Cisco CCNP - BSCI, BCMSN, ISCW, ONT

Pytania dt. certyfikacji CCNP, CCDP, CCSP, CCIP oraz CCVP
Wiadomość
Autor
lukaszpie
member
member
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 2012, 20:59

Cisco CCNP - BSCI, BCMSN, ISCW, ONT

#1

#1 Post autor: lukaszpie »

Witam,

Jestem studentem telekomunikacji na AGHu, mamy w planie studiów 3 semestry sieci komputerowych oraz uczęszczam na kurs CCNA. Piszę ponieważ natrafiła mi się okazja kupna książek

CCNP BSCI - Official Exam Certification Guide - Brent D. Stewart
CCNP BCMSN - Official Exam Certification Guide - David Hucaby
CCNP ISCW - Official Exam Certification Guide - Brian Morgan & Neil Lovering
CCNP ONT - Official Exam Certification Guide - Amir Ranjbar

i chciałbym prosić osoby, które miały okazję z nich korzystać o opinię. Posiadam książki Cisco do CCNA, 4 tomy, jednak przekonałem się, że zawarte w nich informacje nie wystarczają aby przygotować się na zajęcia z sieci na uczelni.

I takie jest pytanie, czy warto uczyć się z tych książek ? Ewentualnie lepiej inne typu TCP/IP Routing ?

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek opinie :)

mhuba
wannabe
wannabe
Posty: 846
Rejestracja: 07 lis 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań, Szczecin

#2

#2 Post autor: mhuba »

Witaj
Zadaniem tych książek "Exam Certification Guide" jest przygotowanie do zdania egzaminów z starej ścieżki CCNP.
Egzaminy ONT i ISCW wyszły już z obiegu a BSCI i BCMSN zostały zastąpione egzaminami ROUTE i SWITCH.
Stare książki wymienione przez Ciebie w 90% pokrywają materiał nowych egzaminów ale część musisz sobie doczytać.
Generalnie CCNP w większości jest rozszerzeniem materiału z CCNA i jeśli mówisz że książki CCNA były za cienkie to z tymi powinno być lepiej.
Niestety pewnie nikt nie wie jaki szeroko obecnie przerabiacie materiał na uczelni, więc najlepiej jeśli to pytanie zadasz prowadzącemu.
W BSCI jest dużo na temat EIGRP, OSPF i trochę o BGP. A Wy na studiach może męczycie RIPa lub Multicasy ;) o których to ani śladu w CCNP BSCI - Official Exam Certification Guide.