Witam
Wiem że temat był już poruszany ale niestety nie znalazłem żadnego konkretnego rozwiązania, w związku z tym mam pytanie, czy ktoś z was może mi polecić jakieś ciekawe rozwiązanie w kwestii billingowania połączeń VoIP w CUCM 8.6. Dodam iż nie zależy mi na żadnych wodotryskach typu wyliczanie kosztów, raporty o przekroczeniu limitu itd. potrzebuję rozwiązania które pozwoli mi w prosty sposób wyciągnąć informacje o tym kto i kiedy dzwonił na jaki numer, czas trwania połączenia itd. a gdyby jeszcze pokazywał informacje o jakości połączenia to już max szczęścia. A może coś co pozwoli się dostroić tak aby móc z plików CDR wyciągać informacje zależnie od potrzeb na daną chwilę. Oczywiście najlepiej gdyby było to rozwiązanie darmowe ale jestem otwarty na wszelkie propozycje.
Pozdrawiam
Billing System
cześć
O ile nic się nie zmieniło w tej wersji to masz do dyspozycji narzędzie gotowe w CUCMie.
Do twoich potrzeb idealne. Nawet jak bedziesz potrzebował analizować to po eksporcie w excelu możesz z tymi danymi wywijać wszelkie analizy
Na początek system -> service parameters - cdr enable
Później Navigation CDR Reporting and analysis.
Resztę znajdziesz w sieci na pewno.
Powodzenia
O ile nic się nie zmieniło w tej wersji to masz do dyspozycji narzędzie gotowe w CUCMie.
Do twoich potrzeb idealne. Nawet jak bedziesz potrzebował analizować to po eksporcie w excelu możesz z tymi danymi wywijać wszelkie analizy
Na początek system -> service parameters - cdr enable
Później Navigation CDR Reporting and analysis.
Resztę znajdziesz w sieci na pewno.
Powodzenia
Wszystko się zgadza, serwis CDR mam oczywiście odpalony, aplikacja o której piszesz w tej wersji systemu nazywa się CAR - Call Analysis and Reporting i oczywiście jest to fajne rozwiązanie, problem polega na tym że CAR posiada jedynie dane za bardzo krótki okres czasu i niestety w przypadku mojego rozwiązania jest to nie wystarczające rozwiązanie. Docelowe środowisko z którego chciałbym zbierać dane to ok 8500 słuchawek, więc szukam raczej jakiegoś rozwiązania serwerowego do którego CUCM będzie mógł wysyłać CDR'y a system powinien mieć możliwość ich analizy.
Cześć
Przypomniałem sobie o toolu narzędzia Solarwinds. Nie sprawdzałem, nie wiem ile umożliwia darmowa wersja więc testuj.
http://www.solarwinds.com/products/free ... acker.aspx
Powodzenia
Przypomniałem sobie o toolu narzędzia Solarwinds. Nie sprawdzałem, nie wiem ile umożliwia darmowa wersja więc testuj.
http://www.solarwinds.com/products/free ... acker.aspx
Powodzenia
Mam doswiadczenie z systemem i Polecam polska firme Intelix www.intelix.pl
LinkedIn: linkedin.com/in/huar