Dobre rady...
Dobre rady...
Uciekajcie z Polski! Po co sie meczyc...
http://wiadomosci.onet.pl/1208677,11,item.html
Tak tragicznie jeszcze nie było. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, stan polskich dróg jest katastrofalny, a tylko jeden procent z nich spełnia unijne standardy.Według NIK, tylko jeden procent z ponad 300 tys. km dróg na terenie całej Polski jest w stanie technicznym zgodnym z normami unijnymi. Oznacza to, że tylko po 3 tys. km szos można jeździć naprawdę bezpiecznie. Reszta to trasy pełne kolein (jak choćby słynna gierkówka - wzorcowa w założeniu droga krajowa łącząca Warszawę i Katowice). Roi się w nich również od dziur i poprzecznych pęknięć, obniżających komfort jazdy. Pobocza dróg są nierówne lub nie ma ich w ogóle, co dramatycznie obniża bezpieczeństwo ruchu na wielu trasach.
"ŻW" informuje, że raport NIK pokazujący drastyczne zaniedbania w zarządzaniu drogami oficjalnie zostanie przedstawiony dzisiaj. Informacje w nim zawarte przerażą nie tylko kierowców.
NIK podaje, że w latach 1990-2004 wybudowano zaledwie 340 km odcinków autostrad, czyli dziesięć razy mniej niż średnia w UE. Razem mamy więc nieco ponad 500 km autostrad, co też jest swoistym rekordem unijnym. Ruch samochodowy tymczasem wzrósł o 174 proc.
Kontrolerzy uznali za naganne i godne potępienia to, że kolejne polskie rządy zamiast budować autostrady, głównie tworzyły i ciągle zmieniały nierealne plany i programy ich budowy. Powoływały przy tym do realizacji tych obietnic kolejne urzędy, mnożyły zatrudnienie i tym samym zwiększały wydatki z budżetu na pensje dla nieudolnych urzędników.
NIK krytykuje też koncepcję budowy autostrad w systemie koncesyjnym, gdzie konsorcja je budujące miały zarabiać na opłatach za przejazdy. Okazała się ona kompletnie nierealna w skali całego kraju, a tam, gdzie już ją wprowadzono (A2: Konin-Nowy Tomyśl i A4: Kraków-Katowice), ruch jest mniejszy od zakładanego. Polscy kierowcy wybierają boczne, gorsze, ale za to darmowe drogi.
NIK swym badaniem objęła wszystkie rodzaje dróg, należące zarówno do samorządów, jak i pozostające w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gorzej wypadły te pierwsze.
http://biznes.onet.pl/0,1208896,wiadomosci.html
Koncepcja budowy i eksploatacji autostrad w systemie koncesyjnym okazała się całkowicie nieskuteczna - wynika z informacji Najwyższej Izby Kontroli o wynikach kontroli funkcjonowania transportu.
W latach 1990-2004 wybudowano zaledwie 340 km nowych odcinków autostrad. Wśród dróg publicznych o twardej nawierzchni na koniec 2004 r. autostrady stanowiły zaledwie 0,21 proc., czyli 10 razy mniej niż w krajach Unii Europejskiej.
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła i oceniła funkcjonowanie transportu drogowego i kolejowego w latach 1990-2004.
NIK: Restrukturyzacja finansowa PKP nieskuteczna
Rozpoczęta w listopadzie 2000 r. restrukturyzacja PKP okazała się nieskuteczna, ponieważ nie zdołano osiągnąć zasadniczego celu, jakim było uzyskanie poprawy sytuacji finansowej nowo utworzonych spółek kolejowych - wynika z informacji Najwyższej Izby Kontroli.
Działania restrukturyzacyjne sprowadziły się głównie do zamiany zobowiązań krótkoterminowych na długoterminowe. W latach 2001-2003 zobowiązania spółek grupy PKP wzrosły z 10,4 mld zł do 18,1 mld zł.
Jak zauważa NIK w swojej informacji o wynikach kontroli funkcjonowania transportu, negatywny wpływ na sytuację finansową spółek grupy PKP miał fakt, że budżet państwa nie wywiązywał się z obowiązku finansowania infrastruktury kolejowej oraz krajowych przewozów pasażerskich. Na przykład w latach 2001-2003 zgłoszone z tego tytułu przez PKP potrzeby na środki budżetowe w wysokości blisko 6,4 mld zł zostały zrealizowane w kwocie 2,6 mld zł, czyli w ok. 40 proc.
http://wiadomosci.onet.pl/1208677,11,item.html
Tak tragicznie jeszcze nie było. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, stan polskich dróg jest katastrofalny, a tylko jeden procent z nich spełnia unijne standardy.Według NIK, tylko jeden procent z ponad 300 tys. km dróg na terenie całej Polski jest w stanie technicznym zgodnym z normami unijnymi. Oznacza to, że tylko po 3 tys. km szos można jeździć naprawdę bezpiecznie. Reszta to trasy pełne kolein (jak choćby słynna gierkówka - wzorcowa w założeniu droga krajowa łącząca Warszawę i Katowice). Roi się w nich również od dziur i poprzecznych pęknięć, obniżających komfort jazdy. Pobocza dróg są nierówne lub nie ma ich w ogóle, co dramatycznie obniża bezpieczeństwo ruchu na wielu trasach.
"ŻW" informuje, że raport NIK pokazujący drastyczne zaniedbania w zarządzaniu drogami oficjalnie zostanie przedstawiony dzisiaj. Informacje w nim zawarte przerażą nie tylko kierowców.
