Call Manager Express i przekazywanie połączeń

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
nell
wannabe
wannabe
Posty: 193
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:17

Call Manager Express i przekazywanie połączeń

#1

#1 Post autor: nell »

Witajcie. Mam taki kłopot. Używam CME (Telefony na SCCP) oraz SIP-Trunka do Netii, ten operator wymaga aby numery leciały do niego w postaci 9 cyfrowej i nie inaczej (np. 227302100), mam zakres 100 numerów DDI i ruch przychodzący oraz wychodzący ładnie sobie skonfigurowałem, wszystko działa wzorowo. Kiedy jednak chcę skorzystać z funkcji przekierowania numerów z użyciem przycisku telefonu (przek.) zaczynają się kłopoty, gdyż centrala wysyła do SIP-TRUNKA komunikat o przekierowaniu podając używane przez numery wewnętrzne.

Kod: Zaznacz cały

Sep 21 09:21:45.974: //154322/8AC08BF78814/SIP/Msg/ccsipDisplayMsg:
Sent:
SIP/2.0 302 Moved Temporarily
Via: SIP/2.0/UDP 9.112.211.3:5060;branch=z9hG4bKcm2bse108gi1gvgpr5j0.1
From: <sip:607130130@appserv9cl.ngn.inetia.pl;user=phone>;tag=SDlsgjd01-134176306-1411291305945-
To: "227302199 227302199"<sip:227302199@cisco.integralnet.pl>;tag=2E6770C0-2657
Date: Sun, 21 Sep 2014 09:21:45 GMT
Call-ID: SDlsgjd01-6de975867a7c0f98ca5cee3332d60f49-aovtvc0
CSeq: 197274605 INVITE
Allow-Events: telephone-event
Server: Cisco-SIPGateway/IOS-12.x
Diversion: <sip:199@trunk1.cisco.integralnet.pl>;reason=unconditional;counter=1
Contact: <sip:198@9.112.211.2>
Content-Length: 0
Co zrobić aby połączenia mogły być przekazywane w ramach numeracji wewnętrznej ? Czy zawsze SIP trunk musi być informowany ? Nie może się to odbyć w ramach numeracji centralowej bez wiedzy SIP-Trunka ?

Awatar użytkownika
nell
wannabe
wannabe
Posty: 193
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:17

#2

#2 Post autor: nell »

Zrobiłem, trzeba było skonfigurować taką opcję:

Kod: Zaznacz cały

voice service voip
no supplementary-service sip moved-temporarily
Pozdrowienia !

ODPOWIEDZ