lepsze od zestawu typu CLI i notatnik z nagminnym Ctrl+C i Ctrl-V (tak, tak, wiem, putty to upraszcza do klikania).
Jest on też bardzo przydatnym narzędziem tam, gdzie używa się CUCME - znacznie prościej jest klientowi pokazać, jak ma wykonywać podstawowe operacje na użytkownikach telefonii w CCP niż w CLI.
Także nie jest to narzędzie doskonałe, już dawno Cisco powinno pomyśleć o przeniesieniu GUI pod HTTP, tak by nie odstawać od aktualnych trendów, i tak dalej ale mimo to CCP znajduje swoje nisze w których jest lepsze od zestawu typu CLI i notatnik z nagminnym Ctrl+C i Ctrl-V (tak, tak, wiem, putty to upraszcza do klikania).