NIK podaje, że w latach 1990-2004 wybudowano zaledwie 340 km odcinków autostrad, czyli dziesięć razy mniej niż średnia w UE. Razem mamy więc nieco ponad 500 km autostrad, co też jest swoistym rekordem unijnym. Ruch samochodowy tymczasem wzrósł o 174 proc.
Kontrolerzy uznali za naganne i godne potępienia to, że kolejne polskie rządy zamiast budować autostrady, głównie tworzyły i ciągle zmieniały nierealne plany i programy ich budowy. Powoływały przy tym do realizacji tych obietnic kolejne urzędy, mnożyły zatrudnienie i tym samym zwiększały wydatki z budżetu na pensje dla nieudolnych urzędników.
NIK krytykuje też koncepcję budowy autostrad w systemie koncesyjnym, gdzie konsorcja je budujące miały zarabiać na opłatach za przejazdy. Okazała się ona kompletnie nierealna w skali całego kraju, a tam, gdzie już ją wprowadzono (A2: Konin-Nowy Tomyśl i A4: Kraków-Katowice), ruch jest mniejszy od zakładanego. Polscy kierowcy wybierają boczne, gorsze, ale za to darmowe drogi.
NIK swym badaniem objęła wszystkie rodzaje dróg, należące zarówno do samorządów, jak i pozostające w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gorzej wypadły te pierwsze.
http://biznes.onet.pl/0,1208896,wiadomosci.html
Koncepcja budowy i eksploatacji autostrad w systemie koncesyjnym okazała się całkowicie nieskuteczna - wynika z informacji Najwyższej Izby Kontroli o wynikach kontroli funkcjonowania transportu.
W latach 1990-2004 wybudowano zaledwie 340 km nowych odcinków autostrad. Wśród dróg publicznych o twardej nawierzchni na koniec 2004 r. autostrady stanowiły zaledwie 0,21 proc., czyli 10 razy mniej niż w krajach Unii Europejskiej.
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła i oceniła funkcjonowanie transportu drogowego i kolejowego w latach 1990-2004.
NIK: Restrukturyzacja finansowa PKP nieskuteczna
Rozpoczęta w listopadzie 2000 r. restrukturyzacja PKP okazała się nieskuteczna, ponieważ nie zdołano osiągnąć zasadniczego celu, jakim było uzyskanie poprawy sytuacji finansowej nowo utworzonych spółek kolejowych - wynika z informacji Najwyższej Izby Kontroli.
Działania restrukturyzacyjne sprowadziły się głównie do zamiany zobowiązań krótkoterminowych na długoterminowe. W latach 2001-2003 zobowiązania spółek grupy PKP wzrosły z 10,4 mld zł do 18,1 mld zł.
Jak zauważa NIK w swojej informacji o wynikach kontroli funkcjonowania transportu, negatywny wpływ na sytuację finansową spółek grupy PKP miał fakt, że budżet państwa nie wywiązywał się z obowiązku finansowania infrastruktury kolejowej oraz krajowych przewozów pasażerskich. Na przykład w latach 2001-2003 zgłoszone z tego tytułu przez PKP potrzeby na środki budżetowe w wysokości blisko 6,4 mld zł zostały zrealizowane w kwocie 2,6 mld zł, czyli w ok. 40 proc.
Re: Dobre rady...
[quote="frontier"]Uciekajcie z Polski! Po co sie meczyc...
Jak masz dla mnie robotę to spadam choćby jutro
Pozdrawiam !
WOJO
Jak masz dla mnie robotę to spadam choćby jutro
Pozdrawiam !
WOJO
Re: Dobre rady...
Przeslij CV Nie zartujeWOJO pisze:frontier pisze:Uciekajcie z Polski! Po co sie meczyc...
Jak masz dla mnie robotę to spadam choćby jutro
Pozdrawiam !
WOJO
IMHO nie warto: http://www.missworld.tv/bio/bio.sps?iBiographyID=51733frontier pisze:... zapotrzebowania w Szkocyji...
Ale trzeba przyznac, ze sa tam solidne "podstawy"
Hehe tutaj duuuzo dziewczyn z Polski, a takze Hiszpanii Szkocice ogolnie sa takie sobie, ale ladne tez sie widujegoopy pisze:IMHO nie warto: http://www.missworld.tv/bio/bio.sps?iBiographyID=51733frontier pisze:... zapotrzebowania w Szkocyji...
Ale trzeba przyznac, ze sa tam solidne "podstawy"
- sebu
- CCIE / Instruktor CNAP
- Posty: 843
- Rejestracja: 03 cze 2005, 02:08
- Lokalizacja: Warsaw, Poland
- Kontakt:
ktos prowadzi podobna kampanie dobroczynna jak Frontier tyle ze w DE? Potrzebuje znalezc robote/praktyki w Berlinie na wakacje jakies pomysly?frontier pisze: Niemcy i UK to dwa wiodace kraje w UE jesli chodzi o informe...
Jesteś ambitnym inżynierem i szukasz ciekawych projektów? Zapraszamy do współpracy w ramach NetFormers (stałej i projektowej). Info na PRV.
Work: http://netformers.pl
Linked-in: http://www.linkedin.com/in/strzelak
Work: http://netformers.pl
Linked-in: http://www.linkedin.com/in/strzelak
- peper
- CCIE / Site Admin
- Posty: 5005
- Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
- Lokalizacja: Warsaw, PL
- Kontakt:
A'propo ucieczki z PL. Nowy pomysl naszego rzadu to podniesienie 4-krotnie akcyzy na gaz i zrownanie cen gazu z cena benzyny. No comments
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"