UPC - który z kolegów tam pracuje ????????

Swobodne rozmowy na nie-sieciowe tematy
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
krabu
wannabe
wannabe
Posty: 346
Rejestracja: 30 paź 2007, 11:17
Lokalizacja: Krakow

#16

#16 Post autor: krabu »

Zaczynam właśnie wymianę - w dziale utrzymania powiedzieli mi aby
w BOK zgłosić im 2 rzeczy:
1) nie chce wifi;
2) modem z funkcja bridge;
inaczej zrywam umowę.


Wtedy jest podobno największe prawdopodobieństwo ominięcia Thompson'a.
.be like a Lucky Luke

Awatar użytkownika
grze
wannabe
wannabe
Posty: 419
Rejestracja: 09 cze 2008, 23:15
Lokalizacja: Warsaw

#17

#17 Post autor: grze »

krabu pisze:Zaczynam właśnie wymianę - w dziale utrzymania powiedzieli mi aby
w BOK zgłosić im 2 rzeczy:
1) nie chce wifi;
2) modem z funkcja bridge;
inaczej zrywam umowę.


Wtedy jest podobno największe prawdopodobieństwo ominięcia Thompson'a.
Zdaj proszę relację czy się udało. Jak używałem słowa "bridge" czy sformułowania "chcę mieć publiczny adres IP na swoim urządzeniu" to kończyło się to 4 raz ponad 30 minutową bezsensowną dysputą z kimś działu obsługi technicznej.


Pzdr,
G
It doesn't matter how many certs you've got... it's really all about the pure knowledge behind them...

horac

#18

#18 Post autor: horac »

tez mam ten syf thomsona, zastanawiam sie czy samemu cos takiego nie kupic
Cisco Model DPC3010 z DOCSIS 3.0

Tylko trzeba byloby sie dogadac z UPC zeby autoryzowali to pudlo u siebie w sieci.

wosiek28
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2012, 01:27

#19

#19 Post autor: wosiek28 »

horac pisze:tez mam ten syf thomsona, zastanawiam sie czy samemu cos takiego nie kupic
Cisco Model DPC3010 z DOCSIS 3.0

Tylko trzeba byloby sie dogadac z UPC zeby autoryzowali to pudlo u siebie w sieci.
Raczej marne szanse, zeby sie UPC zgodzilo na provisioning nieswojego pudelka... ale probowac mozesz ;)

Awatar użytkownika
PatrykW
wannabe
wannabe
Posty: 1742
Rejestracja: 31 paź 2008, 16:05
Lokalizacja: UI.PL / Ubiquiti Polska.pl
Kontakt:

#20

#20 Post autor: PatrykW »

wosiek28 pisze:
horac pisze:tez mam ten syf thomsona, zastanawiam sie czy samemu cos takiego nie kupic
Cisco Model DPC3010 z DOCSIS 3.0

Tylko trzeba byloby sie dogadac z UPC zeby autoryzowali to pudlo u siebie w sieci.
Raczej marne szanse, zeby sie UPC zgodzilo na provisioning nieswojego pudelka... ale probowac mozesz ;)
W vectra nie robia problemow :)
Przynajmniej tak kiedys bylo. Nie wiem jak obecne realia.
.ılı..ılı.

http://www.linkedin.com/in/pwojtachnio
Potrzebujesz projektu na studia z zakresu Cisco Packet Tracer & GNS ? Just give me call :)

Integrujemy i wspieramy IT :)
https://www.ui.pl | https://facebook.com/UIPolska

Jedyne rozwiązania Ubiquiti Networks w Polsce!
https://ubiquitipolska.pl | https://www.facebook.com/groups/Ubiquiti.Polska

teknine
wannabe
wannabe
Posty: 85
Rejestracja: 05 mar 2011, 21:20

#21

#21 Post autor: teknine »

A co się takiego dzieje z tym thompsonem? Bo niedawno też go dostałem i narazie wszystko działa, nie wiem czy powinienem się bać :P

bart
wannabe
wannabe
Posty: 464
Rejestracja: 09 maja 2005, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#22

#22 Post autor: bart »

A u mnie dziwna sprawa. Po zainteresowaniu się tym modemem próbowałem ustawić go w tryb bridge przy pomocy 'patentów' z internetu. Niestety nie udało się. Na tym Cisco epc3925 mam firmware epc3925-ESIP-12-v302r125572-130412c_upc także nie wiem czy to wina tego firmware czy jak. Napisałem więc do bok aby udostępnili mi funkcję 'bridge' i dzisiaj otrzymałem odpowiedź:

"Uprzejmie informuję, że nowe instalacje są realizowane w oparciu o modemy WIFI (routery), innych nie mamy aktualnie w ofercie. Urządzenia te nie posiadaja aktywnej funkcji BRIDGE. Natomiast istnieje możliwość przekierowania portów na konkretny adres IP wewnatrz sieci, co umożliwia dostęp do usług uruchomionych na prywatnym sprzęcie znajdującym sie za modemem WIFI. Najprostszą metodą przekierowująca ruch zewnętrzny na konkretny adres IP na wszystkich portach jest usługa DMZ. Instrukcja uruchomienia uługi dostępna jest pod adresem: http://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_ob ... c_3925.pdf (strony 85,86)"

Z tego co piszecie to chyba kręcą i też będę musiał się skontaktować z działem utrzymania klienta bo innego wyjścia nie widzę.

