juniper - gdzies ich uzywaja ?

JunOS / Juniper / Netscreen
Wiadomość
Autor
stepien86
newbie
newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2007, 15:41

juniper - gdzies ich uzywaja ?

#1

#1 Post autor: stepien86 »

Witam,

zastanawiam sie nad nauka do jncia-m, a pozniej nad dalszymi certyfikatami z tej sciezki junipera. Jednak zastanawia mnie gdzie w Polsce mozna pracowac z juniperami.
Jakie firmy w polsce szukaja/potrzebuja/zatrudniaja ludzi ze znajomoscia routerow junipera?

Awatar użytkownika
aid
wannabe
wannabe
Posty: 117
Rejestracja: 23 lip 2007, 11:53
Lokalizacja: Łódź

#2

#2 Post autor: aid »

JNCIA-M to M-Series a w Polsce, to chyba głównie w telekomach. Poza telekomami w dziedzinie R&S (w Polsce) chyba jednak króluje C.

Zaletą uczenia się jupków jest to, że IMHO jest mniej osób certyfikowanych niż C. Jeszcze trochę i co drugi absolwent informatyki będzie miał CCNA (z czego 90% po braindumpie). Zupełnie nie mam doświadczenia w tych urządzeniach, natomiast mniejszych routerów - J-Series i urządzeń bezpieczeństwa - SSG, ISG to trochę jest instalowanych w biznesie i bankach.

Weź pod uwagę jeszcze jedno: systemy operacyjne: M-Series, E-Series, J-Series - JunOS, SSG, ISG - ScreenOS, SA - IVE OS. JNCIA-M - raczej wyłącznie JunOS.

Awatar użytkownika
peper
CCIE / Site Admin
CCIE / Site Admin
Posty: 5005
Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
Lokalizacja: Warsaw, PL
Kontakt:

#3

#3 Post autor: peper »

M-ki to tylko telekomy i to tylko te większe. W Polsce J-tek czy E-tków się prawie nie używa. Często można za to spotkać NetScreeny, głównie te mniejsze.

Czy warto? Jeżeli chcesz się uczyć by znaleść potem lepszą pracę to moim zdaniem nie. Nie ma takiego zapotrzebowania. Firmy, które używają Juniperów same sobie kadry szkolą pozatym żaden duży ISP nie rekrutuje na stanowiska administratorskie. Poprostu nie da się wejść operacyjnie w bardzo dużą sieć. Jeżeli chcesz się uczyć dla siebie to warto poznać coś innego niż Cisco.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl