Czy ktoś wie co sie dzieje z internetem od Crowley ?
: 20 sty 2009, 11:39
Od rana nie mamy internetu, a dodzwonienie się graniczy z cudem , może ktoś ma jakieś info ?
Kod: Zaznacz cały
Sieć firmy Crowley od wczorajszego popołudnia była niedostępna w całym kraju - poinformował w liście Czytelnik. Firma Crowley Data Poland wyjaśniła Dziennikowi Internautów przyczynę awarii i podkreśliła, że jej sieć może być teraz bardziej zawodna w związku z pracami modernizacyjnymi.
List Czytelnika z 20 stycznia 2009
Witam,
chciałbym zwrócić Waszą uwagę na awarię sieci prowadzonej przez firmę Crowley. Sieć jest niedostępna od wczorajszego popołudnia w całej Polsce. Niestety użytkownicy nie zostali o niczym powiadomieni, call center nie odpowiada, strona padła. Jedynie drobne przecieki można znaleźć na polipie: http://groups.google.com/group/pl.internet.polip/browse_thread/thread/2d66502b1f6a24a8#
Niestety jakość usług świadczonych przez tego, było nie było, jednego z większych dostawców internetu systematycznie spada. Może uda się państwu kanałami dziennikarskimi uzyskać jakieś informacje na temat awarii.
Z pytaniami Czytelnika Dziennik Internautów zwrócił się do firmy Crowley Data Poland. Jej przedstawicielka Agnieszka Szwaj szybko na nie odpowiedziała, wyjaśniając przyczyny awarii i zaznaczając, że spadek jakości usług może mieć związek z modernizacjami. Poniżej e-mail od przedstawicielki firmy:
A więc sytuacja wyglądała następująco:
W poniedziałek, 19 stycznia b.r., w godzinach wieczornych (to jest po godz. 18) nastąpiła przerwa w działaniu sieci Crowley Data Poland, nad której usunięciem przez cały czas pracowały ekipy techniczne firmy. Większa część sieci została przywrócona do działania, jednakże do południa obserwowaliśmy jeszcze problemy w regionie warszawskim, które były na bieżąco diagnozowane.
Przyczyną zaistniałych zakłóceń była awaria połączenia 10 GigabitEthernet pomiędzy switchami a ruterem oraz dodatkowe duże straty na łączach. Akceptowalny poziom jakości usług został przywrócony około godz.1:00 dla większości regionów w kraju.
Crowley Data Poland przygotowuje swoją infrastrukturę do implementacji dużego projektu inwestycyjnego obejmującego rozbudowę stacji bazowych oraz wdrożenie nowej technologii dostępu radiowego LMDS 28 MHz. W związku z tym Firma prowadzi równocześnie szereg prac modernizacyjnych oraz związanych z rozbudową węzłów, a do końca lutego b.r. dokona wymiany routerów brzegowych. Działania te wpłyną istotnie na wzrost niezawodności i jakości świadczonych przez Crowley Data Poland usług, obecnie jednakże mogą w pewnym stopniu utrudniać szybką diagnozę..
Także czynniki zewnętrzne posiadają coraz większy wpływ na działania sieci operatorów powodując coraz bardziej znaczące zakłócenia. Problemy te dotyczą większości operatorów komórkowych i telekomunikacyjnych, z których część, podobnie jak Crowley Data Poland, zeszłej nocy odczuło ich skutki.
Obecnie sieć wraca już do stabilnego działania.
info: di.com.pl
Szanowni Państwo,
W związku z ograniczoną dostępnością usług świadczonych przez
Crowley Data Poland w dniach 19 -20 stycznia b.r., pragniemy serdecznie
przeprosić za utrudnienia i wyjaśnić zaistniałą sytuację.
W poniedziałek, 19 stycznia b.r., po godz. 18 nastąpiła przerwa w
działaniu sieci Crowley Data Poland, nad której usunięciem, do godz.15
dnia następnego, pracowały ekipy techniczne firmy.
Przyczyną zaistniałych zakłóceń była awaria połączeń 10
GigabitEthernet pomiędzy przełącznikami ethernetowymi a głównym
ruterem szkieletowym. Usterka ta została usunięta w ciągu 50 minut od
jej wystąpienia, co niestety nie doprowadziło do definitywnego
rozwiązania problemu. W efekcie pojawienia się dużych strat na łączach
pomiędzy ruterami, doszło do znacznego obniżenia jakości usług IP lub
ich całkowitej niedostępności. Przyczyną strat była bardzo duża
liczba pakietów wysyłanych poprzez jeden z przełączników szkieletowych
do ruterów koncentrujących usługi IP. W godzinach nocnych wykonano
szereg prac rekonfiguracyjnych, które pozwoliły na przywrócenie
akceptowalnego poziomu jakości usług dla większości regionów w kraju
ok. godz.: 1:00 w nocy (20.01.2009).
W wyniku obserwacji dalszych anomalii w funkcjonowaniu sieci podjęto
natychmiastową decyzję o wymianie jednego z przełączników
szkieletowych celem wykluczenia potencjalnych przyczyn zakłóceń.
Działanie to w pełni ustabilizowało pracę sieci.
W związku z zaistniałymi wydarzeniami podjęliśmy decyzję o
przyspieszeniu działań modernizacyjnych sieci szkieletowej. Proces ten
rozpocznie się instalacją przełączników ethernet wraz z ruterami firmy
Juniper na początku lutego 2009 r.
Ponad to, Crowley Data Poland wdraża obecnie duży projekt inwestycyjny
obejmujący rozbudowę stacji bazowych w oparciu o nową technologię
dostępu radiowego LMDS 26 GHz o szerokości kanału 28 MHz firmy Hughes.
Jesteśmy przekonani, że nasze działania doprowadzą do zapobieżenia
podobnym sytuacjom w przyszłości i istotnie wpłyną na wzrost
niezawodności oraz jakości świadczonych przez Crowley Data Poland
usług.
O wynikach realizowanych prac będziemy Państwa informować na bieżąco.
Jeszcze raz przepraszamy za powstałe niedogodności.
Z wyrazami szacunku,
Zespół Crowley Data Poland
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi
Abonenta: telefon 22/505 2000, 0-801 108 801, e-mail: bok@crowley.pl