Witam,
Chciałbym u siebie w firmie wdrożyć VoIP oparty na Cisco. Obecnie używamy centralki analogowej Alcatel. Z centrali tej korzystają dwie firmy, dokładnie chodzi o tą samą pulę telefonów, obecnie jedna z firm chce używać VoIP, a druga pozostaje przy analogowej.
Czy jest szansa wdrożenia takiego rozwiązania, że do centrali VoIP Cisco (jakiej?) podłączyć centralę telefoniczną Alcatel. Czy te numery będą się widziały między sobą?
Z góry dziękuję za pomoc.
VoIP infrastruktura
Witam,
W przypadku wyboru CUCM możesz łączyć centralkę Alcatela na kilka sposobów w zależności jakie możliwość ma Alcatel, jeżeli posiada interfejs IP oraz obsługę protokołów SIP/H323, możesz stworzyć Trunk w kierunku CUCM.
Jeżeli IP nie wchodzi w grę do CUCM musisz dokupić Gateway z odpowiednimi kartami cyfrowymi - QSIG, PRI - E1 lub po prostu FXO/FXS i wpiąć w Alcatela.
Możesz również rozważyć zakup ATA i podłączenie analogowych telefonów do CUCM-a po IP.
Oczywiście odpowiedź jest bardzo poglądowa i proponuje zapoznać się z literaturą lub zaciągnąć do pracy doświadczonego IPT inżyniera :]
pozdrawiam
W przypadku wyboru CUCM możesz łączyć centralkę Alcatela na kilka sposobów w zależności jakie możliwość ma Alcatel, jeżeli posiada interfejs IP oraz obsługę protokołów SIP/H323, możesz stworzyć Trunk w kierunku CUCM.
Jeżeli IP nie wchodzi w grę do CUCM musisz dokupić Gateway z odpowiednimi kartami cyfrowymi - QSIG, PRI - E1 lub po prostu FXO/FXS i wpiąć w Alcatela.
Możesz również rozważyć zakup ATA i podłączenie analogowych telefonów do CUCM-a po IP.
Oczywiście odpowiedź jest bardzo poglądowa i proponuje zapoznać się z literaturą lub zaciągnąć do pracy doświadczonego IPT inżyniera :]
pozdrawiam
rozwiązanie to będzie pasował swoje wymagania Configuring Cisco IP Phone Extension Mobility in CME http://cisconetworkingcenter.blogspot.c ... nsion.html
Configuration and Settings Cisco VoIP Tie Line http://cisconetworkingcenter.blogspot.c ... -voip.html
Configuration and Settings Cisco VoIP Tie Line http://cisconetworkingcenter.blogspot.c ... -voip.html
A widziałeś datę tego pytania?nicky pisze:rozwiązanie to będzie pasował swoje wymagania Configuring Cisco IP Phone Extension Mobility in CME http://cisconetworkingcenter.blogspot.c ... nsion.html
Configuration and Settings Cisco VoIP Tie Line http://cisconetworkingcenter.blogspot.c ... -voip.html