Sprzęt do VoIP

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
ukaszq
wannabe
wannabe
Posty: 149
Rejestracja: 12 cze 2011, 21:53

Sprzęt do VoIP

#1

#1 Post autor: ukaszq »

Witam,

Obecnie używam UC540 dla jednej lokalizacji - okolo 50 userów z telefonami SPA303. Chcialem dokupić do kolejnej lokalizacji kolejny UC540 ale zdobyłem informację, że jest on już wycofany ze sprzedaży. Stoję właśnie na etapie poszukiwań rozwiązania sprzętowego.
Założenie jest takie: mam 4 lokalizacje które chcę spiąć VoIPem za pomocą sprzetu i telefonów Cisco. Pierwsza lokalizacja zawiera około 70 słuchawek, oraz kolejne trzy po 20 słuchawek. Chciałbym połączyć ze sobą te lokalizacje VoIPem. W pierwszej lokalizacji znajduje sie 100mb łącze do sieci. Nie potrzebuje obecnie video konferencji.
Czy moglibyście zaproponować mi jakieś rozwiązanie jakiego sprzętu mógłbym użyć do takiego rozwiązania? Czytałem troszkę o Cisco BE6000, ale nie wiem czy to dobry kierunek.
Proszę o radę.

gertzu
wannabe
wannabe
Posty: 147
Rejestracja: 05 mar 2009, 23:43
Lokalizacja: Kraków

#2

#2 Post autor: gertzu »

Hej,

BE6k jest następcą serii UC500, choc nadużyciem jest że jedno zastępuje drugie.

Razem z BE6k dostajesz server z zainstalowanym ESXem gdzie mozesz postawic w zależności od deploymentu i licencji:
Unified Communications Manager
Unity Connection
Unified Presence
Unified Contact Center Express
Unified Provisioning Manager

To czego BE6k nie ma, to na przykład interfejsy do PSTN oraz FXO/FXS.
Jeżeli ich używasz trzeba by pomyśleć jeszcze o gateway'u.

Jeśli BE6k wyjdzie za drogo to zawsze można postawić CME na Routerze 2951 (max 150 telefonow) lub 3900.
Pozdrawiam,
Wojciech Gertz

"Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"
Konfucjusz, ok. 500 r. p.n.e

http://www.linkedin.com/in/wojciechgertz

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#3

#3 Post autor: Kyniu »

Twierdzenie że BE6k jest następcą UC540 jest jednak chyba jednak nadużyciem. UC540 to był okrojony ISR z CUCME, tymczasem BE6k to taki okrojony CUCM. Zatem słusznym jest uznać że następcą UC540 jest ISR G2 ale zarazem analizując założenia wybór BE6k wydaje się dobrym i rozwojowym kierunkiem.

Oczywiście router ISR G2 będzie potrzebny ale poszedłbym dalej - nie ograniczyłbym się jedynie do HQ a dałbym 2901/2911 w każdej zdalnej lokalizacji. W HQ router realizowałby funkcję bramy głosowej i terminował S2S VPN z oddziałów a w oddziałach routery mogłyby pełnić funkcje lokalnych bram głosowych i zapewniałyby - poprzez SRST - redundancję BE6k na wypadek awarii łącz WAN.

gertzu
wannabe
wannabe
Posty: 147
Rejestracja: 05 mar 2009, 23:43
Lokalizacja: Kraków

#4

#4 Post autor: gertzu »

Kyniu, nie patrz tylko na usługe Call Managera tylko na całość rozwiązania.

Zgodze sie z tym ze w ramach rozwiązania UC500 usługa Call Managera to okrojony ISR z CME.
Problem w tym ze na UC500 masz jeszcze kilka dodatkowych usług gotowych do uzycia, których na gołym ISR'e nie postawisz.

Zgodze sie rownież z tym że w ramach rozwiązania BE6k, usługa call managera jest okrojona... do 1000 userów. Poza tym to kompletny UCM.
I tak jak napisalem wczesniej w ramach rozwiązania BE6k mozna postawic kilka innych aplikacji.

W przypadku Unified Communication lepiej rozmawiac o rozwiazaniu a nie jednej usłudze "call managera".
Jeżeli chcesz postawic samego "Call Managera" najtaniej wyjdzie Asterisk.

Zamiast iść krok do przodu i myśleć o Gateway'ach w oddzialach, czy switchach POE proponuje zrobić krok do tyłui zastanowić sie:
Jakich funcji oczekujemy od rozwiązania? (IM/Jabber, poczta glosowa, Autoattendant?)
Z jakimi aplikacjami ma sie integrować? (Exchange, Office365)
Jakiego poziomu niezawodności oczekujemy?

WG
Pozdrawiam,
Wojciech Gertz

"Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"
Konfucjusz, ok. 500 r. p.n.e

http://www.linkedin.com/in/wojciechgertz

ukaszq
wannabe
wannabe
Posty: 149
Rejestracja: 12 cze 2011, 21:53

#5

#5 Post autor: ukaszq »

Witam,

W tych oddziałach mam postawione routery Cisco 2901. Jeśli chodzi o funkcjonalność VoIP to potrzebuję takie opcje:
1. Poczta głosowa,
2. Możliwość umieszczenia automatycznego zapowiadania przy telefonowaniu: np. jesli chcesz polaczyc sie z dzialem tym i tym wybierz 1 jak z tym i tym wybierz 2.
3. Grupy abonentów
4. Zarządzanie numerami ktore moga wychodzic na swiat ktore nie.
5. Połączenie voip z istniejącym komunikatorem Lync.
6. Rozmowy grupowe np. dzwoniac na 1 numer moze polaczyc sie kilka osob
7. Podlaczenie kilka polaczen SIP.

Otrzymam numeracje od Netii za pomoca SIPa.
Jak w takim razie wyglada opcja licencjonowania w BE6k? czy to jest na usera?

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#6

#6 Post autor: Kyniu »

gertzu pisze:Kyniu, nie patrz tylko na usługe Call Managera tylko na całość rozwiązania.
Zgodze sie z tym ze w ramach rozwiązania UC500 usługa Call Managera to okrojony ISR z CME.
Problem w tym ze na UC500 masz jeszcze kilka dodatkowych usług gotowych do uzycia, których na gołym ISR'e nie postawisz.
Fakt że czasem może zapędzam się z upraszczaniem ale pisząc Call Manager mam na myśli całe portfolio UC bo wiadomo, że jak ktoś będzie chciał pocztę czy bardziej zaawansowane ACD to będzie musiał dołożyć Cisco Unity Express.

mohsin147
newbie
newbie
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2014, 09:01

mohsin

#7

#7 Post autor: mohsin147 »

If you want to connect to this department and this select 1 as this and this, select 2. 3. User group 4. Management of the numbers which can go out into the world that did not. 5. Voip connection with existing Lync Communicator. 6. Conversation group for example. Telephoning 1 number can connect to several people 7. Connecting several SIP ports.
Unlock the key of your success by 70-486 vce and *LameKing*.By using our latest wikipedia and University of California, Berkeley

ODPOWIEDZ