UCCX - CTI porty nie chcą się rejestrować w CUCM

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
dziurecki
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2011, 23:36

UCCX - CTI porty nie chcą się rejestrować w CUCM

#1

#1 Post autor: dziurecki »

Hej

Od dłuższego czasu zmagam się z pewnym problemem;
CTI porty UCCX nie chcą się zarejestrować w CUCM. Jestem wstanie z poziomu

UCCXa tworzyć i usuwać CTI porty (Call Control Group). Ale nie mogę ich w

żaden sposób zmusić do zarejestrowania się w CUCMie.

CUCM Version: 8.6.2.10000-14 (demo licence)

UCCX
System version: 8.5.1.11004-25 (SU4) (demo licence)

Platforma testowa:
VMWare workstation 8.0.0 build-471780

- AXL user raczej działa bo aplikacje się komunikują.
- Jtapi i RMjtapi tworzą sie podczas konfiguracji prawidłowo.
- CTI porty są zasocjowane z Jtapi userem.
- Jtapi user nalezy do grupy Standard CTI Enabled
- Cisco CTIManager w CUCM started / activated, wszytkie inne serwisy też

działają z wyjątkiem Cisco Messaging Interface i Cisco IP Voice Media

Streaming App


- Cisco Unified CCX Engine ciągle się wyłącza (Shutdown, Not started), po

ręcznym uruchomieniu jest partial service:
W subsystem Manager:
- Unified CM Telephony Subsystem shutdown, nie podnosi się
- Core RTR Subsystem shutdown
- CMT System Inicializing
- RMCm Shutdown

W temacie UCCXa jestem początkujący więc możliwe że coś pomijam,

szczególnie biorąc pod uwagę że próbowałem już kombinację kilku wersji UCCX

i CUCM i wszędzie to samo. Może licencja demo stwarza problem ???

Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź lub małe naprowadzenie na właściwy

tor.

Pozdrawiam

Dziadoży
fresh
fresh
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2013, 16:42

#2

#2 Post autor: Dziadoży »

Cześć,

Na chwilę obecną mogę Ci powiedzieć, że licencje demo nie stwarzają problemu. Mam podobne środowisko testowe i wszystko działa na nim ok. Zagłębię się nad tematem jak tylko znajdę chwilkę :)

Pozdrawiam
Łukasz

dziurecki
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2011, 23:36

#3

#3 Post autor: dziurecki »

Hej,

Dzięki za informację, czyli wykluczamy demo jako źródło problemu.
Możesz mi jeszcze powiedzieć jakich dokładnie wersji UCCX i CUCM używasz, I na jakiej platformie vmware ? Nie sądzę żeby VMware stanowił problem ale postawie system na ESX'sie i pokopie jeszcze w traceach ; )

Dziadoży
fresh
fresh
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2013, 16:42

#4

#4 Post autor: Dziadoży »

CCX 8.5.1, CUCM 8.6(2a), VMware 4.1

dziurecki
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2011, 23:36

#5

#5 Post autor: dziurecki »

Cześć,
Dzięki za informację.
Po zainstalowaniu na VMware ESXi 4.1.0 wszystko działa bez problemu.
Call manager był już wprawdzie na tej maszynie zainstalowany przez kogoś innego, ale konfiguracja nie różnie się raczej od tego co robiłem wcześniej.
Dzięki za pomoc : )

dziurecki
fresh
fresh
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2011, 23:36

#6

#6 Post autor: dziurecki »

Dziadoży pisze:CCX 8.5.1, CUCM 8.6(2a), VMware 4.1
ZROBIŁEM !!!!!!!

Problemem okazała się platforma AMD, trochę przypadkiem szukałem informacji czemu leży mi Cisco IP Voice Media Streaming App service i znalazlem cos takiego:

http://www.fatturtle.com/2010/06/ip-voi ... ont-start/

W przypadku call managera rozwala to problem z Cisco IP Voice Media Streaming App service a ten sam trick w UCCX załatwia sprawę z rejestracją portów CTI i leżącym servisem Cisco Unified CCX Engine

Teraz udam się na zasłużony browar ; )

ODPOWIEDZ