IT + biznes

Swobodne rozmowy na nie-sieciowe tematy
Wiadomość
Autor
lassak
wannabe
wannabe
Posty: 263
Rejestracja: 24 wrz 2005, 19:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

IT + biznes

#1

#1 Post autor: lassak »

Ostatnio rozważałem ze znajomym czy bycie bardzo dobrym technicznie specialistą potrafi zapewnić człowiekowi stanowisko kierownicze z prawdziwego zdażenia? Jestem ciekaw czy jeżeli myśli się poważnie nad zarządzaniem np. działem IT potrzebna jest także wiedza nie techniczna?

Moje główne pytanie brzmi ...

Jak widzicie ściężkę kariery dla kogoś (pewnie wielu z was samych o tym myśli) kto chce w dalszych perspektywach zostać np. IT Managerem czy coś w tym stylu. Co można zrobić w tym kierunku? Może jakiś certyfikat ITIL albo MBA ? Macie jakieś pomysły? Zapewno wielu zwas mogło by się tutaj wypowiedzieć na podstawie własnych doświadczeń ... znaczy styk "Biznes<-->IT".

gubit
CCIE
CCIE
Posty: 589
Rejestracja: 27 paź 2003, 11:59

Re: IT + biznes

#2

#2 Post autor: gubit »

lassak pisze: Moje główne pytanie brzmi ...

Jak widzicie ściężkę kariery dla kogoś (pewnie wielu z was samych o tym myśli) kto chce w dalszych perspektywach zostać np. IT Managerem czy coś w tym stylu.
Wg mnie ITIL jak najbardziej tak. Dodatkowo zarządzanie projektami - Prince 2 lub PMP.
MBA to wg mnie coś dużo dużo więcej niż to o co pytasz.
Znam kilku dobrych inżynierów, którzy są także IT Managerami i posiadają właśnie ITIL oraz Prince 2.
Chociaż wiadomo - jak z każdym szkoleniem/certyfikatem - można i bez nich robić coś bardzo dobrze czy doskonale, a można i z nimi robić coś słabo.

Awatar użytkownika
garfield
CCIE
CCIE
Posty: 2882
Rejestracja: 25 sie 2006, 18:32
Lokalizacja: Gdynia

#3

#3 Post autor: garfield »

Z tego co zauważyłem to ITIL i PRINCE 2 otwierają o wiele więcej drzwi niż certy techniczne typu ccnp, ccie - tylko oczywiście trzeba lubić pracę wg określonych schematów no i papierkologie. Jak ktoś chce iść w górę to niestety konfiguracją i dłubaniem coraz mniej się zajmuje a coraz bardziej szeroko pojętym zarządzaniem zasobami ludzkimi.

POZDRAWIAM

lassak
wannabe
wannabe
Posty: 263
Rejestracja: 24 wrz 2005, 19:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

#4 Post autor: lassak »

garfield pisze:Jak ktoś chce iść w górę to niestety konfiguracją i dłubaniem coraz mniej się zajmuje a coraz bardziej szeroko pojętym zarządzaniem zasobami ludzkimi.
No właśnie. Ja bardzo lubię "dłubanie" ale ostatnio sobie właśnie uświadomiłem że to nie prowadzi zbytnio "wysyko" ;)
gubit pisze:MBA to wg mnie coś dużo dużo więcej niż to o co pytasz.
No właśnie też mi się tak wydaje ... z tym że w dużo dalszej perspektywie czasu też wydaje się "przydatne" hehe ;) W ogóle porównywanie MBA do certyfikatu ITIL troszkę mija się tu z celem ... poziom, koszty uzyskania i w ogóle odmienna tematyka ...

Czyli podsumowując Ma ktoś z was jakieś parę słów do dodania na temat tych certów tak ogólnie? Znaczy wyczytałem trochę w wikipedi ... ale opinie ludzi są dla mnie o wiele istotniejsze :-D

Awatar użytkownika
garfield
CCIE
CCIE
Posty: 2882
Rejestracja: 25 sie 2006, 18:32
Lokalizacja: Gdynia

#5

#5 Post autor: garfield »

Jeśli chodzi o takie coś jak ITIL czy PRINCE2 to o wiele ważniejsze od certów jest zrozumienie co to tak naprawdę jest i jak to może pomóc - jak byłeś raz w firmie gdzie wprowadzano ITIL to certów nie musisz mieć. Masz doświadczenie

lassak
wannabe
wannabe
Posty: 263
Rejestracja: 24 wrz 2005, 19:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

#6 Post autor: lassak »

No tak ... absolutnie się zgadzam. Doświadczenie jest dużo bardziej cenne niż puste certy to fakt. Ale z drugiej strony jak się chce zachaczyć w jakiejś branży nie mając w niej doświadczenia (np. ITIL) to taki cert potwierdzający przynajmniej częściowe zrozumienie tematu sporo daje na początek ;) Jakiś punkt zaczepnienia ... lepsze to niż nic ;)

Awatar użytkownika
manius
CCIE
CCIE
Posty: 823
Rejestracja: 08 wrz 2003, 09:02
Lokalizacja: Leighton Buzzard/UK
Kontakt:

#7

#7 Post autor: manius »

Chociaż wiadomo - jak z każdym szkoleniem/certyfikatem - można i bez nich robić coś bardzo dobrze czy doskonale, a można i z nimi robić coś słabo.
swiete slowa :mrgreen:
A CCIE does not necessarily make someone a good engineer. NOT having a CCIE does not necessarily make someone a bad engineer (or not as good). All we can do is strive to make ourselves individually better! (SM)

Awatar użytkownika
weis
wannabe
wannabe
Posty: 1450
Rejestracja: 28 cze 2007, 11:15

#8

#8 Post autor: weis »

Ale z drugiej strony jak się chce zachaczyć w jakiejś branży nie mając w niej doświadczenia (np. ITIL)
Hmm z tego co pamietam to ITIL to byl zbior najlepszych praktyk dla dzialow IT. Wiec chyba ciezko tu mowic o "branzy".

Swoja droga pracowalem w firmie gdzie ITIL byl naprawde mocno wdrazany (kazdy pracownik IT MUSIAL zdac egzamin ITIL), i powiem ze naprawde calkiem milo sie pracowalo.
Fire, aim, ready!

zis
CCIE
CCIE
Posty: 214
Rejestracja: 14 lis 2005, 21:56
Lokalizacja: Wawa

Re: IT + biznes

#9

#9 Post autor: zis »

lassak pisze:Ostatnio rozważałem ze znajomym czy bycie bardzo dobrym technicznie specialistą potrafi zapewnić człowiekowi stanowisko kierownicze z prawdziwego zdażenia? Jestem ciekaw czy jeżeli myśli się poważnie nad zarządzaniem np. działem IT potrzebna jest także wiedza nie techniczna?
Wiedza techniczna bardzo sie przydaje. Twoi ludzi od razu inaczej Cie traktuja jak wiedza ze rozumiesz "o czym do Ciebie rozmawiaja". Niestety sciezka Managera mi ise nie podobala. Przynajmniej nie jak jestem w takim wieku ze cos mi sie chce robic :mrgreen:
ZIS samo ZLO

ODPOWIEDZ