3750 freeze

Problemy związane ze switchingiem
Wiadomość
Autor
uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

3750 freeze

#1

#1 Post autor: uzyszkodnik »

Witam wszystkich forumowiczów,

Mam następujący problem:

posiadam trzy switche 3750 połączone w stack. Niestety od pewnego czasu kilka razy dziennie pojawiają się chwilowe przerwy w działaniu, tzn. przez kilkana(naście) sekund wygląda tak, jakby switch na chwilę przestawał przekazywać pakiety. W logach jest pusto (zarówno w zdalnym syslogu, jak i lokalnie w logach zbuforowanych). Obciążenie procesora jest niskie (5-10%).

Czy ktoś byłby w stanie podsunąć mi wskazówkę, gdzie jeszcze można szukać rozwiązania?

lbromirs
CCIE
CCIE
Posty: 4101
Rejestracja: 30 lis 2006, 08:44

Re: 3750 freeze

#2

#2 Post autor: lbromirs »

Otwórz case'a w TACu.

uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

#3

#3 Post autor: uzyszkodnik »

Niestety, nie mamy umowy serwisowej (switche nie były kupowane bezpośrednio w Cisco), dlatego szukam informacji, które mogą być użyteczne, aby rozwiązać problem.

lbromirs
CCIE
CCIE
Posty: 4101
Rejestracja: 30 lis 2006, 08:44

#4

#4 Post autor: lbromirs »

uzyszkodnik pisze:Niestety, nie mamy umowy serwisowej (switche nie były kupowane bezpośrednio w Cisco)
Poza bardzo szczególnymi sytuacjami nikt nie kupuje sprzętu bezpośrednio od Cisco, kupujesz je od Autoryzowanych Partnerów. Poproś o kwotacje serwisową. SmartNET upoważniający do wsparcia przez TAC można dokupić już po zakupie sprzętu.

A jeśli kupiłeś sprzęt od brokera, to już rozumiesz jak to jest oszczędzić. Mimo wszystko warto poprosić Autoryzowanego Partnera (cisco.com/go/partnerlocator) o wycenę serwisu, możliwe, że uda się go zarejestrować po kupieniu oczywiście dodatkowo licencji na IOS na urządzenia.

uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

#5

#5 Post autor: uzyszkodnik »

No niestety, decyzje o zakupie sprzętu bez wsparcia nie zapadły przeze mnie i nie mam raczej co liczyć na zaakceptowanie kosztów zewnętrznego serwisu. No nic będę grzebał dalej, starając się jak najbardziej wyizolować problem.

Awatar użytkownika
saturnv
wannabe
wannabe
Posty: 190
Rejestracja: 23 kwie 2009, 14:05
Lokalizacja: Warszawa, Koło
Kontakt:

#6

#6 Post autor: saturnv »

Spróbuj zmienić soft. Czy nie masz gdzieś pętli L2?
Używasz?
"spanning-tree portfast bpduguard default" ?

uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

#7

#7 Post autor: uzyszkodnik »

Pętli nie ma, jedynie linki do innych switchy są podwójne, ale zagregowane w LACP. "spanning-tree portfast bpduguard default" jest ustawione a żaden z interfejsów nie jest err-disabled.

itmind
wannabe
wannabe
Posty: 248
Rejestracja: 12 sie 2009, 09:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#8

#8 Post autor: itmind »

Ten brak przekazywania pakietów występuje w całym stacku czy na którymś konkretnym switchu?
Jeśli masz możliwość to może rozepnij stack odłączając kolejno każdy ze switchy i sprawdź czy problem występuje na którymś konkretnym czy tylko jak są spięte w stack

szywdo
wannabe
wannabe
Posty: 55
Rejestracja: 19 cze 2008, 15:30
Lokalizacja: katowice

#9

#9 Post autor: szywdo »

Hej

A pokazuje ci bledy w stacku ?

Kod: Zaznacz cały

#show switch stack-ports summary 
Zobacz czy sie inkrementuja po "zwisie"

Zamiast recznie odkrecac kable mozna to zdalnie zrobic :

Kod: Zaznacz cały

#switch 1 stack port 1 disable/enable 
Sprawdz jeszcze czy masz taka sama wersje jak i feature-set na wszystkich 3 switchach w stacku. O ile switch bedzie raportowal ze wersja jest inna to feature-set zostanie pominiety w logach a rowniez jest wazny.

