Catalyst 6500 PIM Router - problem ze switchem D-Link

Problemy związane z routingiem
Wiadomość
Autor
R_Przemek
fresh
fresh
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2016, 22:05

Catalyst 6500 PIM Router - problem ze switchem D-Link

#1

#1 Post autor: R_Przemek »

Witam

Mój pierwszy post motywuję tym że wyczerpały mi się pomysły na rozwiązanie bolączki z IPTV.
Otóż wymieniłem PIM router z 3550 na 6500 i od tego momentu mam problemy z dekoderami, które są za przełącznikami D-Link-a (DES-4300-28).

Objaw jest taki że podczas oglądania pojawia się czarny ekran (grpa multicastowa prawdopodobnie znika ze switcha). Sytuacja trwa kilka sekund i obraz wraca.
Skąd przypuszczam że dana grupa znika ze switcha ? Podłączam jeden dekoder i komputer z odpalonym TSReaderLite, na obu urządzeniach wołam tę samą grupę. po jakimś czasie obraz zamarza a program odnotowuje błędy.

Przerwy nie są regularne i zdarzają się w różnych odstępach czasu (przynajmniej tak wynika z obserwacji)

Ciekawostką jest to że inne przełączniki np. budżetowy solargate działa poprawnie i nic się za nim nie dzieje. Problem występuje jedynie za D-Link DES-4300-28

topologia sieci wygląda tak że 6500 ma kilka/kilkanaście portów do których są podłączone switche (taka gwiazda bez łańcuchów).



config VLAN z multicast:

Kod: Zaznacz cały

!
interface Vlan757
 ip address 10.10.10.1 255.255.255.192
 ip helper-address 10.200.200.1
 no ip redirects
 no ip unreachables
 no ip proxy-arp
 ip pim dr-priority 100
 ip pim sparse-mode
 ip igmp query-max-response-time 20
 ip igmp query-interval 125
 ip igmp querier-timeout 180
 arp timeout 300
!
config portu na którym jest ten VLAN:

Kod: Zaznacz cały

!
interface GigabitEthernet8/27
 switchport
 switchport trunk encapsulation dot1q
 switchport trunk allowed vlan 22,23,24,25,757,761
 switchport mode trunk
 switchport nonegotiate
!

po za tym:

Kod: Zaznacz cały

no ip igmp snooping
Teraz D-Link:
IGMP Snooping Parameters Settings

Querier State: disable
State: enable
Data Driven Learning State: disable
Version: 2
Fast Leave: disable
Report Suppression: enable
Data Driven Learning Aged Out: enable
Max Response Time (1-25): 10 sec
Last Member Query Interval (1-25): 1 sec
Query Interval (1-65535): 125 sec
Robustness Value (1-7): 2
Data Driven Group Expiry Time (1-65535): 260 sec

Informacje jakie podaje switch:
Querier IP 10.10.10.1
Rate Limit No Limitation
Querier Expiry Time 158 sec
Querier Role Non-Querier
Router port: ten w stronę cisco 6500

Będę bardzo wdzięczny gdyby ktoś zasiał jakiś pomysł na rozwiązanie tej bolączki.

felix
wannabe
wannabe
Posty: 142
Rejestracja: 13 lis 2014, 21:46

#2

#2 Post autor: felix »

Hej. A czy przypadkiem nie masz w sieci grup, które nakładają się po przetłumaczeniu na mac ?

R_Przemek
fresh
fresh
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2016, 22:05

#3

#3 Post autor: R_Przemek »

felix pisze:Hej. A czy przypadkiem nie masz w sieci grup, które nakładają się po przetłumaczeniu na mac ?
Co to znaczy ?
W VLAN z usługą mam jedynie grupy 239.239.0.0, chociaż jak robię show ip igmp group to widzę też od czasu do czasu 224.x.x.x.

Zmieniłem nieco konfigurację interfejsu i teraz wygląda tak:

Kod: Zaznacz cały

Vlan757 is up, line protocol is up
  Internet address is 10.202.28.1/26
  IGMP is enabled on interface
  Current IGMP host version is 2
  Current IGMP router version is 2
  IGMP query interval is 125 seconds
  IGMP querier timeout is 260 seconds
  IGMP max query response time is 10 seconds
  Last member query count is 2
  Last member query response interval is 1000 ms
  Inbound IGMP access group is not set
  IGMP activity: 41091 joins, 41064 leaves
  Multicast routing is enabled on interface
  Multicast TTL threshold is 0
  Multicast designated router (DR) is 10.202.28.1 (this system)
  IGMP querying router is 10.202.28.1 (this system)
  No multicast groups joined by this system
  IGMP snooping is globally disabled
  IGMP snooping CGMP-AutoDetect is globally enabled
  IGMP snooping is disabled on this interface
  IGMP snooping fast-leave (for v2) is disabled and querier is disabled
  IGMP snooping explicit-tracking is enabled
  IGMP snooping last member query response interval is 1000 ms
  IGMP snooping report-suppression is enabled
Jakaś poprawa jest, choć nie jest to złoty środek.
Zauważyłem że różne switche D-Link różnie interpretują IGMP ponieważ przy powyższych ustawieniach DES-3200-28 generuje jedną przycinkę na około 6 godzin, natomiast w przypadku DGS-3100 24TG dzieje się to co chwilę.

Śmiem twierdzić że implementacja PIM dla Catalyst 6500 jest prawdopodobnie błędna ponieważ na innych catalystach przy stałych ustawieniach sieci nie miałem żadnych problemów.

Ponad to kolejną ciekawostką jest to że gdy definiuje na porcie "switchport block multicast" wszystkie grupy powoli wygasają mimo iż są zdefiniowane w ip access-list

-Tomek-
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 22 mar 2010, 12:11

#4

#4 Post autor: -Tomek- »

R_Przemek pisze: Ponad to kolejną ciekawostką jest to że gdy definiuje na porcie "switchport block multicast" wszystkie grupy powoli wygasają mimo iż są zdefiniowane w ip access-list
Wygasają bo masz wyłączony igmp snooping.
A tak w ogóle, to jaki był powód jego wyłączenia?

R_Przemek
fresh
fresh
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2016, 22:05

#5

#5 Post autor: R_Przemek »

IGMP mam na PIM wyłączone gdyż przy załączonym notowałem znaczne straty. Nie dochodziłem dlaczego, zawsze miałem wyłączone więc tutaj też wyłączyłem.
IGMP na ON mam jedynie na accesach.

Na chwilę obecną usługa działa stabilnie przy konfiguracji interfejsu:

Kod: Zaznacz cały

!
interface Vlan757
 ip address adresIP 255.255.255.192
 ip helper-address 10.200.200.31
 no ip redirects
 no ip proxy-arp
 ip pim dr-priority 100
 ip pim sparse-mode
 ip igmp last-member-query-count 4
 ip igmp query-interval 20
 ip igmp querier-timeout 260
end
Choć poprawność konfiguracji wyjdzie po kilku dobach..

jack49
newbie
newbie
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2016, 19:39

Re: Catalyst 6500 PIM Router - problem ze switchem D-Link

#6

#6 Post autor: jack49 »

Witam
Mam Nexusa 3k i taki sam problem. Niestety powyższa konfiguracja nie pomogła w tym przypadku. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być powodem takich przerw?

kyob
rookie
rookie
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2009, 20:47
Kontakt:

Re: Catalyst 6500 PIM Router - problem ze switchem D-Link

#7

#7 Post autor: kyob »

Udało się rozwiązać problem?

ODPOWIEDZ