Witam serdecznie,
zna ktoś jakiś dobry, bezpłatny program który pozwoli mi zmierzyć Jitter, Latency, Packet Loss w rozmowie VoIPowskiej?
Program do określenia jakości rozmowy
Re: Program do określenia jakości rozmowy
W telefonie Cisco w trakcie rozmowy możesz sprawdzić to na bieżąco. A w CallManagerze po odpowiedniej konfiguracji również.
OK, ale czy Call Statistics są w każdym telefonie? Używam 7940 i powiem szczerze, że podczas rozmowy nie moge znaleźć Call Statistics w Settings-->Status, czy jest to spowodowane jakąś błędną konfiguracją, czy te telefony po prostu nie posiadają takiej opcji?
Jesli chodzi o samego CME, to można prosić o jakieś lekkie nakierowanie (nie chodzi mi o link do googla). Próbowałem jakoś to odnaleźć ale nie dałem rady.
Za wszelką pomoc dziękuje z góry,
Pozdrawiam
Jesli chodzi o samego CME, to można prosić o jakieś lekkie nakierowanie (nie chodzi mi o link do googla). Próbowałem jakoś to odnaleźć ale nie dałem rady.
Za wszelką pomoc dziękuje z góry,
Pozdrawiam
1.Witam po raz kolejny, robił ktoś może pomiary wyżej wymienionych parametrów wiresharkiem albo jakimś innym programem? Bo osobiscie używałem już IP SLA, ktore jest świetne, ale nie mierzy, że tak powiem parametrów pomiedzy jednym koncem a drugim (telefonem a telefonem). Jestem w trakcie pisania pracy inżynierskiej i byłbym wdzieczny za wszelką pomoc.
2.Jeśli chodzi o mierzenie pakietów wiresharkiem to do tej pory udało mi się pomierzyć packet loss i jitter, ale protokol Skinny jakby w ogole nie mierzył opóźnienia a w pakiecie ConnectionStatistics jest zawarte Latency, ale zawsze pokazuje 0, chociaż opóźnienie jest słyszalne. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak sie dzieje?
Jeśli ktoś pisał prace na podobny temat, nawet czysto QoSowy bez VoIPa i moglby mi jakoś pomóc, byłbym wdzieczny.
2.Jeśli chodzi o mierzenie pakietów wiresharkiem to do tej pory udało mi się pomierzyć packet loss i jitter, ale protokol Skinny jakby w ogole nie mierzył opóźnienia a w pakiecie ConnectionStatistics jest zawarte Latency, ale zawsze pokazuje 0, chociaż opóźnienie jest słyszalne. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak sie dzieje?
Jeśli ktoś pisał prace na podobny temat, nawet czysto QoSowy bez VoIPa i moglby mi jakoś pomóc, byłbym wdzieczny.