3750 freeze
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
3750 freeze
Witam wszystkich forumowiczów,
Mam następujący problem:
posiadam trzy switche 3750 połączone w stack. Niestety od pewnego czasu kilka razy dziennie pojawiają się chwilowe przerwy w działaniu, tzn. przez kilkana(naście) sekund wygląda tak, jakby switch na chwilę przestawał przekazywać pakiety. W logach jest pusto (zarówno w zdalnym syslogu, jak i lokalnie w logach zbuforowanych). Obciążenie procesora jest niskie (5-10%).
Czy ktoś byłby w stanie podsunąć mi wskazówkę, gdzie jeszcze można szukać rozwiązania?
Mam następujący problem:
posiadam trzy switche 3750 połączone w stack. Niestety od pewnego czasu kilka razy dziennie pojawiają się chwilowe przerwy w działaniu, tzn. przez kilkana(naście) sekund wygląda tak, jakby switch na chwilę przestawał przekazywać pakiety. W logach jest pusto (zarówno w zdalnym syslogu, jak i lokalnie w logach zbuforowanych). Obciążenie procesora jest niskie (5-10%).
Czy ktoś byłby w stanie podsunąć mi wskazówkę, gdzie jeszcze można szukać rozwiązania?
Re: 3750 freeze
Otwórz case'a w TACu.
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
Poza bardzo szczególnymi sytuacjami nikt nie kupuje sprzętu bezpośrednio od Cisco, kupujesz je od Autoryzowanych Partnerów. Poproś o kwotacje serwisową. SmartNET upoważniający do wsparcia przez TAC można dokupić już po zakupie sprzętu.uzyszkodnik pisze:Niestety, nie mamy umowy serwisowej (switche nie były kupowane bezpośrednio w Cisco)
A jeśli kupiłeś sprzęt od brokera, to już rozumiesz jak to jest oszczędzić. Mimo wszystko warto poprosić Autoryzowanego Partnera (cisco.com/go/partnerlocator) o wycenę serwisu, możliwe, że uda się go zarejestrować po kupieniu oczywiście dodatkowo licencji na IOS na urządzenia.
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
Hej
A pokazuje ci bledy w stacku ?
Zobacz czy sie inkrementuja po "zwisie"
Zamiast recznie odkrecac kable mozna to zdalnie zrobic :
Sprawdz jeszcze czy masz taka sama wersje jak i feature-set na wszystkich 3 switchach w stacku. O ile switch bedzie raportowal ze wersja jest inna to feature-set zostanie pominiety w logach a rowniez jest wazny.
Pozdrawiam
Szymon W
A pokazuje ci bledy w stacku ?
Kod: Zaznacz cały
#show switch stack-ports summary
Zamiast recznie odkrecac kable mozna to zdalnie zrobic :
Kod: Zaznacz cały
#switch 1 stack port 1 disable/enable
Pozdrawiam
Szymon W
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
Wygląda na to, że problemy występują na każdym ze switchy, ale przeprowadzam jeszcze testy, aby to potwierdzić (zwiechy są zupełnie niedeterministyczne i trwają krótko, dlatego przeprowadzenie kompletu testów jest utrudnione). Rozpiąć stacka za bardzo nie mogę, bo to środowisko produkcyjne, ale jeśli nie uda mi się rozwiązać problemu inaczej, zrobię to w któryś weekend.
Nie raportuje żadnych problemów (Changes To LinkOK) pokazuje 1.
Nie udało mi się jeszcze powierdzić tego na 100%, ale chyba nie cały ruch jest blokowany (wygląda na to, że tylko część portów - na różnych switch - się przywiesza). Zauważyłem problemy występują na pewno na jednym trunku i kilku portach accessowych.
Co najdziwniejsze, w logach jest cisza (brak nawet infromacji, że stan któregoś z portów się zmienił, co pojawia się, jeśli taka sytuacja ma miejsce).
Kod: Zaznacz cały
show switch stack-ports summary
Nie udało mi się jeszcze powierdzić tego na 100%, ale chyba nie cały ruch jest blokowany (wygląda na to, że tylko część portów - na różnych switch - się przywiesza). Zauważyłem problemy występują na pewno na jednym trunku i kilku portach accessowych.
Co najdziwniejsze, w logach jest cisza (brak nawet infromacji, że stan któregoś z portów się zmienił, co pojawia się, jeśli taka sytuacja ma miejsce).
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
-
- rookie
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 maja 2013, 16:07
- Lokalizacja: Wroclaw
Myslałem o tym, ale wszystko wskazuje na switch. System monitoringu, m. in. puszcza ping na niektóre z hostów. I właśnie czasem przestają one odpowiadać na ping (większość monitorowanych hostów jest wpięta bezpośrednio do stacka, jednak jeden, wpiętey do innego switcha również przestaje odpowiadać). Hosty te są w różnych vlanach, więc jedym wspólnym dla nich mianownikiem jest ten właśnie stack (ruch między switchami idzie właśnie przez niego, inne switche nie mają połączeń między sobą).
Niezależnie od monitoringu, w tym czasie aplikacja zrywają połączenie (np. VoIP - połączenie internetowe również realizowane jest przez ten stack), co wyklucza problem z systemem monitoringu. Wygląda na to, że jedynym, co je łączy jest właśnie ten switch.
Niezależnie od monitoringu, w tym czasie aplikacja zrywają połączenie (np. VoIP - połączenie internetowe również realizowane jest przez ten stack), co wyklucza problem z systemem monitoringu. Wygląda na to, że jedynym, co je łączy jest właśnie ten switch.
-
- wannabe
- Posty: 195
- Rejestracja: 06 lut 2012, 01:31
Re: 3750 freeze
Mialem kiedys podobny problem w czasie laczenia 3750 w stack.posiadam trzy switche 3750 połączone w stack.
Wieszalo sie na chwile co kilka minut a czasem jeden switch wypadal ze stacku
Po krotkiej zabawie ustawilem innego na Master i wszystkie kabelki ze stacku odkrecone, odlaczone i podlaczone jeszcze raz rozwiazaly sprawe.
To niestety nie byl jedyny przypadek kiedy stack sporo namieszal.
Shoot for the moon.
Even if you miss it you will land among the stars.
Even if you miss it you will land among the stars.