Przenoszenie MPLS przez sieć

Problemy związane ze switchingiem
Wiadomość
Autor
baroo_cciepl
wannabe
wannabe
Posty: 67
Rejestracja: 12 sie 2009, 09:01

Przenoszenie MPLS przez sieć

#1

#1 Post autor: baroo_cciepl »

Potrzebuję przesłać przez swoją sieć Ethernet transmisję MPLS wystawioną przez jednego z operatorów opisaną jak poniżej. Ponieważ nie mam doświadczenia z MPLS chciałbym zapytać czy da się coś takiego przenieść transparentnie przez moje switche włączając jumbo-frames czy moje urządzenia musiałyby w tym MPLSie uczestniczyć jako aktywne węzły.
łącze 20/20 pod MPLS. Wymogiem koniecznym jest zapewnienie na łączu przez "obcego operatora" przenoszenia MTU przynajmniej 1574 - ten sam wymóg przenoszenia MTU 1574 dotyczy radiolinii co w praktyce przekłada na to, że musi ona mieć porty GigabitEthernet i klienta trzeba z nich podłączać

Awatar użytkownika
grze
wannabe
wannabe
Posty: 419
Rejestracja: 09 cze 2008, 23:15
Lokalizacja: Warsaw

Re: Przenoszenie MPLS przez sieć

#2

#2 Post autor: grze »

To jest łacze MPLS w sensie używanej technologii przez operatora. W żaden sposób nie uczestniczysz w wymianie labelek mplsowych. Jeśli zapewnisz odpowiednie MTU powinno być po sprawie.
It doesn't matter how many certs you've got... it's really all about the pure knowledge behind them...

baroo_cciepl
wannabe
wannabe
Posty: 67
Rejestracja: 12 sie 2009, 09:01

Re: Przenoszenie MPLS przez sieć

#3

#3 Post autor: baroo_cciepl »

Ok, dzięki za info. Mam natomiast jeszcze jedno pytanie. Załóżmy, że mam punkt styku, na którym latają VLANy ze standardowym MTU i chciałbym dodać kolejny VLAN, gdzie przejdzie wyższe MTU. Czy jeżeli podniosę MTU na styku to dotychczasowe VLANy przekazują pakiety z MTU jak do tej pory? Co się stanie w sytuacji, kiedy MTU będzie przestawione tylko po jednej stronie styku (czy stare VLANy będą działały normalnie, czy pojawią się jakieś anomalie)?

rysjol
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 12 sty 2017, 10:02

Re: Przenoszenie MPLS przez sieć

#4