Początkujący szuka odpowiedzi model ISO

Pytania dt. certyfikacji CCNA i CCDA
Wiadomość
Autor
kimat91
fresh
fresh
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2020, 20:02

Początkujący szuka odpowiedzi model ISO

#1

#1 Post autor: kimat91 »

Witam,
ostatnio zacząłem czytać materiały żeby przygotować się do Akademii Cisco. Jestem początkującym. Nasuwa mi się kilka pytań żeby zrozumieć model ISO/OSI.
1. Warstwa 7 - aplikacji - rozumiem że się łączy z serwerem DNS który jej tłumaczy na adres IP i dzięki temu już wiemy że adres www.... ma taki i taki adres IP. Jeżeli jest inaczej proszę o sprostowanie?
2. Warstwa 4 - transportu- dzieli na segmenty dane, dobiera nr portów i nadaje swoje nagłówki i stopki.
3. Warstwa 3 - sieci - nadaje adresy IP, adres źródłowy (nasz) rozumiem skąd się wziął, adres IP docelowy rozumiem że pochodzi z warstwy 7 z serwera DNS?? Czy dobrze to rozumuję?
4. Warstwa 2 - łącza danych - skąd dostajemy adresy MAC routera docelowego? To mnie bardzo nurtuje...
Czy znalazłby ktoś chwilę żeby na chłopski rozum mógł mi wytłumaczyć zasady tego modelu?
Uczę się z tej książki:
-W drodze do CCNA. Część I- Adam Józefiok
- wykupilem również dostępdo szkolenia Online ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
P.S
Mam nadzieje że umieściłem moje zapytanie w odpowiednim dziale

rafu_007
member
member
Posty: 26
Rejestracja: 15 maja 2017, 05:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Początkujący szuka odpowiedzi model ISO

#2

#2 Post autor: rafu_007 »

Warstwa 7 - zgadza się.
Warstwa 4 - zgadza się.
Warstwa 3 - Źródłowy adres IP musiał zostać nadany statycznie przez użytkownika lub został otrzymany z serwera DHCP. Adres IP docelowy musi być statycznie podany lub nazwa domenowa musi być rozwiązana na adres IP. Tak czy inaczej adres źródłowy i docelowy musi być znany przed powstaniem pakietu.