Cisco IP Phone 7912 - Powrót do starszego systemu CUCM

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
Dziadoży
fresh
fresh
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2013, 16:42

Cisco IP Phone 7912 - Powrót do starszego systemu CUCM

#1

#1 Post autor: Dziadoży »

Cześć. Mam następujący problem.

Mam 2 systemy CUCM działające w osobnych klastrach. W starszym telefony wykorzystują SCCP, a w nowszym SIP. W pierwszym klastrze jest CUCM 6.1(2), w drugim klastrze system CUCM 8.6(2a). Obecnie migruję telefony ze starszej wersji do nowszej. Przeniesienie telefonu do nowszego systemu nie jest problemem, rejestrują się prawidłowo i działają. Problemem jest jednak ewentualny powrót do starszej wersji. Wiem, że w nowszych wersjach telefonów wystarczy wykasować ITL File i wtedy telefony rejestrują się z powrotem.

W przypadku 7912 (niestety najliczniejsza grupa urządzeń w systemie) nie jest tak kolorowo. Nie ma tam pliku ITL, stąd też jak wracam nim do starszej wersji systemu (cały czas jest na nim soft z nowego CUCM) to stara wersja softu się nie ściąga z TFTP na CUCM 6.1(2). Dlatego też telefon nie rejestruje się. Status jest Rejected.

Próbuję zarządzać telefonem przez przeglądarkę, jednak nie mam tam nigdzie możliwości zaakceptowania wprowadzonych zmian. Wiem, że nie będzie tej możliwości dopóki nie skonfiguruję UIPassword (administracyjnego dostępu do telefonu przez przeglądarkę). Ale to z kolei wymaga zmiany w plikach konfiguracyjnych po z poziomu konfiguracji na aparacie nie mogę tego zrobić.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ?

ODPOWIEDZ