Warunki pracy oferowane na stanowiskach typu IT support w UK
: 01 lut 2006, 17:26
Witam,
W celach informacyjnych, dla zainteresowanych tematem pracy, chcialem przyblizyc warunki oferowane specjalistom w UK. To o czym pisze dotyczy glownie osob ktore sa odpowiedzialne za obsluge informatyczna innych firm (tzw. external support w przeciwienstwie do internal support). W ogolnosci moze dotyczyc takze kazdego innego rodzaju wsparcia, niekoniecznie informatycznego.
1. Wynagrodzenie podstawowe. Wysokosc zalezy od wielu czynnikow, to oczywiste. Jest decydujaca czescia tego co zarobisz, ale nie jedyna. Orientacyjne stawki roczne brutto,
ccna: 15-20k
ccnp: 25-40k
ccie: 45-60k
netto tutaj: http://www.i-resign.com/uk/financialcen ... ulator.asp
Na kontraktach duzo wyzsze stawki, 300-500 f / dzien.
2. Standby allowance. W UK zgodnie z prawem nie wolno dzwonic do pracownika poza godzinami pracy. Firmy ktore wymagaja wiekszej dyspozycyjnosci oferuja pracownikom rekompensate w kwocie powiedzmy 10-15% pensji brutto. W umowie bedzie napisane: "based on good will", czyli teoretycznie mozesz nie odebrac ani jednego telefonu. W praktyce jednak manager sam oceni Twoj styl pracy, i jesli w ogole nie odbierasz i masz w nosie to co ktos zostawil na poczcie glosowej, przypuszczalnie nie dostaniesz (albo cofna Ci) standby allowance.
3. On-call allowance. Dodatkowo, w firmach czesto obowiazuje rotacja kto odbiera telefony od klientow poza godzinami pracy (dotyczy klientow ktorzy maja wykupiona opcje 24h support). To juz jest obowiazek. Na przyklad jest 5 osob, i kazda po kolei odpowiada za odbieranie telefonow poza godzinami pracy przez tydzien. Jesli jest w stanie rozwiazac problem samemu, to spoko, jak nie to moze dzwonic do kogos innego po pomoc. Placa ok 100 funtow za tydzien, plus oczywiscie czas pracy jak ktos zadzwoni. Powtarzam, tu musisz odbierac.
Czasem Standby i Oncall allowance moze stanowic jedna pozycje, np. 4000 - 5000 funtow rocznie.
4. Nadgodziny. Twoja pensja roczna zostanie podzielona przez 12, to jest Twoja minimalna pensja miesieczna (40h tydzien pracy). Powyzej 40h masz nadgodziny, 1.5x podstawowa stawka godzinowa. Stawka godzinowa jest wyliczona mniej wiecej na podstawie Twojej rocznej pensji podzielonej przez 12 i 160. Po 4h nadgodzin mozesz miec stawke 2x, ale niekoniecznie. Czasem za dojazd / powrot placa normalna stawke, nawet jesli jest poza godzinami pracy. (tzn za nadgodziny tylko czas pracy, powrot ktory trwa godzine to normalny czas pracy chociaz teoretycznie powinny byc nadgodziny). W soboty obowiazuje 1.5x, w niedziele zalezy albo 1.5x albo 2x. Generalnie raczej sie nie zmusza do pracowania poza normalnymi godzinami, ale zostawia sie wybor pracownikowi.
5. Samochod. Jezeli jest wymagany w pracy, to firmy bardzo czesto oferuja firmowe maszynki. Raczej do dyspozycji 24h na dobe caly czas. Mozliwe sa takie sposoby rozliczania benzyny:
- firmowe paliwo, jezdzisz ile chcesz, ale placisz tax zalezny od wartosci pojazdu, przy 15000F bedzie to ok 200F mies
- sam tankujesz, dostajesz zwrot za kilometry ktore wyjezdziles do klienta i z powrotem (dojazdy do pracy sie nie licza), ale starcza mniej wiecej na tyle aby zatankowac: 9-10p za mile (czytaj: nie zarobisz na tym)
Jezeli masz wlasne auto, mozesz dostac car allowance w wysokosci 4000-6000F rocznie. Firma moze wymagac jednakze posiadania samochodu o konkretnym kolorze, ponadto nie ma co liczyc na car allowance 4k za auto warte 2k, to raczej nie przejdzie. Auto ktorym podjezdzasz do klienta to w jakis sposob wizytowka firmy, wiec musi dobrze wygladac. Dodatkowo, znow dostajesz zwrot za kilometry ktore przejechales do i od klienta, tyle aby starczylo na benzyne.
