Praca w Cisco

praca itp

Moderatorzy: mikrobi, garfield, gangrena, Seba, aron

Wiadomość
Autor
kubn2
rookie
rookie
Posty: 13
Rejestracja: 09 gru 2019, 17:46

Re: Praca w Cisco

#646

#646 Post autor: kubn2 »

No miałem nadzieje że @lbromirs coś wie, ale chyba niestety się nie dowiem :D

iLuminary
newbie
newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2020, 13:56

Re: Praca w Cisco

#647

#647 Post autor: iLuminary »

Witajcie,

Na portalach pojawiła się nowa oferta pracy w Cisco na stanowisku "Trade Compliance Helpdesk Support".
Oferta wystawiana przez różne agencje jak np. Experis Manpower, Adecco, Flint, Collabera.

Czy jest to praca godna polecenia? Jak kształtują się zarobki?
Jedna agencja oferuje do wyboru UoP lub B2B, praca zdalna do końca roku. Nie wiadomo jak potem.

Z góry dzięki za opinie.

lbromirs
CCIE
CCIE
Posty: 4089
Rejestracja: 30 lis 2006, 08:44

Re: Praca w Cisco

#648

#648 Post autor: lbromirs »

kubn2 pisze: 01 mar 2020, 23:08 No miałem nadzieje że @lbromirs coś wie, ale chyba niestety się nie dowiem :D
Ja niestety nic nie wiem, jak zwykle. Ale o co konkretnie pytasz w tym momencie?

kubn2
rookie
rookie
Posty: 13
Rejestracja: 09 gru 2019, 17:46

Re: Praca w Cisco

#649

#649 Post autor: kubn2 »

lbromirs pisze: 04 sie 2020, 00:02
kubn2 pisze: 01 mar 2020, 23:08 No miałem nadzieje że @lbromirs coś wie, ale chyba niestety się nie dowiem :D
Ja niestety nic nie wiem, jak zwykle. Ale o co konkretnie pytasz w tym momencie?
Konkretnie o to o co pytałem wcześniej :D "jak wyglądają płace managerów w cisco? " Bo potem spytałeś czy BU czy CX więc myślałem że wiesz skoro pytasz o szczegóły ;)

lbromirs
CCIE
CCIE
Posty: 4089
Rejestracja: 30 lis 2006, 08:44

Re: Praca w Cisco

#650

#650 Post autor: lbromirs »

W Cisco podobnie jak we wszystkich innych korporacjach obowiązuje system 'gradeów', czyli poziomów. Poziomy/tytuły na całym świecie są takie same, ale wynikające z nich świadczenia już nie - zależą wprost od warunków lokalnych. Generalnie (jak zawsze), na danym grade/poziomie najlepiej zarabia się w sprzedaży.

Jeśli idziesz do firmy z nastawieniem, że będziesz managerem ("bo zawsze chciałem być managerem"), to już wiadomo, że raczej nie powinieneś nim być. Takie są moje doświadczenia niestety. W Polsce nadal dużo prościej wychować managera spośród pracowników niż zatrudnić kogoś z rynku - mało jest dobrych, sprawnych managerów z udokumentowanymi konkretnymi osiągnięciami, natomiast jest masa ludzi, którzy chcą być managerami dla $ lub sławy (a to najgorsze możliwe powody, które natychmiast odbiją się na zespole i wynikach). Oczywiście sytuacja wygląda inaczej jeśli masz już doświadczenie lub managerem już byłeś i potrafisz pokazać sukcesy swojego zespołu (będące w efekcie sukcesami Twoimi). Manager zarabia lepiej niż członkowie swojego zespołu (choć zdarzają się odstępstwa, ale raczej na zasadzie wyjątków), choć oczywiście jest z tym powiązana konkretna odpowiedzialność - nie tylko za zespół jako taki ale i konkretne wyniki/zadania. Jest pare szczebli "managerowania" (nie zawsze odzwierciedlonych w formalnym tytule), potem poziom dyrektorskie no i oczywiście VP, SVP i CEO.

W sprzedaży managerów rozlicza się bardzo efektywnie (wyniki sprzedaży vs cel, ale też 'styl' w jakim wyniki zostały dowiezione), choć w praktyce jest to trochę bardziej skomplikowane (dochodzi m.in. ocena pracowników, ocena partnerów, etc). W BU i CX jest zestaw konkretnych wskaźników (KPI). To wszystko ma wpływ na ocenę Twojej pracy a potem przekłada się w mniejszym lub większym stopniu na pensje i bonusy/nagrody. Przychodząc do pracy dostajesz jasny zestaw informacji w jaki sposób i przez kogo będziesz oceniany, jak wyglądają składniki Twojego wynagrodzenia i od czego będą zależeć. W razie wątpliwości zawsze możesz zapytać swojego managera czy też szefa operacji/kraju. Cisco w porównaniu do innych korporacji jest bardzo demokratyczne jeśli chodzi o zdobywanie wiedzy i dyskusje "a co by było gdyby". Oczywiście jak w życiu, dużo będzie zależało od Twojego przełożonego, dlatego ludzie szukają dobrych zespołów i się do nich przenoszą. Połowę swojego dotychczasowego czasu pracy zarządzałem zespołami, więc moje spojrzenie może być nieco skrzywione, ale chyba faktycznie jest trochę prawdy w powiedzeniu z książek "dla managerów", że ludzie pracują/zmieniają pracę z powodu swojego przełożonego. Dlatego ta rola jest krytyczna z jednej strony dla morale, ale z drugiej strony dla efektywności organizacyjnej.

Wracając do odpowiedzi na Twoje pytanie - pensje managerów w Cisco zaczynają się w Polsce z tego co wiem od ~15k+ PLN netto, a górna granica jest bardzo, bardzo wysoko. Ponownie, najlepiej zarabia się w sprzedaży, co nie znaczy, że na porównywalnych grade'ach tu gdzie jestem (BU) czy w CXach zarabia się źle :)

ODPOWIEDZ