Proszę o wytłumaczenie (zajętość pasma przez kodeki)
G729 i G711 uzywaja innego algorytmu do odtwarzania utraconych pakietow (PLC).balam pisze:Jaka jest roznica utraty pakietu G711 a G729 wedlug Ciebie, bo ja szczerze nie widze za duzej?FrozenShadoow pisze:Packet Loss i tu przykład np G.711 potrzebuje duże pasmo ale często wysyła ruch RTP wiec jak nastąpi utrata pakietu to nie jest to az tak straszne np jak w wypadku G.729.
G711 - powtarza ostatni dobry pakiet (Waveform Substitution)
G729 - generuje dzwiek na podstawie historii poprzednich dzwiekow (Model Based)
W skrocie:
- G711 jest w stanie odtworzyc 20 ms
- G729 jest w stanie odtworzyc 30 ms
Witam,
Przepraszam za odświeżanie tematu, ale chciałbym się zapytać, czy jeżeli pasmo będzie mniejsze, dla np.
G.711 20ms/pakiet zamiast 82kbit/s bedzie powiedzmy 40 kbit/s lub
G.792 20ms/pakiet zamiast 26kbit/s bedzie powiedzmy 13 kbit/s,
to czy w dalszym ciagy bedzie mozna prowadzic rozmowy? Domyslam sie za dla pierwszego przypadku powinno zadzialac bo jest jeszcze duza przepustowosc, a czy dla drugiego przypadku bedzie tak samo?
Przepraszam za odświeżanie tematu, ale chciałbym się zapytać, czy jeżeli pasmo będzie mniejsze, dla np.
G.711 20ms/pakiet zamiast 82kbit/s bedzie powiedzmy 40 kbit/s lub
G.792 20ms/pakiet zamiast 26kbit/s bedzie powiedzmy 13 kbit/s,
to czy w dalszym ciagy bedzie mozna prowadzic rozmowy? Domyslam sie za dla pierwszego przypadku powinno zadzialac bo jest jeszcze duza przepustowosc, a czy dla drugiego przypadku bedzie tak samo?
Prowadzić rozmowy to za dużo powiedziane...antyspam pisze: czy w dalszym ciagy bedzie mozna prowadzic rozmowy?
Wybrany kodek determinuje jakie jest wymagane pasmo na jedną rozmowę.
Nie możesz wybrać sobie kodek i przyciąć pasmo (w sumie możesz ale wątpię czy klient zaakceptuje testy odbiorcze).
Po to Ktoś wymyślił i oby inny Ktoś wdrażał QoS i CAC aby można było prowadzić rozmowy w świecie IP.
Ave Ktoś
Rozumiem, aczkolwiek chodziło mi o sytuacje czysto fikcyjną, a nie dla wdrożenia gdzieś telefonii VoIP
Powiedzmy, że gdzieś nie ma QoS i jakiś background tak zajął pasmo jak w sytuacji, którą zaproponowałem, że tak niewiele pozostało dla VoIP. Czy to pozostałe pasmo mniejsze niż to wymagane w zaleceniach i standardach pozwoli na przeprowadzenie chociażby jednej rozmowy, ewentualnie mogą w niej występować zniekształcenia, bądź opóźnienia.
Bo w standardach zawsze zachowuje się przecież jakiś procent zapasu
Pozdrawiam Karol
Powiedzmy, że gdzieś nie ma QoS i jakiś background tak zajął pasmo jak w sytuacji, którą zaproponowałem, że tak niewiele pozostało dla VoIP. Czy to pozostałe pasmo mniejsze niż to wymagane w zaleceniach i standardach pozwoli na przeprowadzenie chociażby jednej rozmowy, ewentualnie mogą w niej występować zniekształcenia, bądź opóźnienia.
Bo w standardach zawsze zachowuje się przecież jakiś procent zapasu
Pozdrawiam Karol