local directory na 7945/7962

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

local directory na 7945/7962

#1

#1 Post autor: kamilf »

Witam,

konfiguruję telefony 7945 w środowisku CME 10.5 z polską lokalizacją 10.5. Konfiguruję lokalną książkę adresową na CME, która działa poprawnie w tym samym środowisku na telefonach przykładowo 6921. W przypadku 7945 pojawia się zakładka lokalnej książki adresowej, ale po wybraniu tej opcji pojawia się "Błąd analizy XML [4]". To samo pojawia się na telefonach 7962. Pliki konfiguracyjne dla telefonów zawierają "http://192.168.xx.xx:80/localdirectory", pojawia się opcja książki lokalnej w menu telefonu. Mam podany w każdej konfiguracji ephone typ telefonu. Na telefonach jest dość nowy firmware - 9.4.2. Co może stanowić problem?

Pozdrawiam,

Kamil

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

Re: local directory na 7945/7962

#2

#2 Post autor: Kyniu »

kamilf pisze: Co może stanowić problem?
To że XML na 79xx a na nowszych seriach są .... niekompatybilne. Dawno dawno temu zgłaszałem to jako błąd ale nie wiem czy Cisco coś z tym zrobiło. Ja w swojej aplikacji obszedłem to w ten sposób, że w zależności od serii aparatów generowane były różne pliki XML.

kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

#3

#3 Post autor: kamilf »

OK, ale mam wdrożenie CME 8.6 na UC520 z telefonami 7945 i tam też działa bez problemu.

kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

#4

#4 Post autor: kamilf »

Czy te pliki dla poszczególnych typów telefonów udostępniałeś przez CME? Gdzie znaleźć struktury takich plików dla różnych telefonów?

Wydaje mi się, ze to raczej może być kwestia firmware dla telefonu, który w tak wysokiej wersji 9.4(2) niewspieranej przez CME 10.5 źle interpretuje te XMLe. Pytanie - czy można downgradowac bez problemu firmware telefonów - przykładowo z 9.4(2) na 9.3(1)? Gdy skopiuję na flash pliki z firmware 9.3(1), zmienię load w telephony-services, telefon po restarcie pobiera term45.default nastepnie restartuje sie i ponownie pobiera term45.default i znowu restart...

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#5

#5 Post autor: Kyniu »

kamilf pisze:Czy te pliki dla poszczególnych typów telefonów udostępniałeś przez CME? Gdzie znaleźć struktury takich plików dla różnych telefonów?
Niestety informacji na ten tema jest jak kot napłakał, jest tylko jakaś stara, bardzo wiekowa książka, a reszta informacji jest zastrzeżona dla podmiotów o statusie "Partner Technologiczny".
kamilf pisze:Wydaje mi się, ze to raczej może być kwestia firmware dla telefonu, który w tak wysokiej wersji 9.4(2) niewspieranej przez CME 10.5 źle interpretuje te XMLe.
To nawet nie jest kwestia złej interpretacji bo znaczniki XML są te same ale jest np. problem z kodowaniem znaków diaktrycznych.
kamilf pisze:Pytanie - czy można downgradowac bez problemu firmware telefonów - przykładowo z 9.4(2) na 9.3(1)? Gdy skopiuję na flash pliki z firmware 9.3(1), zmienię load w telephony-services, telefon po restarcie pobiera term45.default nastepnie restartuje sie i ponownie pobiera term45.default i znowu restart...
Odpowiedź jest dwojaka - tak można .... ale ...... odpowiednia wersja CUCM/CUCME wymaga adekwatnej wersji softu na telefonie - po prostu protokół SCCP ma swoje wersje i wersja SCCP po stronie "zarządcy" i "klienta" musi się zgadzać.

UPDATE:

Udało mi się odszukać maila ze zgłoszeniem błędu - dostało go dwóch kolegów z Cisco (obaj obecni tu na forum) w dniu 2012-10-28 o godzinie 00:08 i dotyczył on komunikatu "XML Parser Error" gdy w pliku były polskie "krzaczki" i zadeklarowana strona kodowa to <?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2'?>. Jak zanotowałem w zgłoszeniu "Log contains information that the parser does not understand the declaration of code page 'iso-8859-2'."

kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

#6

#6 Post autor: kamilf »

Jak obejść ten problem? Istnieje jakieś gotowe rozwiązanie książki korporacyjnej realizowanej przez Services?

Znalazłem informację, że prawdopodobnie downgrade firmware na telefonie pomaga, ale w mojej wersji hardware 7945 nie mogę zejść już niżej z firmware, niż teoretycznie nie wspierany przez CME 10.5 firmware 9.4(2).

Pozdrawiam,

Kamil

ODPOWIEDZ