Pozdrawiam

Szymon W

uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

#10

#10 Post autor: uzyszkodnik »

Wygląda na to, że problemy występują na każdym ze switchy, ale przeprowadzam jeszcze testy, aby to potwierdzić (zwiechy są zupełnie niedeterministyczne i trwają krótko, dlatego przeprowadzenie kompletu testów jest utrudnione). Rozpiąć stacka za bardzo nie mogę, bo to środowisko produkcyjne, ale jeśli nie uda mi się rozwiązać problemu inaczej, zrobię to w któryś weekend.

Kod: Zaznacz cały

show switch stack-ports summary
Nie raportuje żadnych problemów (Changes To LinkOK) pokazuje 1.

Nie udało mi się jeszcze powierdzić tego na 100%, ale chyba nie cały ruch jest blokowany (wygląda na to, że tylko część portów - na różnych switch - się przywiesza). Zauważyłem problemy występują na pewno na jednym trunku i kilku portach accessowych.

Co najdziwniejsze, w logach jest cisza (brak nawet infromacji, że stan któregoś z portów się zmienił, co pojawia się, jeśli taka sytuacja ma miejsce).

soulraver
member
member
Posty: 36
Rejestracja: 13 lis 2009, 10:46
Lokalizacja: Lublin

#11

#11 Post autor: soulraver »

uzyszkodnik pisze: Co najdziwniejsze, w logach jest cisza (brak nawet infromacji, że stan któregoś z portów się zmienił, co pojawia się, jeśli taka sytuacja ma miejsce).
Czy w konfiguracji syslog'a na switch'ach masz odpowiedni "severity level" ?

uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

#12

#12 Post autor: uzyszkodnik »

Ustawiałem Informational (dziwne, bo running-config nie pokazuje tego ustawienia). Natomiast wszelkie zdarzenia są logowane (jak np. wypięcie portu ze switcha).

Awatar użytkownika
saturnv
wannabe
wannabe
Posty: 190
Rejestracja: 23 kwie 2009, 14:05
Lokalizacja: Warszawa, Koło
Kontakt:

#13

#13 Post autor: saturnv »

Mówisz o tranku. Może problem leży nie w stacku, tylko gdzieś indziej? Jak doszedłeś do tego, że switch blokuje ruch?

uzyszkodnik
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wroclaw

#14

#14 Post autor: uzyszkodnik »

Myslałem o tym, ale wszystko wskazuje na switch. System monitoringu, m. in. puszcza ping na niektóre z hostów. I właśnie czasem przestają one odpowiadać na ping (większość monitorowanych hostów jest wpięta bezpośrednio do stacka, jednak jeden, wpiętey do innego switcha również przestaje odpowiadać). Hosty te są w różnych vlanach, więc jedym wspólnym dla nich mianownikiem jest ten właśnie stack (ruch między switchami idzie właśnie przez niego, inne switche nie mają połączeń między sobą).

Niezależnie od monitoringu, w tym czasie aplikacja zrywają połączenie (np. VoIP - połączenie internetowe również realizowane jest przez ten stack), co wyklucza problem z systemem monitoringu. Wygląda na to, że jedynym, co je łączy jest właśnie ten switch.

JulietCharlie
wannabe
wannabe
Posty: 195
Rejestracja: 06 lut 2012, 01:31

Re: 3750 freeze

#15

#15 Post autor: JulietCharlie »

posiadam trzy switche 3750 połączone w stack.
Mialem kiedys podobny problem w czasie laczenia 3750 w stack.
Wieszalo sie na chwile co kilka minut a czasem jeden switch wypadal ze stacku :evil:

Po krotkiej zabawie ustawilem innego na Master i wszystkie kabelki ze stacku odkrecone, odlaczone i podlaczone jeszcze raz rozwiazaly sprawe.
To niestety nie byl jedyny przypadek kiedy stack sporo namieszal.
Shoot for the moon.
Even if you miss it you will land among the stars.

ODPOWIEDZ