licencje CallManager Express

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
MagdalenaGoral
fresh
fresh
Posty: 3
Rejestracja: 24 lut 2014, 11:02

licencje CallManager Express

#1

#1 Post autor: MagdalenaGoral »

Cześć,
Mam mały problem w kwestii wymaganych licencji do CallManager Express.
Posiadam już licencje na uruchomienie 100 telefonów w systemie oraz licencje dla każdego z tych telefonów.
Moje pytanie brzmi, czy potrzebuje również jakieś dodatkowe licencje na te 100 telefonów, aby były one osiągalne z zewnątrz, za pomocą numerów DDI? Jeśli tak, to gdzie można znaleźć odpowiednie licencje?
(Dostawca usług telefonicznych oznajmił, że potrzebuje takie licencje)
Z dostawcą usług telefonicznych łączę się za pomocą E1.

lbromirs
CCIE
CCIE
Posty: 4101
Rejestracja: 30 lis 2006, 08:44

Re: licencje CallManager Express

#2

#2 Post autor: lbromirs »

MagdalenaGoral pisze:Cześć,
Mam mały problem w kwestii wymaganych licencji do CallManager Express.
Posiadam już licencje na uruchomienie 100 telefonów w systemie oraz licencje dla każdego z tych telefonów.
Moje pytanie brzmi, czy potrzebuje również jakieś dodatkowe licencje na te 100 telefonów, aby były one osiągalne z zewnątrz, za pomocą numerów DDI? Jeśli tak, to gdzie można znaleźć odpowiednie licencje?
(Dostawca usług telefonicznych oznajmił, że potrzebuje takie licencje)
Z dostawcą usług telefonicznych łączę się za pomocą E1.
Nie rozumiem po co dostawcy usług telefonicznych Twoje licencje? W CME nie ma specjalnych licencji na linie zewnętrzne, masz licencje na telefony i to już. Rozszerzona licencja VOICE kryje koszty związane z obsługą takich rzeczy jak SIP/H.323.

Awatar użytkownika
drake
CCIE
CCIE
Posty: 1593
Rejestracja: 06 maja 2005, 01:32
Lokalizacja: Dortmund, DE
Kontakt:

#3

#3 Post autor: drake »

Tez nie rozumiem co dostawca od ciebie chce. Masz u niego wykupiony blok numeracyjny, ktory on pcha na twoj port i tyle, wykorzystujesz ten blok i nic mu do tego jakich licencji i na jakim sprzecie uzywasz.

Pozdruffka! :)
Never stop exploring :)

https://iverion.de

Awatar użytkownika
nell
wannabe
wannabe
Posty: 193
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:17

#4

#4 Post autor: nell »

Właściwie to operatorowi nic do sprzętu który Ty używasz. Może on (operator) coś źle zrozumiał, ale zwykle operatorzy nie mają bladego pojęcia jaki sprzęt jest zainstalowany u klienta. Tak jak masz teraz Licencje na Callmanager Express + Licencje na telefony tak jest dobrze.

ODPOWIEDZ