SIP OPTIONS

Problemy związane z Unified Communications

Moderatorzy: mikrobi, aron, garfield, gangrena, Seba

Wiadomość
Autor
ukaszq
wannabe
wannabe
Posty: 148
Rejestracja: 12 cze 2011, 21:53

SIP OPTIONS

#1

#1 Post autor: ukaszq » 21 lis 2015, 19:36

Witam,

Mam sip-trunk w T-mobile. Na router CUBE, otrzymuję ramki OPTIONS, które sprawdzają moją dostępność. Na minutę mam ich chyba z 30. Zgodnie ze specyfikacją techniczną, powinienem odpowiedzieć SIP 200 OK. Router wysyła ramkę SIP 200, ale wydaje mi się że albo ramka nie dociera, albo brakuje mi czegoś w konfiguracji. Nie mam nigdzie zarejestrowanych tych numerów na CUBE, bo zgodnie ze specyfiacją nie muszę.

Tak wyglądają te ramki. Co może być powodem, że ten SIP OPTIONS cały czas odpytuje?

Kod: Zaznacz cały

*Nov 21 19:04:00.434: //-1/xxxxxxxxxxxx/SIP/Msg/ccsipDisplayMsg:
Received: 
OPTIONS sip:255719201@10.0.0.2:5060 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 195.39.106.25:5060;branch=z9hG4bK2hj0kt20700gf7h305q1.1
From: <sip:dflt.gtsce.com>;tag=SDbepl101-1135571513-1448130802463-
To: <sip:255719201@194.212.243.222>
Call-ID: SDbepl101-69407c05b2fa9b7873471f1246970a2f-vrvvfv3
CSeq: 363411855 OPTIONS
Max-Forwards: 69
Content-Length: 0


*Nov 21 19:04:00.438: //811/7500E318834E/SIP/Msg/ccsipDisplayMsg:
Sent: 
SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 195.39.106.25:5060;branch=z9hG4bK2hj0kt20700gf7h305q1.1
From: <sip:dflt.gtsce.com>;tag=SDbepl101-1135571513-1448130802463-
To: <sip:255719201@194.212.243.222>;tag=4D96C5BC-A7D
Date: Sat, 21 Nov 2015 19:04:00 GMT
Call-ID: SDbepl101-69407c05b2fa9b7873471f1246970a2f-vrvvfv3
Server: Cisco-SIPGateway/IOS-15.3.3.M6
CSeq: 363411855 OPTIONS
Allow: INVITE, OPTIONS, BYE, CANCEL, ACK, PRACK, UPDATE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REGISTER
Allow-Events: telephone-event
Accept: application/sdp
Supported: 100rel,timer,resource-priority,replaces,sdp-anat
Content-Type: application/sdp
Content-Length: 155

v=0
o=CiscoSystemsSIP-GW-UserAgent 7074 3873 IN IP4 10.0.0.2
s=SIP Call
c=IN IP4 10.0.0.2
t=0 0
m=audio 0 RTP/AVP 18 0 8 9 4 2 15
c=IN IP4 10.0.0.2

*Nov 21 19:04:01.434: //-1/xxxxxxxxxxxx/SIP/Msg/ccsipDisplayMsg:
Received: 
OPTIONS sip:255719201@10.0.0.2:5060 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 195.39.106.25:5060;branch=z9hG4bK2hj0kt20700gf7h305q1.1
From: <sip:dflt.gtsce.com>;tag=SDbepl101-1135571513-1448130802463-
To: <sip:255719201@194.212.243.222>
Call-ID: SDbepl101-69407c05b2fa9b7873471f1246970a2f-vrvvfv3
CSeq: 363411855 OPTIONS
Max-Forwards: 69
Content-Length: 0 

mi3t3k
member
member
Posty: 47
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:31
Lokalizacja: Warsaw

Re: SIP OPTIONS

#2

#2 Post autor: mi3t3k » 24 lis 2015, 22:12

Jeśli 200 OK dochodzą do operatora i status SIP-Trunk jest "up" co można sprawdzić wykonując połaczenie przychodzące, zapewne konfiguracja SBC operatora gdzie jest powiedziane, że ma sprawdzać dostępność UAC co 2 sekundy.

Pozdr,

ODPOWIEDZ