CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

Problemy związane z Unified Communications

Moderatorzy: mikrobi, aron, garfield, gangrena, Seba

Wiadomość
Autor
choyrack
wannabe
wannabe
Posty: 62
Rejestracja: 10 wrz 2013, 17:25

CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

#1

#1 Post autor: choyrack » 06 lut 2019, 00:24

Witam

Szybkie pytanie, przymierzam się do uruchomienia pierwszego SIP-Trunka od operatora (Netia) - będę wychodził w świat VoIPem, a nie tak jak do tej pory przez ISDNa.
Idea jest taka aby to spiąć z istniejącym Cisco Call Managerem, który jest w głównym biurze.
Do operatora chciałbym wychodzić bezpośrednio z biura gdzie będzie najwięcej połączeń (oba biura są spięte MPLSem).

Czy da się taką konfigurację pogodzić CallManager (w głównym biurze) + Cisco 4321 (w zdalnym biurze), telefony IP moje w tym samym biurze co Cisco 4321, z routera Cisco 4321 chciałbym zestawiać SIP Trunka do operatora? Czy jakieś niespodzianki mogę mnie spotkać?

Awatar użytkownika
hispano
member
member
Posty: 34
Rejestracja: 13 sie 2008, 14:38

Re: CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

#2

#2 Post autor: hispano » 20 lut 2019, 15:52

Jasne, że możesz.
Pierwsza ale to chyba niekoniecznie niespodzianka - czego operator oczekuje w nagłówkach SIP?
Wiesz już jak powinna wyglądać konfiguracja po twojej stronie aby działała prezentacja i analogicznie jak przy ISDN.

choyrack
wannabe
wannabe
Posty: 62
Rejestracja: 10 wrz 2013, 17:25

Re: CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

#3

#3 Post autor: choyrack » 26 lut 2019, 22:10

Pierwsze próby popełniłem, póki co bez pozytywnego rezultatu. Do końca nie jestem pewien gdzie jest problem czy po stronie Call Managera czy po stronie ISRa4321.
Różne opisy z sieci przerobiłem nic nie pomogło ale walczę dalej.

Nimloth
wannabe
wannabe
Posty: 57
Rejestracja: 02 lip 2008, 09:30

Re: CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

#4

#4 Post autor: Nimloth » 11 mar 2019, 19:31

Taka konfiguracja co opisujesz to jest norma dla "swiatowych" rozwizan - np. serwery CUCM w jakims DC (powiedzmy PL), a inne kraje jak np Dania maja swoje wlasne bramki (jak SIP do ITSP to przewaznie CUBE).
Popros operatora Netia o dokladna dokumentacje SIP, co oczekuja, itd. Napewno odpalisz - czasem jest to prostsze, a czasem wymaga wiecej zachodu. Jak bys mial T-Mobile to bym cos tam pomogl jako ze ich mamy dla PL.
Taka mala ciekawostka - u jednego telco w APAC jak uruchomilismy z nimi SIP na Cisco CUBE (autentykacja, rejestracja, SIP Profiles) ... to chcieli od nas kupic caly router z konfiguracja bo innym klientom sie nie udalo.

choyrack
wannabe
wannabe
Posty: 62
Rejestracja: 10 wrz 2013, 17:25

Re: CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

#5

#5 Post autor: choyrack » 25 mar 2019, 22:54

Walka cały czas w toku. Dokumentacje SIPa od Netii oczywiście dostałem i nią się sugeruje żeby to uruchomić. Udaje się poprawnie zarejestrować SIP-Trunka. Transmisja pomiędzy ITSP i routerem jest.
Ale cały czas mam problem w routingiem połączeń. Konfiguracja wygląda tak: CUCM - H323 - GW - SIPTrunk - ITSP.
Numer wybierany siedzi w nagłów "To:" i mam problem żeby go wydobyć i posłać dalej do CUCM. Żeby było mało to do CUCM potrzebuje wysłać tylko ostatnie 4 cyfry z numeru, który jest zaszyty tak: To:"710000000 710000000"<sip:710000000@domena.netia.pl>

ukaszq
wannabe
wannabe
Posty: 149
Rejestracja: 12 cze 2011, 21:53

Re: CallManager + Cisco 4321 + SIP Trunk

#6

#6 Post autor: ukaszq » 09 maja 2019, 15:17

Konfigurowalem SIP NETI, tez mialem z tym problemy. Spróbuj zarejestrowac kazdy numer na sip-ua, u mnie poszlo. Aaa no i musi byc zmieniony INVITE.

ODPOWIEDZ