Wdorżenie CallManager Cisco...

Problemy związane z Unified Communications

Moderatorzy: mikrobi, garfield, gangrena, Seba, aron

Wiadomość
Autor
marrakesz
member
member
Posty: 45
Rejestracja: 12 lis 2012, 08:28

Wdorżenie CallManager Cisco...

#1

#1 Post autor: marrakesz » 19 mar 2013, 15:04

Witam,
mam pytanie odnośnie configuracji cucm.
Cucm jest zainstalowany na virtualce w inej lokalizacji a telefony mam w drugiej lokalizacji.
Cucm jest w jednej podsieci a telefony w drugiej.
Jak ma skonfigurować cucm (gateway) żeby telefony można było skonfigurować?
Albo żeby się same rejestrowały?
Dodałem ręcznie telefon do cucm ale niestety nie ma przyznanego IP.
Teraz moje pytanie telefon skąd ma brać adres IP z DHCP z sieci w której jest czy tam gdzie jest CallManager?

martino76
CCIE
CCIE
Posty: 854
Rejestracja: 17 gru 2010, 15:23
Lokalizacja: Barczewo

#2

#2 Post autor: martino76 » 19 mar 2013, 15:17

witam,

Telefony nie musza byc w tej samej podsieci. Wazne jest by poprzez DHCP dostawaly odpowiedni IP address TFTP. Musi to byc IP address Call Manager, na ktorym uruchomiony jest service TFTP.

Jesli masz wlaczona autorejestracje reszta nie musisz sie martwic :)

Awatar użytkownika
drake
CCIE
CCIE
Posty: 1564
Rejestracja: 06 maja 2005, 01:32
Lokalizacja: Dortmund, DE
Kontakt:

#3

#3 Post autor: drake » 19 mar 2013, 15:18

Basics of basics... nie chce ci sie zajrzec do dokumentacji??
Od lokalnego lub zdalnego DHCP telefon powinien dostac adres IP oraz info o pewnych opcjach... poszukaj w dokumentacji jakie to opcje.

Pozdruffka ;)
Never stop exploring :)

https://iverion.de

ODPOWIEDZ