Nie miał chłop co robić, kupił sobie switcha HP...
Nie miał chłop co robić, kupił sobie switcha HP...
Cześć jak w temacie. Kupiłem sobie switcha HP2530, pomału uczę się nowego CLI, ale już na wstępie mam problem, do łączenia się używam Putty i niby wszystko fajnie, tylko że jak dam na full screen to dzieją się dziwne rzeczy screen poniżej, chodzi o to że kursor mam w połowie, dół ekranu jest jakby kopią tego co wcześniej było wyświetlane
Ups I switched again =)
zobacz wynik:
potem pokombinuj z:
Kod: Zaznacz cały
show terminal
Kod: Zaznacz cały
terminal lenght X
Kod: Zaznacz cały
terminal width Y
Będziesz się musiał przyzwyczaić, że wiele rzeczy nazywa się (czasem prowadząc do głupich nieporozumień bo np. trunk w HP to etherchannel w Cisco) i konfiguruje się odmiennie. Ale jest w sieci trochę poradników jak się w takiej zmianie odnaleźć.art pisze:to chciałbym raczej wiedzieć jak ten sprzęcior działa...
No tak może założ kask ochronny, bo faktycznie cholera wie jak ten wredny HP zachowa się w Twojej super-sieci zbudowanej wyłącznie na Cisco...art pisze:dzięki za podpowiedź MiKel sprawdzę to później
ustawienia COM'a to standard 9600 data bits 8, bez Parity
Zanim go podłącze do sieci produkcyjnej, a co za tym idzie ustawię SSH, to chciałbym raczej wiedzieć jak ten sprzęcior działa...
Michał
-
- fresh
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lis 2013, 15:49
Ty się nie śmiej, muszę sprawdzić czy HP nie zaimplementowało jakiegoś feature'u, który po wykryciu w sieci switchy innych niż HP/3Com, blokuje cały ruch :>Mike pisze:
No tak może założ kask ochronny, bo faktycznie cholera wie jak ten wredny HP zachowa się w Twojej super-sieci zbudowanej wyłącznie na Cisco...
Michał
Ups I switched again =)
No to prawda. CLI jest inny. Duzo komend oczywiscie jest podobnych do Cisco. HP ma wbudowane komende menu ktorej sam nigdy nie uzywalem i dopiero niedawno wpisalem tak zglupsza zeby sprawdzic co to takiego .
Jezeli chodzi i sam rozmiar to musisz uzyc terminal lenght 50 i robi normalnie na pelny ekran. Bedziesz musial sie przyzwyczaic do untagged i tagged i do trunk Oprocz tego switche wygladaja naprawde super, szybko sie laduja i maja dozywotnia gwarancje czego jak narazie nie moze przebic zadna inna firma .
HP ma jeden z najgorszych supportow z jakim mialem doczynienia. Jezeli bedziesz mial problem techniczy to lepiej google niz zadzwonic do nich i rozmawiac z kims na telefonie kto nie ma wogole umiejetnosci technicznych . Przykre ale prawdziwe. Milego uzywania HP .
Duzo osob kupuje te switche pod VOIP bo sa tanie i maja PoE+
Jezeli chodzi i sam rozmiar to musisz uzyc terminal lenght 50 i robi normalnie na pelny ekran. Bedziesz musial sie przyzwyczaic do untagged i tagged i do trunk Oprocz tego switche wygladaja naprawde super, szybko sie laduja i maja dozywotnia gwarancje czego jak narazie nie moze przebic zadna inna firma .
HP ma jeden z najgorszych supportow z jakim mialem doczynienia. Jezeli bedziesz mial problem techniczy to lepiej google niz zadzwonic do nich i rozmawiac z kims na telefonie kto nie ma wogole umiejetnosci technicznych . Przykre ale prawdziwe. Milego uzywania HP .
Duzo osob kupuje te switche pod VOIP bo sa tanie i maja PoE+
Ograniczoną dożywotnią - proponuję poczytać co to znaczy. I nie jest prawdą, że nie może przebić tego żadna inna firma - poczytaj zasady gwarancji przełączników niemodularnych (2960, 3750, ...) Cisco.
A co do wsparcia technicznego - myślisz że np. w DELLu jest lepiej? Suport nie zatrudnia ludzi z wykształceniem kierunkowym, tylko osoby które znają języki obce, zgodzą się na niewielkie stawki, mają dużą odporność na stres i nieprzyjemne komentarze w słuchawce telefonu. Plus knowledge base i ewentualnie spychologia do drugiej a czasem trzeciej linii wsparcia. Konsultant ma skrypt, każe Ci wykonać diagnostykę, przepisze sobie wynik do systemu i czeka co my system wypluje.
A co do wsparcia technicznego - myślisz że np. w DELLu jest lepiej? Suport nie zatrudnia ludzi z wykształceniem kierunkowym, tylko osoby które znają języki obce, zgodzą się na niewielkie stawki, mają dużą odporność na stres i nieprzyjemne komentarze w słuchawce telefonu. Plus knowledge base i ewentualnie spychologia do drugiej a czasem trzeciej linii wsparcia. Konsultant ma skrypt, każe Ci wykonać diagnostykę, przepisze sobie wynik do systemu i czeka co my system wypluje.
Od siebie dodam, że bardzo fajne przełaczniki, szczególnie cena w porównaniu do Cisco. Mają może nieco mniejsze możliwości (np. w 2510 QoS per port, w 2530 QoS per Vlan). Sam mam kilka starszych 2510, 2520 z PoE i 2530. Wszystkie jako access z portami gigabitowmi. Współpracują z przełacznikami L3 Cisco 3560X (będę zmieniał na 3750 w stacku), APkami Ciscowymi (PoE). Dodatkowo na switchach gdzie trzeba odpalone 802.1X (per user i MAB + dynamiczne przydzielanie VLANu). Nie miałem z nimi żadnych problemów.
“Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” - A.C.Clark
Z tego co ja zrozumiałem to szukają kupca na część związaną z urządzeniami odziedziczonymi po 3COMie (H3C), czyli na urządzenia z ComWare. Procurve zostanie w HP.
TUTAJ
TUTAJ
“Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” - A.C.Clark