heh... Trudno mi cos pisac, bo jak pisze szczerze to mam wrazenie ze sie obrazasz...
Po piersze wg mnie telefony Cisco to troche inny target na rynku, niz telefony VOIPowe producentow SOHO (np Linksys, Thomson, etc) gdzie konfigurujesz aparat przez WWW by wspolpracowal z operatorem VOIP, wykorzystujac w 99,9% przypadkow protokol SIP.
Cisco robi troszke inaczej: swoje telefony, szczegolnie starsze modele (np 7960) sa przeznaczone glownie do pracy z Cisco Call Manager, ktory instalujesz na serwerze, badz na routerze (wtedy jest to Call Manager Express). Ostatnio caly swiatek VOIPowy Cisco nazywa Cisco Unfied Communications Manager.
Najprosciej to ujmujac: Twoj telefon znajduje zastosowanie w np korporacjach z wieloma odzialami i pracuje pod kontrola np centralnego Call Managera, umozliwiajac niemal bezkosztowe rozmowy w obrebie korporacji rozporoszonej geograficznie. Call Manager`a konfiguruje admin, Twoj telefon jest tylko koncowka systemu i ustawienia telefonu, nawet takie jak funkcje guziczkow, tez konfiguruje admin na Call Managerze, bo z tego miejsca "odpala sie" Twoj aparat. Twoj model jest swietny do zastosowan wlasnie takich, badz do LABa, natomiast nie jest dobrym pomyslem na telefon do domu z wykorzystaniem operatora SIP.
Oczywiscie mozesz odpalic SIP na swoim modelu, ale z tego co wiem dziala on bardzo problematycznie (np brak mozliwosci rozmow wychodzacych). Informacje jak zaladowac SIPowy firmware do telefonu opisana jest tutaj:
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/ ... sccptosip1
Jak widzisz, musisz posiadac podstawowa wiedze o:
- jak "wlacza sie/bootuje" IP Phone (dhcp)
- co to jest i jak sie konfiguruje TFTP
- podstawowa konfiguracja Cisco Call Manager
W skrocie: twoj telefon w tym momencie prawdopodobnie nie ma nic, poza boot managerem. Kiedy go wlaczasz, zaczyna szukac adresu IP, potem jesli go dostanie (odpowiednio skonfigurowany DHCP) szuka serwera TFTP, by sprawdzic/pobrac odpowieni soft (odpowiednia konfiguracja TFTP), nastepnie probuje sie zarejestrowac w systemie (odpowiednia konfiguracja CME). By przejsc te kroki musisz miec: router, switcha (badzo router ze switche i obsluga voice vlan) i skonfigurowac wszystkie wyzej wymienione uslugi.
W akcie desperacji, mozesz tez probowac, odpalic telefon z programu TFTP32, pobierze IPka z DHCP i soft z TFTP (musisz miec odpowiedni firmware), powinien dzialac guzik settings i moze wtedy cos powalczysz z SIPem, bo oczywiscie nigdzie sie nie dodzwonisz bez odpowiedniej konfiguracji. Wiem ze ten program ma taka opcje, ale nigdy nie probowalem.