Witam serdecznie.
Realizuję projekt sieci teleinformatycznej dla średniej wielkości hotelu. Wszystkie pokoje, jak również pomieszczenia dla pracowników wyposażone będą w jeden bądź kilka telefonów VoIP marki CISCO (PoE). Wszystko planuję podłączyć do odpowiednich przełączników tejże firmy. Jednak nasuwa mi się pewna wątpliwość - mianowicie chodzi o połączenia między telefonami IP a sieciami PSTN/GSM/UMTS. Rozmowy lokalne
i typowy VoIP idzie w sieci lokalnej lub łączem do Internetu więc nie ma problemu. Natomiast nie wiem jak się sprawa ma jeżeli chodzi o te sieci?
Poczytałem trochę różnych stron i broszur informacyjnych i spotykam różne rozwiązania:
- IP PBX
- bramki GSM/PSTN
- Cisco UC
- jakieś rozwiązania na podstawie umowy z operatorem (dzierżawa kanałów, przydział numerów, dokładnie nie wiem jak to działa)
Które rozwiązanie tutaj będzie najlepsze i jak je zrealizować z technicznego punktu widzenia? Niestety jeżeli chodzi o sprawy stricte telekomunikacyjne nie miałem przyjemności projektować czegoś takiego. Każda pomoc mile widziana.
Założenia:
- około 110 telefonów IP
- maks. 20 jednoczesnych połączeń do GSM/UMTS
- maks. 30 połączeń do PSTN
PS. Cała sieć budowana jest na sprzęcie CISCO (switche, AP, telefony), więc wskazane byłoby w miarę możliwości jakieś rozwiązanie kompatybilne. Nie wybrałem jeszcze routera, także tutaj wszelkie sugestie również mile widziane.
Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc. I z góry przepraszam za stosunkowo niski poziom tego tematu, ale od czegoś trzeba zacząć
VoIP w hotelu - jak rozwiązać?
Re: VoIP w hotelu - jak rozwiązać?
1x E1secretservice pisze: - maks. 30 połączeń do PSTN
Nie bawiłbym się w żadne bramki, cuda wianki tylko skupił na wynegocjowaniu dobrej oferty i brał E1 tudzież połówkę E1.secretservice pisze: - maks. 20 jednoczesnych połączeń do GSM/UMTS
Zarazem uprości Ci to zakup bo weźmiesz kartę 2x E1 do voice gateway'a (router) i po sprawie.
Na czym stawiasz telefonie IP? CUCM/BE6k/UC500/CME?
Jakiego poziomu niezawodnosci oczekujesz?
Jakich usług wymagasz w implementacji telefonii IP?
Jakiego poziomu niezawodnosci oczekujesz?
Jakich usług wymagasz w implementacji telefonii IP?
Pozdrawiam,
Wojciech Gertz
"Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"
Konfucjusz, ok. 500 r. p.n.e
http://www.linkedin.com/in/wojciechgertz
Wojciech Gertz
"Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"
Konfucjusz, ok. 500 r. p.n.e
http://www.linkedin.com/in/wojciechgertz
Witam,
mam podobny problem, jednakże chciałbym żeby rozwiązanie było oparte o serwer z oprogramowaniem CCM do zarządzania połączeniami. Czy łącza E1 podłączyć do tego samego rutera, który jest wykorzystywany do podłączenia do Internetu, czy lepiej wykorzystać jakieś inne urządzenie(bramkę VoIP, drugi router)?
mam podobny problem, jednakże chciałbym żeby rozwiązanie było oparte o serwer z oprogramowaniem CCM do zarządzania połączeniami. Czy łącza E1 podłączyć do tego samego rutera, który jest wykorzystywany do podłączenia do Internetu, czy lepiej wykorzystać jakieś inne urządzenie(bramkę VoIP, drugi router)?
Nie ma problemu zeby ten sam router przez który łaczysz sie z Internetem służył jako bramka do PSTN.
ISR'y są zaprojektowane własnie jako platforma która może jednocześnie wypełniać rózne zadania.
Zakładając ze nie masz problemu z obciązeniem CPU (dobór platformy) - to wystarczy dokupic licencję, DSP i odpowiednią kartę E1.
ISR'y są zaprojektowane własnie jako platforma która może jednocześnie wypełniać rózne zadania.
Zakładając ze nie masz problemu z obciązeniem CPU (dobór platformy) - to wystarczy dokupic licencję, DSP i odpowiednią kartę E1.
Pozdrawiam,
Wojciech Gertz
"Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"
Konfucjusz, ok. 500 r. p.n.e
http://www.linkedin.com/in/wojciechgertz
Wojciech Gertz
"Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"
Konfucjusz, ok. 500 r. p.n.e
http://www.linkedin.com/in/wojciechgertz