Strona 1 z 1

skrypty TCL

: 12 lut 2016, 11:47
autor: piter1789
Witam;)

mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:

że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."

Re: skrypty TCL

: 12 lut 2016, 11:54
autor: martino76
piter1789 pisze:Witam;)

mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:

że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
W CUCM masz tam opcje Time of Day Routing i nie musisz rzeźbić w skryptach :)

Pozdro,

: 12 lut 2016, 12:18
autor: piter1789
no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..

mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..

aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323

bo jest też CUC, ale tam wymagana jest chyba to tego jakaś licencja.. ;) (nie mogę się doczytać dokładnie która)

: 12 lut 2016, 12:31
autor: mmoryto
Gateway ma swoje CSS. Mozesz zrobic osobne pattern'y (route/translation) dla 3 numerow, ktore beda aktywne tylko o konkretnych porach i tylko z konkretnego CSS.

: 12 lut 2016, 12:40
autor: martino76
piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..

mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..

aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.
Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.

Pozdro,

: 12 lut 2016, 12:50
autor: piter1789
martino76 pisze:
piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..

mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..

aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.

Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.

Pozdro,
no to prawda;) jak nie znajdę innego sposobu to sorbuję z tym MOH, tylko muszę to zrobić tylko dla połączeż przychodzących z PSTN:)

ale spróbuję jeszcze na gateway zrobić to dla rożnych pattern, co zaproponował "mmoryto" ;)

: 12 lut 2016, 12:57
autor: mmoryto
Nie wiem czy masz Unity ale jesli tak, to moze to byc nawet DN/route point w innej partycji z CFwdAll na voicemail i tam call handler.

: 12 lut 2016, 16:56
autor: piter1789
z CUC działa;) tylko teraz jeszcze chcę właśny plik wgrać i jak to Java:D hehe wywala jakiś błąd..

a wracając do pierwotnego pytania.. czy ktoś kojarzy czy da się to na skrypcie tcl zrobić?

: 13 lut 2016, 00:46
autor: mmoryto
Co do Java'y, to w jej ustawieniach musisz dodać https://x:x:x:x/ do trusted list.

: 13 lut 2016, 20:52
autor: piter1789
tak tak;) )

: 16 lut 2016, 16:37
autor: jepes
jesli Media Master w Unity Connection Ci nie dziala to polecam Audiotext Manager.

Re: skrypty TCL

: 29 wrz 2016, 09:30
autor: leonidas
może spróbuj skonfigurowac night-service który po godzinach przekieruje na zapowiedź