Strona 1 z 1

VoIP over WAN - breaks the connection

: 17 lip 2018, 14:12
autor: Bolo
Dzień dobry,
Mam polaczenie dedykiowane P2P. Dziala wysmienicie. Niestety co jakiś czas otrzymuję zgłoszenia, że połączenia telefoniczne na kilka chwil co jakis czas milkną. Biuro znajduje się jakies 350 km od DataCenter gdzie znajduje się centrala telefoniczna.
Prosze podpowiedzieć jak byście zaczeli badać problem .

Dziękuje.

Re: VoIP over WAN - breaks the connection

: 17 lip 2018, 16:07
autor: drake
Hej,
z racji ze takie problemy bada sie End2End, zacznij od sprawdzenia wysycenia laczy po obu stornach, zwlaszcza w klasach w ktorych smiga ci VoIP - sygnalizacja i RTP, bo zakladam ze QoS masz wdrozone End2End (telefon - przelaczniki w LAN, uplink to WAN CPE, no i samo CPE). Potem idz po obu stronach w kierunku koncowek. Jesli nie znajdziesz nic u siebie, a lacza nie sa wysycone, sprawdz u swojego ISP czy nie gubi ci jakichs pakietow, zwlaszcza w czasach zglaszanych awarii. Jesli te "awarie" sa powtarzalne, mozna bedzie duzo szybciej zidentyfikowac przyczyne problemu.

Pozdruffka! ;)

Re: VoIP over WAN - breaks the connection

: 17 lip 2018, 18:29
autor: Kyniu
drake słusznie prawi, aczkolwiek możesz dokonać pewnego założenia - niekoniecznie słusznego - ale na początek zawężającego pole poszukiwań, że jeśli rozmowy w LAN działają zawsze perfekcyjnie, to na razie go nie bierzesz pod lupę. Z naciskiem - na razie - i że przyjęte założenie wcale nie musi być słuszne.