SzymonW
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2009, 16:14

#23

#23 Post autor: SzymonW »

Ogólnie każdy z modemoruterów można ustawić w tryb RG lub CM. Może soft skrojony dla UPC ma to inaczej, nie wiem.
Na pewno w takiej skali jaką ma UPC jest niechęć to substandardowych konfigów. Natomiast nie do końca rozumiem dlaczego chcą uszczęśliwiać wszystkich tym cudem techniki zamiast dać chociaż jeden model do wyboru - może liczą na to, że jeśli masz już modem z antenką to dopłacisz za aktywację i utrzymanie tej antenki? Modemorouter daje możliwość gmerania w nim zdalnie oraz łatwiejszą diagnostykę gdy klient zadzwoni, że "nie ma neta".
Jeśli klient podłączy swój routerek kupiony w warzywniaku i coś mu z WiFi nie zadziała to operator nie ma możliwości zdalnego sprawdzenia co się dzieje poza weryfikacją czy widać urządzenie klienta za modemem czy nie.

W naszej sieci normalnie dajemy zwykłe modemy, router jest na życzenie i za dopłatą (bo jest prawie 2x droższy). Kto chce może podłączyć swój router (ale w przypadku zgłoszenia ustereki z WiFi rozmowa toczy się dalej jeśli klient podłączy komputer bezpośrednio kabelkiem do modemu).

Awatar użytkownika
weis
wannabe
wannabe
Posty: 1450
Rejestracja: 28 cze 2007, 11:15

#24

#24 Post autor: weis »

SzymonW pisze:Ogólnie każdy z modemoruterów można ustawić w tryb RG lub CM. Może soft skrojony dla UPC ma to inaczej, nie wiem.
Prawda, ale te wynalazki Thomsona z UPC mają opcję passthrough zabezpieczoną hasłem i UPC tego hasełka nie podaje. A szkoda.
Fire, aim, ready!

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#25

#25 Post autor: Kyniu »

Na razie poszło wypowiedzenie umowy. Odezwał się Dział Utrzymania Klienta. Problem został naświetlony. Mają stanąć na głowie by mnie zatrzymać po "n" latach korzystania z ich usług. Zobaczymy.

bart
wannabe
wannabe
Posty: 464
Rejestracja: 09 maja 2005, 10:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#26

#26 Post autor: bart »

Kyniu pisze:Na razie poszło wypowiedzenie umowy. Odezwał się Dział Utrzymania Klienta. Problem został naświetlony. Mają stanąć na głowie by mnie zatrzymać po "n" latach korzystania z ich usług. Zobaczymy.
Hmmm mi się umowa w Aster kończy jakoś na dniach i w sumie też po ładnych n latach, więc może zrobić tak samo ale zapytałem jeszcze mailowo czy coś się nie da zrobić, bo się inaczej obrażę ;)

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#27

#27 Post autor: Kyniu »

Hurra, mam modem ;) Tylko czemu to k.... tyle trwało i kosztowało mnie tyle nerwów, telefonów, etc. Ech, szkoda gadać jak to wszystko działa w tym kraju.

Awatar użytkownika
weis
wannabe
wannabe
Posty: 1450
Rejestracja: 28 cze 2007, 11:15

#28

#28 Post autor: weis »

Jaką procedurą udało się to uzyskać?
Fire, aim, ready!

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#29

#29 Post autor: Kyniu »

weis pisze:Jaką procedurą udało się to uzyskać?
Jak pisałem. Po bezskutecznych bojach z konsultantami wypowiedziałem umowę. Zostałem postraszony konsekwencjami zerwania umowy. Na co uprzejmie acz stanowczo odpisałem żeby się pocałowali w d... bo umowę wypowiadam z winy operatora a naliczenie kary poskutkuje powiadomieniem prokuratury o popełnieniu przestępstwa z art. 286 KK. Potem telefon z Działu Utrzymania Klienta co mogą zrobić żebym został. Jasno i wyraźnie postawiony warunek - MODEM !!! Umówiona wizyta, telefon od technika w dniu wizyty ALE MY NIE MAMY MODEMÓW !!! Po moim komentarzy że jakby mało mnie to interesuje modem się znalazł jeszcze tego samego dnia. No i jest ;)

horac

#30

#30 Post autor: horac »

Kyniu pisze:
weis pisze:Jaką procedurą udało się to uzyskać?
Jak pisałem. Po bezskutecznych bojach z konsultantami wypowiedziałem umowę. Zostałem postraszony konsekwencjami zerwania umowy. Na co uprzejmie acz stanowczo odpisałem żeby się pocałowali w d... bo umowę wypowiadam z winy operatora a naliczenie kary poskutkuje powiadomieniem prokuratury o popełnieniu przestępstwa z art. 286 KK. Potem telefon z Działu Utrzymania Klienta co mogą zrobić żebym został. Jasno i wyraźnie postawiony warunek - MODEM !!! Umówiona wizyta, telefon od technika w dniu wizyty ALE MY NIE MAMY MODEMÓW !!! Po moim komentarzy że jakby mało mnie to interesuje modem się znalazł jeszcze tego samego dnia. No i jest ;)
To teraz daj numer sprawy, zeby mozna bylo sie powolac :). Tez musze ten syf wymienic

ODPOWIEDZ