QoS w VoIP

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
antyspam
rookie
rookie
Posty: 11
Rejestracja: 29 paź 2012, 13:38

QoS w VoIP

#1

#1 Post autor: antyspam »

Witam,
udało mi się zrobić w labie sieć. Wygląda ona następująco:
http://imageshack.us/photo/my-images/842/labvoip.png/
Wszystko elegancko śmiga i teraz chciałem zrobić do tego dwie rzeczy:
1.Zmierzyć opóźnienia, jitter,packet loss ratio
2. Uruchomić jakiś mechaniz QoS

Niestety jestem początkujący w tym temacie, więc nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Bardzo prosiłbym o jakieś konkretne wskazówki. Mogę się odwdzięczyć za pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FrozenShadoow
wannabe
wannabe
Posty: 203
Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06

#2

#2 Post autor: FrozenShadoow »

Ja na samym początku ustawiłbym:
qos auto
i nie zapomnij zrobic vilanów osobno dla kompów i osobno dla telefonów.
Nie wyrażaj małej rzeczy w wielu słowach, lecz wielką w niewielu

antyspam
rookie
rookie
Posty: 11
Rejestracja: 29 paź 2012, 13:38

#3

#3 Post autor: antyspam »

Osobne vlany dla voice i data mam, a odnośnie auto-qos, to jeżeli to ustawię, to nic więcej nie muszę robić? Chodzi mi o to, żeby było widać różnicę między siecią z QoS-em, a siecią bez niego.

A odnośnie pomiarów? I jak wygenerować jakiś ruch w sieci, zeby powstały te różnice w jakości połączeń?

Awatar użytkownika
FrozenShadoow
wannabe
wannabe
Posty: 203
Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06

#4

#4 Post autor: FrozenShadoow »

Przy tak małej sieci to auto qos chyba jest najlepszym rozwiązaniem....a jeżeli chcesz zobaczyc jakies roznice w jakosci..to może sprobuj z kodekami....a jezeli chcesz juz cos mieżyc to skorzystaj z opnetu.
Nie wyrażaj małej rzeczy w wielu słowach, lecz wielką w niewielu

pawel80
member
member
Posty: 39
Rejestracja: 22 paź 2012, 11:45

#5

#5 Post autor: pawel80 »

Generowanie ruchu przykład.