nie działa Music on Hold na telefonie SIP
nie działa Music on Hold na telefonie SIP
CUCM 8.5
Telefon dodany jest jako third-part SIP device.
Rozmowy działają prawidłowo.
Natomiast po wciśnięciu hold nie słychać po drugiej stronie MoH (jest cisza).
Jak to rozwiązać?
Telefon dodany jest jako third-part SIP device.
Rozmowy działają prawidłowo.
Natomiast po wciśnięciu hold nie słychać po drugiej stronie MoH (jest cisza).
Jak to rozwiązać?
no stress
Re: nie działa Music on Hold na telefonie SIP
Dokładniej:aw pisze:CUCM 8.5
Telefon dodany jest jako third-part SIP device.
Rozmowy działają prawidłowo.
Natomiast po wciśnięciu hold nie słychać po drugiej stronie MoH (jest cisza).
Jak to rozwiązać?
Nie działa MoH pomiędzy telefonem SIP a SCCP...
no stress
Re: nie działa Music on Hold na telefonie SIP
Po pierwsze: Czy dobrze jest skonfigurowane: moh, MRG, MRGL, telefon (MRGL, moh)?
Po drugie: Jaki sprzętowo jest to telefon?
Po trzecie: Kiedyś się spotkałem z czymś takim. Telefony Kirk i KWS600 chyba. Niestety było to nie do przeskoczenia bo producenci się nie dogadali w sprawach licencyjnych a dotyczyło to jednej informacji we wiadomości sip'owej i dlatego moh nie działał.
Jak masz chwilę i chęci to porównaj dokładnie wiadomości które są wysyłane przez telefon Cisco z firmware sip'owym i tym 3rd party.
Polecam albo debug na cucm jak wiesz jak lub sniffowanie wiresharkiem..
Po drugie: Jaki sprzętowo jest to telefon?
Po trzecie: Kiedyś się spotkałem z czymś takim. Telefony Kirk i KWS600 chyba. Niestety było to nie do przeskoczenia bo producenci się nie dogadali w sprawach licencyjnych a dotyczyło to jednej informacji we wiadomości sip'owej i dlatego moh nie działał.
Jak masz chwilę i chęci to porównaj dokładnie wiadomości które są wysyłane przez telefon Cisco z firmware sip'owym i tym 3rd party.
Polecam albo debug na cucm jak wiesz jak lub sniffowanie wiresharkiem..
Witam,
Przed zrzutem sygnalizacji spróbuj włączyć w Service Parameters:
Enable Duplex Streaming (trzeba włączyć advanced żeby znaleźć to pole)
Czasami się zdarza iż telefony SIP nie wspierają jednokierunkowych strumieni RTP jakie wysyła CUCM serwując muzykę na czekanie.
Sprecyzuj jeszcze która strona (SIP czy SCCP) wybiera na telefonie hold a która powinna słyszeć a nie słyszy tej muzyki, ponieważ powyższe dywagacje dotyczą przypadku kiedy na SCCP przyciskasz hold a w słuchawce SIP jest cisza zamiast muzyki na czekanie.
Pozdr,
mi3t3k
Przed zrzutem sygnalizacji spróbuj włączyć w Service Parameters:
Enable Duplex Streaming (trzeba włączyć advanced żeby znaleźć to pole)
Czasami się zdarza iż telefony SIP nie wspierają jednokierunkowych strumieni RTP jakie wysyła CUCM serwując muzykę na czekanie.
Sprecyzuj jeszcze która strona (SIP czy SCCP) wybiera na telefonie hold a która powinna słyszeć a nie słyszy tej muzyki, ponieważ powyższe dywagacje dotyczą przypadku kiedy na SCCP przyciskasz hold a w słuchawce SIP jest cisza zamiast muzyki na czekanie.
Pozdr,
mi3t3k
-
- fresh
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 cze 2011, 10:36
to jest jakiś poważniejszy problem, bo takie posty pojawiają się w różnych miejscach i nigdzie nie ma informacji jak to rozwiązać.
Ostatni jaki znalazłem opisuje dokładnie taką samą sytuację:
http://developer.cisco.com/web/sip/foru ... h=Jw4x5QY7
Ostatni jaki znalazłem opisuje dokładnie taką samą sytuację:
http://developer.cisco.com/web/sip/foru ... h=Jw4x5QY7
Dzięki serdeczne za link.
Nie wiem czy to coś pomoże czy wprowadzi tylko więcej zamieszania ale w SRND 8.X takiego rozróżnienia już nie ma.
http://www.cisco.com/en/US/docs/voice_i ... #wp1240106
Może to ograniczenia CUCM w wersji 6.X.
Pozdr,
mi3t3k