Cicso cp-9971

Problemy związane z Unified Communications

Moderatorzy: mikrobi, aron, garfield, gangrena, Seba

Wiadomość
Autor
qzyr
fresh
fresh
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:15

Cicso cp-9971

#1

#1 Post autor: qzyr » 10 lis 2015, 11:22

Witajcie !

mam problem z uruchomieniem telefonu 9971, próbowałem z dodatkowym zasilaniem i bez (PoE), w obydwu przypadkach "ciskacz" zachowuje się tak samo, mianowicie: gdy dochodzi do trzeciej linij przycisków, początkowo zapalają się na pomarańczowo, gdy zmieniają kolor na zielony gaśnie trzecia linia i druga robi się pomarańczowa, pozostałe zapalają się na zielono i wszystko zamiera, po niedługiej chwili telefon się resetuje i zaczyna od początku. Próbowałem hard resetu ale nie przyniosło to skutku ..

macie jakieś pomysły ? mam takie dwie sztuki

sayeret
wannabe
wannabe
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:08
Lokalizacja: Kraków

#2

#2 Post autor: sayeret » 10 lis 2015, 11:25

Prozaiczne pytanie - nowe aparaty czy rynek wtórny?
Zasilacz oryginalny i czy switch z PoE czy Inline Power?

qzyr
fresh
fresh
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:15

#3

#3 Post autor: qzyr » 10 lis 2015, 11:36

Nowy, zasialcz oryginalny, switch z PoE

Seba
CCIE/CCDE Site Admin
CCIE/CCDE Site Admin
Posty: 6223
Rejestracja: 15 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Warsaw, PL

#4

#4 Post autor: Seba » 10 lis 2015, 12:47

A co jest call control i w jakiej wersji?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
A. Einstein

sayeret
wannabe
wannabe
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:08
Lokalizacja: Kraków

#5

#5 Post autor: sayeret » 10 lis 2015, 12:59

Uwaga tłumacze ;)
CUCM czy CME i w jakich wersjach?
Może źle podaje w opcji 150 adres TFTP. Inne telefony w tej podsieci działają poprawnie?

Nimloth
wannabe
wannabe
Posty: 53
Rejestracja: 02 lip 2008, 09:30

#6

#6 Post autor: Nimloth » 11 lis 2015, 20:03

Co ma opcja 150 dla tego problemu ? Bez komunikacji z CallControl czy dodatkowych opcji z DHCP telefon powinien wstac (jedynie nie zarejestruje sie w CallControl).
Jezeli nowe aparaty to pewnie sa uszkodzone ... moze firmware nie wgrywa sie prawidlowo ... mozesz je zglosic na gwarancji ?

EDIT: Looknij tutaj (sekcja: If that still did not work) ... nie wiem czy dziala to dla telefonow z tej serii ... objawy podobne:
https://www.ucguru.com/reset-cisco-phon ... -defaults/

sayeret
wannabe
wannabe
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:08
Lokalizacja: Kraków

#7

#7 Post autor: sayeret » 11 lis 2015, 22:00

A nie jest może tak, że telefon bez softu będzie się kręcił w kółko szukając poprawnego DHCPa? :wink:

qzyr
fresh
fresh
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:15

#8

#8 Post autor: qzyr » 12 lis 2015, 07:05

Opcje z "hard resetem" wypróbowałem - bez skutku ...
Dostałem kilka takich telefonów, większość uruchomiła się bez problemu, dwie sztuki jak pisałem są ...
Te telefonu mają wgrany soft, ewentualne zmiany są zasysane po wpisaniu adresów. Ale te dwa chyba są niestety uszkodzone :/
Dzwoniłem na techniczna do Cisco, ale dowiedziałem się tylko tyle że opieka serwisowa na podany produkt się już skończyła ... a pomocy mam szukać na forach ... :)

qzyr
fresh
fresh
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:15

#9

#9 Post autor: qzyr » 12 lis 2015, 09:19

chętnie spróbowałbym wrzucić soft na nowo, ale niestety nie posiadam wiedzy jak to zrobić, są jakieś tutoriale ?

Awatar użytkownika
krabu
wannabe
wannabe
Posty: 346
Rejestracja: 30 paź 2007, 11:17
Lokalizacja: Krakow

#10

#10 Post autor: krabu » 12 lis 2015, 16:09

Hej,

Zrób span port na switchu i zobacz czy telefon po starcie cokolwiek wysyła, jeśli nic nie wysyła, nie uruchamia się, hard reset nie pomógł to wiele z nim już nie zrobisz ... RMA

Mateusz
.be like a Lucky Luke

Seba
CCIE/CCDE Site Admin
CCIE/CCDE Site Admin
Posty: 6223
Rejestracja: 15 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Warsaw, PL

#11

#11 Post autor: Seba » 13 lis 2015, 15:17

Coś mi tu nie pasuje...
Aparaty 9971 są w ciągłej sprzedaży, więc nie ma mowy, żeby na ten typ sprzętu skończyło się wsparcie, skoro jak sam napisałeś telefony są nowe.

Jeśli aparaty są kupione z autoryzowanego kanały sprzedaży, to nie ma takiej opcji, że uszkodzone nowe aparaty nie zostaną wymienione, np. z programu DOA (Dead on Arrival) czy poprostu RMA.
Nawet jeśli nie masz umowy serwisowej, to te aparaty są objęte roczną gwarancją na hardware z opcją wymiany sprzętu 10-day AR (Advanced Replacement).

Jeśli zakup odbył się przez nieautoryzowany kanał sprzedaży, to niestety lub stety musisz "atakować" firmę, która Ci to sprzedała.

PS Podeśli mi na PM lub spastern@cisco.com numery seryjne tych telefonów, to zrobię szybkie sprawdzenie pochodzenia sprzętu - oczywiście opcjonalnie jeśli chcesz.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
A. Einstein

ODPOWIEDZ