Proszę o wytłumaczenie (zajętość pasma przez kodeki)

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szyna
wannabe
wannabe
Posty: 60
Rejestracja: 17 sty 2007, 21:54

#16

#16 Post autor: szyna »

odtworzyć ? chyba jakaś średnia z dwóch sąsiednich próbek ?

art71
wannabe
wannabe
Posty: 176
Rejestracja: 24 sie 2006, 18:21
Lokalizacja: Ldn

#17

#17 Post autor: art71 »

balam pisze:
FrozenShadoow pisze:Packet Loss i tu przykład np G.711 potrzebuje duże pasmo ale często wysyła ruch RTP wiec jak nastąpi utrata pakietu to nie jest to az tak straszne np jak w wypadku G.729.
Jaka jest roznica utraty pakietu G711 a G729 wedlug Ciebie, bo ja szczerze nie widze za duzej?
G729 i G711 uzywaja innego algorytmu do odtwarzania utraconych pakietow (PLC).
G711 - powtarza ostatni dobry pakiet (Waveform Substitution)
G729 - generuje dzwiek na podstawie historii poprzednich dzwiekow (Model Based)

W skrocie:
- G711 jest w stanie odtworzyc 20 ms
- G729 jest w stanie odtworzyc 30 ms

antyspam
rookie
rookie
Posty: 11
Rejestracja: 29 paź 2012, 13:38

#18

#18 Post autor: antyspam »

Witam,
Przepraszam za odświeżanie tematu, ale chciałbym się zapytać, czy jeżeli pasmo będzie mniejsze, dla np.
G.711 20ms/pakiet zamiast 82kbit/s bedzie powiedzmy 40 kbit/s lub
G.792 20ms/pakiet zamiast 26kbit/s bedzie powiedzmy 13 kbit/s,

to czy w dalszym ciagy bedzie mozna prowadzic rozmowy? Domyslam sie za dla pierwszego przypadku powinno zadzialac bo jest jeszcze duza przepustowosc, a czy dla drugiego przypadku bedzie tak samo?

arekah
fresh
fresh
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2012, 10:18

#19

#19 Post autor: arekah »

antyspam pisze: czy w dalszym ciagy bedzie mozna prowadzic rozmowy?
Prowadzić rozmowy to za dużo powiedziane...

Wybrany kodek determinuje jakie jest wymagane pasmo na jedną rozmowę.
Nie możesz wybrać sobie kodek i przyciąć pasmo (w sumie możesz ale wątpię czy klient zaakceptuje testy odbiorcze).

Po to Ktoś wymyślił i oby inny Ktoś wdrażał QoS i CAC aby można było prowadzić rozmowy w świecie IP.

Ave Ktoś ;)

antyspam
rookie
rookie
Posty: 11
Rejestracja: 29 paź 2012, 13:38

#20

#20 Post autor: antyspam »

Rozumiem, aczkolwiek chodziło mi o sytuacje czysto fikcyjną, a nie dla wdrożenia gdzieś telefonii VoIP :)
Powiedzmy, że gdzieś nie ma QoS i jakiś background tak zajął pasmo jak w sytuacji, którą zaproponowałem, że tak niewiele pozostało dla VoIP. Czy to pozostałe pasmo mniejsze niż to wymagane w zaleceniach i standardach pozwoli na przeprowadzenie chociażby jednej rozmowy, ewentualnie mogą w niej występować zniekształcenia, bądź opóźnienia.
Bo w standardach zawsze zachowuje się przecież jakiś procent zapasu ;)

Pozdrawiam Karol ;)

arekah
fresh
fresh
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2012, 10:18

#21

#21 Post autor: arekah »

Najwyraźniej chodzi Ci o zestawienie połączenia a nie przeprowadzenie rozmowy...

Połączenie będzie zestawione choć z wyjątkami (w krytycznym przypadku może się zdarzyć że będzie timeout dla wiadomości sygnalizacyjnej).

Polecam książki do ccna/ccnp voice.

ODPOWIEDZ