Nagrywanie rozmów - (prawie)darmowe?

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
MarcelLee
wannabe
wannabe
Posty: 75
Rejestracja: 26 wrz 2005, 21:44
Lokalizacja: Sopot

Nagrywanie rozmów - (prawie)darmowe?

#1

#1 Post autor: MarcelLee »

Cześć,

Szukam jakiegoś darmowego lub niskokosztowego rozwiązania do nagrywania rozmów.

Chcę wdrożyć nagrywanie dla 2-3 telefonów w firmie, dla rozmów przychodzących i wychodzących, dla telefonów Cisco 7911 SCCP, 7962 SCCP podłaczonych do CUCM 8.0.3
Dla uproszczenia mogę założyć, że każda rozmowa ma być nagrana.

Nie chce kupować armaty do zestrzelenia muchy.

Czy ma ktoś doświadczenia z Open Source Enterprise Telephony Recording and Retrieval ?

Jestem tez otwarty na wszelkie propozycje/sugestie.
Pozdrawiam...
Marceli

Awatar użytkownika
krabu
wannabe
wannabe
Posty: 346
Rejestracja: 30 paź 2007, 11:17
Lokalizacja: Krakow

#2

#2 Post autor: krabu »

Z open sourcem nie miałem do czynienia. Zawsze jak implementowałem nagrywanie to właśnie większe i drogie "kobyły", natomiast raz u klienta widziałem przed wdrożeniem "kobyły", że kilka stacji VoIP nagrywane było czymś takim jak TRX - polski producent. Nagrywa się to prostym mirroringiem ruchu z portu, gdzie wpięty jest IP phone - powinno być tanie.
.be like a Lucky Luke

max239
wannabe
wannabe
Posty: 270
Rejestracja: 04 paź 2007, 09:22

#3

#3 Post autor: max239 »

OREKA . w sccp potrafi gubić rozmowy (przynajmniej poprzednia wersja nowej nie testowalem) trx'a nie polecam ogolnie .. i tani srednio jest...
ostatnio testowalem

miarec .. dziala calkiem zacnie (http://www.miarec.com/)

pytanie w ktorym miejscu chcesz rejestrowac sip-trunk czy samo wyjscie z telefonów... bo jak sip trunk to i oreka bedzie dobra i jeszcze np. http://www.fontel.pl/fontel.html#4


etc

borekbp
wannabe
wannabe
Posty: 234
Rejestracja: 29 sie 2005, 23:31

#4

#4 Post autor: borekbp »

oreki używałem trochę, daję plusa za działający interfejs www do wyszukiwania i odsłuchiwania nagrań oraz obsługę różnych kodeków.

zrezygnowałem, ponieważ:
1. nie było możliwości ograniczenia dostępu do nagrań... np. żeby dział marketingu nie mógł odsłuchiwać nagrań działu prawnego. Pewnie można to jakoś dokonfigurować jak ktoś potrafi programować. A stawianie osobnych systemów to też lipa. Można przekazywać nagrania na żądanie i samemu je wyszukiwać, ale w moim przypadku byłoby to uciążliwe, bo dość często chciano sięgać do nagrań
2. z związku z tym, że to rozwiązanie bazuje na port-mirroringu - nie miałem możliwości nagrywania jednej z linii telefonu, np. jak ktoś chciał mieć linię nagrywaną i nienagrywaną, to obie tak czy siak się nagrywały... może czegoś nie doczytałem, ale w standardowym pakiecie niczego się nie doszukiwałęm. (myślałem nad jakimś skryptem na kronie wywalającym nagrania z danej linii, ale to też nie o to chodzi w tym wszystkim...)
3. musiałem nagrywać też połączenia wewnętrzne - więc system najlepiej aby stał gdzieś blisko switchów access'owych ze względu na port-mirroring, to też pewne ograniczenie


Testowałem też użycie 'Recording Profile-ów' na linii telefonu, które podczas połączenia zestawiały dodatkową sesję RTP do w moim przypadku Asteriska (osobny profil dla każdej linii).
Kolega dokonfigurował Asteriska tak, aby ten przejmował połączenie do Meetme z flagą na włączone nagrywanie, tworzył plik z datą,godziną i numerami rozmówców w nazwie a następnie umieszczał nagranie na automatycznie tworzonej strukturze share'ów na file-serwerze.
Dzięki temu:
1. mogłem system do nagrywania postawić nawet w na chmurze w Amazonie:)
2. nagrywać wybrane linie na telefonie
3. kontrolować uprawnienia do dostępu do nagrań

Minus, który na dzień dzisiejszy dyskwalifikuje rozwiązanie to brak możliwości kompresowania rozmów (standardowo zapis w g.711 *.wav) - katalogi rozrastały się do dużych rozmiarów.
Niemniej jednak jestem świadomy, że można to dokonfigurować, ale nie potrafię i też nie było czasu na takie zabawy.

MarcelLee
wannabe
wannabe
Posty: 75
Rejestracja: 26 wrz 2005, 21:44
Lokalizacja: Sopot

#5

#5 Post autor: MarcelLee »

Dziękuję za wszelkie propozycje, pewnie za kilka dni zacznę testy :-)
Pozdrawiam...
Marceli

stanislaw1963
newbie
newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 mar 2016, 15:22

#6

#6 Post autor: stanislaw1963 »

Wiem że wiele firm korzysta na przykład z takiego systemu - rejestracja rozmów. Może zapytaj ich czy mają jakąś alternatywę dla trochę mniejszego gracza?

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#7

#7 Post autor: Kyniu »

stanislaw1963 pisze:Wiem że wiele firm korzysta na przykład z takiego systemu - rejestracja rozmów. Może zapytaj ich czy mają jakąś alternatywę dla trochę mniejszego gracza?
Po co wygrzebujesz stary wątek? Kolejna wirtualna dusza usiłuje zbudować profil?
CCNA: R&S, Security, Wireless, Collaboration. MCSE: Cloud Platform and Infrastructure, Server Infrastructure. ITIL: Foundation. PPL(A)
https://www.facebook.com/itserviceskielce/ :: https://www.linkedin.com/company/itservicespoland :: https://www.linkedin.com/in/krzysztofkania/

ODPOWIEDZ