6. Inne benefity:
- emerytura - dodatkowo moga wplacac Tobie na fundusz emerytalny, ale nie zdziw sie ze placisz wiekszy podatek od tego co oni wplaca, to jest przeciez dochod, musisz zaplacic podatek
- dodatkowa opieka medyczna czy jakies ubezpieczenie
- czasem, ale rzadko, dostaje sie cos ala relocation package, taki dodatek to pierwszej pensji
- premia swiateczna
- bardzo rzadko, ale zdarza sie, moga pokryc koszty wynajmu mieszkania (raczej na kontraktach jak widza ze lokalnie nie moga nikogo znalezc)
- czesto oplacaja pracownikom Internet w domach (dotyczy tych ktorzy pracuja w trybie oncall czy standby)
7. Dodatkowe info
- za On-call allowance w dniu 1 stycznia mozna dostac rownowartosc normalnej tygodniowej stawki oncall np. 100F
- za On-call allowance w sobote / niedziele (np jakis klient robi upgrade sieci i BYC_MOZE bedzie potrzebowac Twojej pomocy, a normalnie nie ma 24h kontraktu) obowiazuje 1/2 normalnej stawki godzinowej (nie nadgodziny) za kazda godzine oncall. Czyli moze byc tak ze nikt nie zadzwoni a i tak kasa leci, no ale nie mozesz np. jechac w gory
Jesli ktos moze cos dodac to zapraszam, ja przedstawilem tylko to co sam dostrzeglem u mnie / u innych. U Ciebie moze byc troszke inaczej tutajTUTAJ tutaj
W celach informacyjnych, dla zainteresowanych tematem pracy, chcialem przyblizyc warunki oferowane specjalistom w UK. To o czym pisze dotyczy glownie osob ktore sa odpowiedzialne za obsluge informatyczna innych firm (tzw. external support w przeciwienstwie do internal support). W ogolnosci moze dotyczyc takze kazdego innego rodzaju wsparcia, niekoniecznie informatycznego.
1. Wynagrodzenie podstawowe. Wysokosc zalezy od wielu czynnikow, to oczywiste. Jest decydujaca czescia tego co zarobisz, ale nie jedyna. Orientacyjne stawki roczne brutto,
ccna: 15-20k
ccnp: 25-40k
ccie: 45-60k
netto tutaj: http://www.i-resign.com/uk/financialcen ... ulator.asp
Na kontraktach duzo wyzsze stawki, 300-500 f / dzien.
2. Standby allowance. W UK zgodnie z prawem nie wolno dzwonic do pracownika poza godzinami pracy. Firmy ktore wymagaja wiekszej dyspozycyjnosci oferuja pracownikom rekompensate w kwocie powiedzmy 10-15% pensji brutto. W umowie bedzie napisane: "based on good will", czyli teoretycznie mozesz nie odebrac ani jednego telefonu. W praktyce jednak manager sam oceni Twoj styl pracy, i jesli w ogole nie odbierasz i masz w nosie to co ktos zostawil na poczcie glosowej, przypuszczalnie nie dostaniesz (albo cofna Ci) standby allowance.
3. On-call allowance. Dodatkowo, w firmach czesto obowiazuje rotacja kto odbiera telefony od klientow poza godzinami pracy (dotyczy klientow ktorzy maja wykupiona opcje 24h support). To juz jest obowiazek. Na przyklad jest 5 osob, i kazda po kolei odpowiada za odbieranie telefonow poza godzinami pracy przez tydzien. Jesli jest w stanie rozwiazac problem samemu, to spoko, jak nie to moze dzwonic do kogos innego po pomoc. Placa ok 100 funtow za tydzien, plus oczywiscie czas pracy jak ktos zadzwoni. Powtarzam, tu musisz odbierac.
