nie działa Music on Hold na telefonie SIP

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
aw
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2007, 04:05
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

nie działa Music on Hold na telefonie SIP

#1

#1 Post autor: aw »

CUCM 8.5
Telefon dodany jest jako third-part SIP device.
Rozmowy działają prawidłowo.
Natomiast po wciśnięciu hold nie słychać po drugiej stronie MoH (jest cisza).
Jak to rozwiązać?
no stress

aw
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2007, 04:05
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Re: nie działa Music on Hold na telefonie SIP

#2

#2 Post autor: aw »

aw pisze:CUCM 8.5
Telefon dodany jest jako third-part SIP device.
Rozmowy działają prawidłowo.
Natomiast po wciśnięciu hold nie słychać po drugiej stronie MoH (jest cisza).
Jak to rozwiązać?
Dokładniej:
Nie działa MoH pomiędzy telefonem SIP a SCCP...
no stress

arekah
fresh
fresh
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2012, 10:18

Re: nie działa Music on Hold na telefonie SIP

#3

#3 Post autor: arekah »

Po pierwsze: Czy dobrze jest skonfigurowane: moh, MRG, MRGL, telefon (MRGL, moh)?
Po drugie: Jaki sprzętowo jest to telefon?
Po trzecie: Kiedyś się spotkałem z czymś takim. Telefony Kirk i KWS600 chyba. Niestety było to nie do przeskoczenia bo producenci się nie dogadali w sprawach licencyjnych a dotyczyło to jednej informacji we wiadomości sip'owej i dlatego moh nie działał.

Jak masz chwilę i chęci to porównaj dokładnie wiadomości które są wysyłane przez telefon Cisco z firmware sip'owym i tym 3rd party.
Polecam albo debug na cucm jak wiesz jak lub sniffowanie wiresharkiem..

mi3t3k
member
member
Posty: 47
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:31
Lokalizacja: Warsaw

#4

#4 Post autor: mi3t3k »

Witam,

Przed zrzutem sygnalizacji spróbuj włączyć w Service Parameters:

Enable Duplex Streaming (trzeba włączyć advanced żeby znaleźć to pole)

Czasami się zdarza iż telefony SIP nie wspierają jednokierunkowych strumieni RTP jakie wysyła CUCM serwując muzykę na czekanie.

Sprecyzuj jeszcze która strona (SIP czy SCCP) wybiera na telefonie hold a która powinna słyszeć a nie słyszy tej muzyki, ponieważ powyższe dywagacje dotyczą przypadku kiedy na SCCP przyciskasz hold a w słuchawce SIP jest cisza zamiast muzyki na czekanie.

Pozdr,
mi3t3k

aw
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2007, 04:05
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

#5

#5 Post autor: aw »

na telefonie SIP'owym po nacisnięciu hold druga strona(telefon SCCP lub numer miejski) ma ciszę.
no stress

witekprytek
fresh
fresh
Posty: 4
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:36

#6

#6 Post autor: witekprytek »

to jest jakiś poważniejszy problem, bo takie posty pojawiają się w różnych miejscach i nigdzie nie ma informacji jak to rozwiązać.
Ostatni jaki znalazłem opisuje dokładnie taką samą sytuację:

http://developer.cisco.com/web/sip/foru ... h=Jw4x5QY7

Awatar użytkownika
ormek
wannabe
wannabe
Posty: 150
Rejestracja: 31 sty 2011, 17:40
Lokalizacja: Oln/Elb/Gda

#7

#7 Post autor: ormek »

sprawdz kodeki music on hold wymaga g711, musisz to w transkoderze (GW) pozniej na g729 przetworzyc jezeli masz to po wanie albo do pstn puszczone. mozesz wiec miec problem z transcoderem

note: moge nieswiadomie klamac :)
Każdy problem ma rozwiązanie, jeśli nie ma rozwiązania to nie ma problemu!

aw
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2007, 04:05
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

#8

#8 Post autor: aw »

Niestety nie da się uruchomić moh na telefonach SIPowych (innych niż Cisco) zarejestrowanych w CUCM.
no stress

mi3t3k
member
member
Posty: 47
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:31
Lokalizacja: Warsaw

#9

#9 Post autor: mi3t3k »

Witam
aw pisze:Niestety nie da się uruchomić moh na telefonach SIPowych (innych niż Cisco) zarejestrowanych w CUCM.
Mógłbyś podać źródło takiej informacji?

Pozdr,
mi3t3k

aw
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2007, 04:05
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

#10

#10 Post autor: aw »

no stress

mi3t3k
member
member
Posty: 47
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:31
Lokalizacja: Warsaw

#11

#11 Post autor: mi3t3k »

Dzięki serdeczne za link.
Nie wiem czy to coś pomoże czy wprowadzi tylko więcej zamieszania ale w SRND 8.X takiego rozróżnienia już nie ma.
http://www.cisco.com/en/US/docs/voice_i ... #wp1240106

Może to ograniczenia CUCM w wersji 6.X.

Pozdr,
mi3t3k

aw
wannabe
wannabe
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2007, 04:05
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

#12

#12 Post autor: aw »

W Cisco TAC twierdzą, że się nie da i takie wytłumaczenie otrzymałem.
CUCM w tym przypadku to wersja 8.6.
no stress

ODPOWIEDZ