Orange VDSL i SIP RTP

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
nell
wannabe
wannabe
Posty: 193
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:17

Orange VDSL i SIP RTP

#1

#1 Post autor: nell »

Witam Kolegów. Mam kłopot z łączem od orange na (Cisco2821), wymienilismy usługę DSL TP na VDSL z takim białym modemem Comtrade, problem polega na tym, że pomimo, że ustawiam na routerze jeden z dostepnych adresów zewnętrznych IP transmisja głosu RTP mi nie działa. Korzystam z SIP-TRUNKA w GTS, który chodzi po udp.
Generalnie wygląda to tak jak by wszystko działało, połączenie jest zestawiane, sekundy lecą, w show sip-ua calls połączenie jest pokazywane popranie, kodek wynegocjowany - wszystko super - tylko, że nic nie słychać. Zgłosiłem problem w GTS po tym jak przeanalizowali transmisję od swojej strony stwierdzili, że RTP nie działa i mają rację, gdyż inny operator SIP też nie działa. Ponadto ten sam router na "normalnym" łączu zestawił połączenie i wszystko było ok.

Czy wiecie jak ustawić taki modem aby działała na nim transmisja UDP/RTP dla SIP ? Jak rozmawiać z Orange, tam nikt nie wie o co chodzi. Jestem w kropce. Pomocy

Awatar użytkownika
gryglas
wannabe
wannabe
Posty: 1790
Rejestracja: 09 maja 2006, 07:56
Lokalizacja: Warsaw, PL

Re: Orange VDSL i SIP RTP

#2

#2 Post autor: gryglas »

Czy czasem ACL na interfejsie nie wycina ci ruchu powrotnego RTP ?
Restart modemu, był ?

Możesz też użyć sniffera na interfejsie WAN i sprawdzić czy ruch RTP wychodzi z niego.
Najlepiej port WAN wpiąć do switcha i ze switcha do operatora i podsłuchać na interfejsie switcha. Zakładam, że modem zakończony RJ45.
Ewentualnie ACL na OUT.

Jak ruch wychodzi, problem na modemie lub u operatora.
Jak ruch nie wychodzi, problem na routerze.
https://vpnonline.pl - Twój prywatny VPN - 61 serwery VPN w 29 lokalizacjach na świecie, 470 adresów IP.

Awatar użytkownika
nell
wannabe
wannabe
Posty: 193
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:17

#3

#3 Post autor: nell »

Na interfejsie nie mam żadnej access-listy, co ciekawe osoba po drugiej stronie mnie słyszy, tylko ja nie słyszę jej ...

max239
wannabe
wannabe
Posty: 270
Rejestracja: 04 paź 2007, 09:22

#4

#4 Post autor: max239 »

Dzwonisz na numer 801 600 006
0 1 2 1

podajesz numer podkladu

Prosze o Przestawienie modemu w tryb podstawowy ORAZ
wylaczenie NAT
wylaczenie DHCP
wylaczniee Firewall


to zawsze dziala u nas... i problem na 80% masz w modemie tepsowym

ODPOWIEDZ