IP Phone 9951 a aplikacje XML

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

IP Phone 9951 a aplikacje XML

#1

#1 Post autor: Kyniu »

Pytanie jak w temacie dotyczyć będzie aplikacji XML pod telefony serii 9900, szczególnie pod model 9951. Tytułem wstępu - jakiś czas temu zdażyło mi się popełnić aplikację (tudzież kilka pomniejszych tworzących jedną całość) dla telefonów serii 7900. I na tychże aparatach wszystko działa dobrze już ponad rok czasu. Jednakowoż klient postanowił iść z duchem czasu - nabył kilka telefonów 9951. I pojawił się klops. Otóż telefon po wywołaniu menu "services" nie pokazuje mojej aplikacji. Niestety klient jest hen, hen, ja nie mam u siebie telefonu 9951 i jest generalnie patowa sytuacja. Bo ja nie wiem czy problem tkwi w konfiguracji CUCM u klienta (System version: 8.5.1.14900-5) czy też była jakaś zmiana w XML'u i trzeba coś zmienić w aplikacji. Teoretycznie mogę jeszcze poprosić o wysłanie do mnie telefonu 9951 ale dysponuje jedynie CUCME i to już dość wiekowym.

Więc seria pytań na szybko:
1. Czy wiadomo wam coś o tym by zmienił się XML po wprowadzeniu nowych serii telefonów? Bo na stronie Cisco nie znalazłem o tym żadnej wzmianki a według Data Sheet ten aparat powinien obsługiwać XML'a.
2. Jak pokierować klienta by sprawdził w 9951 czy otrzymuje z CUCM poprawny URL do serwisów a jeśli nie to gdzie powinien to skonfigurować. Taka w miarę łopatologiczna instrukcja którą mógłbym podesłać do klienta - niestety ale telefon 9951 widziałem tylko na zdjęciach a jak wygląda struktura menu to już nie mam pojęcia.
3. Jeśli telefon otrzymuje poprawny URL to gdzie szukać informacji o błędach w przetwarzaniu XML'a? Cz ten telefon ma loga podobnie jak 7900 i można do niego dotrzeć poprzez HTTP?
4. Wszelkie inne sugestie mile widziane.

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 194
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28
Lokalizacja: Kanada

#2

#2 Post autor: mmoryto »

Pytanie może retoryczne, ale skoro nie pokazuje aplikacji na liście serwisów to może nie została dopisana do telefonu?

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#3

#3 Post autor: Kyniu »

mmoryto pisze:Pytanie może retoryczne, ale skoro nie pokazuje aplikacji na liście serwisów to może nie została dopisana do telefonu?
Pytanie może być bardzo słuszne tylko jak pokierować tamtejszego admina by to sprawdził? Dla jasności - ja tym nie administruję, moim zadaniem było tylko stworzenie aplikacji, która skądinąd jest dla nich dość istotna na codzień.

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 194
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28
Lokalizacja: Kanada

#4

#4 Post autor: mmoryto »

Nie wiem na jakim poziomie jest jego wiedza ale może dałby radę wyszukać telefon po MACu i w jego konfiguracji sprawdzić co jest w subscribe/unsubscribe services.

Może coś by się udało jakbyś wysłał tego linka adminowi:
http://www.cisco.com/en/US/docs/voice_i ... #wp1036412

Albo tutaj:
http://www.cisco.com/en/US/products/sw/ ... f6b5.shtml

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#5

#5 Post autor: Kyniu »

A da się z poziomu menu aparatu sprawdzić czy ma poprawny URL do serwisów? Tak jak w 79xx? Ewentualnie czy ktoś dysponuje takim 9951 u siebie i mógłby pokazać jak wygląda plik XML z konfiguracją? Może uda mi się pożyczyć ten telefon i podać mu konfigurację z TFTP'a - wtedy mógłbym poeksperymentować u siebie mimo braku CUCM.

Awatar użytkownika
nell
wannabe
wannabe
Posty: 193
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:17

#6

#6 Post autor: nell »

Ja często się zmagam z takimi sprawami - to co planowałeś jest ok - niech Ci klient prześle telefon, zrób tunel gre do jego routera ze swojego, u siebie zrób wydzieloną sieć z serwerem DHCP w którym wskażesz Options DHCP z właściwym ip tftp call managera po stronie sieci klienta przypiętej przez GRE. Niech od Ciebie telefon się loguje się bezpośrednio do jego centrali..... Oczywiście jesli klient pozwoli na takiego rozwiązanie.......

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#7

#7 Post autor: Kyniu »

Suma sumarum byk okazał się być w sofcie telefonu. Zresztą te 9900 jakieś takie skopane są.

tmiecz
rookie
rookie
Posty: 13
Rejestracja: 07 lis 2008, 12:09

#8

#8 Post autor: tmiecz »

Może pomoze ci fakt, że telefony serii 99xx nie radzą sobie z polskim jęzeykiem. Ja w nagłówku xmla miałem zdeklarowaną stronę kodową. NIestety telefon wyświetlał tylko parse error. Po usunięciu deklaracji i wszystkich polskich znaków, aplikacje działają.

ODPOWIEDZ