SIP Trunk - dziwne zachowanie

Problemy związane z Unified Communications

Moderatorzy: mikrobi, aron, garfield, gangrena, Seba

Wiadomość
Autor
mziemianski
fresh
fresh
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2007, 10:35

SIP Trunk - dziwne zachowanie

#1

#1 Post autor: mziemianski » 18 maja 2019, 08:51

Witam

Testuję SIP Trunk od operatora (Operator <=> SIP TRUNK to CUBE <=> SIP Trunk to CUCM).
Od samego początku dziwnie się zachowuje - losowo nie działają połączenia przychodzące (w tym samym czasie wychodzące działają bez problemu).
Podczas braku połączenia przychodzącego w debugach absolutnie nic. Ruch łapany na interfejsie też nie wskazuje żeby coś przychodziło (brak nowych pakietów INVITE).
Po jakimś czasie "samo się naprawia. Operator twierdzi, że u niego nie ma problemów.
Jak jeszcze można to ugryźć ?

Marcin

ukarz
fresh
fresh
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:20

Re: SIP Trunk - dziwne zachowanie

#2

#2 Post autor: ukarz » 24 maja 2019, 10:16

Nie wiem jaki to operator, ale kiedyś spotkałem się z podobnym problemem. SIP Trunk po stronie operatora zmieniał status na wyrejestrowany/niedostępny i stąd brak połączeń przychodzących.
Wychodzące działały bo i tak było żądanie autoryzacji przy każdym połączeniu wychodzącym. W takiej sytuacji SIP Options lub skrócenie czasu odświeżania rejestracji powinno pomóc.

ODPOWIEDZ