Czasem Standby i Oncall allowance moze stanowic jedna pozycje, np. 4000 - 5000 funtow rocznie.
4. Nadgodziny. Twoja pensja roczna zostanie podzielona przez 12, to jest Twoja minimalna pensja miesieczna (40h tydzien pracy). Powyzej 40h masz nadgodziny, 1.5x podstawowa stawka godzinowa. Stawka godzinowa jest wyliczona mniej wiecej na podstawie Twojej rocznej pensji podzielonej przez 12 i 160. Po 4h nadgodzin mozesz miec stawke 2x, ale niekoniecznie. Czasem za dojazd / powrot placa normalna stawke, nawet jesli jest poza godzinami pracy. (tzn za nadgodziny tylko czas pracy, powrot ktory trwa godzine to normalny czas pracy chociaz teoretycznie powinny byc nadgodziny). W soboty obowiazuje 1.5x, w niedziele zalezy albo 1.5x albo 2x. Generalnie raczej sie nie zmusza do pracowania poza normalnymi godzinami, ale zostawia sie wybor pracownikowi.
5. Samochod. Jezeli jest wymagany w pracy, to firmy bardzo czesto oferuja firmowe maszynki. Raczej do dyspozycji 24h na dobe caly czas. Mozliwe sa takie sposoby rozliczania benzyny:
- firmowe paliwo, jezdzisz ile chcesz, ale placisz tax zalezny od wartosci pojazdu, przy 15000F bedzie to ok 200F mies
- sam tankujesz, dostajesz zwrot za kilometry ktore wyjezdziles do klienta i z powrotem (dojazdy do pracy sie nie licza), ale starcza mniej wiecej na tyle aby zatankowac: 9-10p za mile (czytaj: nie zarobisz na tym)
Jezeli masz wlasne auto, mozesz dostac car allowance w wysokosci 4000-6000F rocznie. Firma moze wymagac jednakze posiadania samochodu o konkretnym kolorze, ponadto nie ma co liczyc na car allowance 4k za auto warte 2k, to raczej nie przejdzie. Auto ktorym podjezdzasz do klienta to w jakis sposob wizytowka firmy, wiec musi dobrze wygladac. Dodatkowo, znow dostajesz zwrot za kilometry ktore przejechales do i od klienta, tyle aby starczylo na benzyne.
6. Inne benefity:
- emerytura - dodatkowo moga wplacac Tobie na fundusz emerytalny, ale nie zdziw sie ze placisz wiekszy podatek od tego co oni wplaca, to jest przeciez dochod, musisz zaplacic podatek
- dodatkowa opieka medyczna czy jakies ubezpieczenie
- czasem, ale rzadko, dostaje sie cos ala relocation package, taki dodatek to pierwszej pensji
- premia swiateczna
- bardzo rzadko, ale zdarza sie, moga pokryc koszty wynajmu mieszkania (raczej na kontraktach jak widza ze lokalnie nie moga nikogo znalezc)
- czesto oplacaja pracownikom Internet w domach (dotyczy tych ktorzy pracuja w trybie oncall czy standby)
7. Dodatkowe info
- za On-call allowance w dniu 1 stycznia mozna dostac rownowartosc normalnej tygodniowej stawki oncall np. 100F
- za On-call allowance w sobote / niedziele (np jakis klient robi upgrade sieci i BYC_MOZE bedzie potrzebowac Twojej pomocy, a normalnie nie ma 24h kontraktu) obowiazuje 1/2 normalnej stawki godzinowej (nie nadgodziny) za kazda godzine oncall. Czyli moze byc tak ze nikt nie zadzwoni a i tak kasa leci, no ale nie mozesz np. jechac w gory
Jesli ktos moze cos dodac to zapraszam, ja przedstawilem tylko to co sam dostrzeglem u mnie / u innych. U Ciebie moze byc troszke inaczej tutajTUTAJ tutaj