problem z transferem rozmów

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

problem z transferem rozmów

#1

#1 Post autor: kamilf »

Witam!

Mam problem z transferem rozmów, pomiędzy centralą Alcatel a Cisco CME. Alcatel wystawia 4 FXS, a Cisco CME posiada 4 FXO. Te 4 FXS w ALCATEL są w grupie pościgowej i połączone z 4 FXO Cisco. Następnie z FXO Cisco rozmowa przesyłana jest do zalogowanych w dynamicznej grupie ephone-hunt telefonów Cisco.

Jeżeli rozmowa przychodzi na telefon wewnętrzny w ramach centrali Alcatel, a następnie przekierowana jest poprzez FXS do FXO Cisco, na telefonie Cisco słychać wywołanie, ale gdy podniesiona zostanie słuchawka, w słuchawce Cisco słychać sygnał zajętości. Gdy rozmowa jest przekazywana w ramach centrali ALCATEL, działa to poprawnie. Jak zdiagnozować ten problem? Mam dostęp tylko do centrali Cisco, ponieważ ALCATEL obsługuje zewnętrzna firma.

Konfiguracja portów na CISCO:

Kod: Zaznacz cały

!
voice class dualtone-detect-params 1
 freq-max-deviation 25
 freq-max-power 0
 freq-min-power 13
 freq-power-twist 4
 cadence-variation 4
!
voice class custom-cptone ALCATEL
 dualtone disconnect
  frequency 425
  cadence 325 325
!
voice-port 0/0/0
 supervisory disconnect dualtone mid-call
 supervisory custom-cptone ALCATEL
 supervisory dualtone-detect-params 1
 input gain 14
 compand-type a-law
 timeouts call-disconnect 5
 timeouts wait-release 5
 connection plar 5000
 caller-id enable
!
voice-port 0/0/1
 supervisory disconnect dualtone mid-call
 supervisory custom-cptone ALCATEL
 supervisory dualtone-detect-params 1
 input gain 14
 compand-type a-law
 timeouts call-disconnect 5
 timeouts wait-release 5
 connection plar 5000
 caller-id enable
!
voice-port 0/0/2
 supervisory disconnect dualtone mid-call
 supervisory custom-cptone ALCATEL
 supervisory dualtone-detect-params 1
 input gain 14
 compand-type a-law
 timeouts call-disconnect 5
 timeouts wait-release 5
 connection plar 5000
 caller-id enable
!
voice-port 0/0/3
 supervisory disconnect dualtone mid-call
 supervisory custom-cptone ALCATEL
 supervisory dualtone-detect-params 1
 input gain 14
 compand-type a-law
 timeouts call-disconnect 5
 timeouts wait-release 5
 connection plar 5000
 caller-id enable
!

Awatar użytkownika
krabu
wannabe
wannabe
Posty: 346
Rejestracja: 30 paź 2007, 11:17
Lokalizacja: Krakow

#2

#2 Post autor: krabu »

Witaj,

Rozumiem że z innych telefonów ip zarejestrowanych do tego CME działa?
Masz moze jakiś FXS do którego możesz podłaczyć analoga i wydzwonić tą hunt groupe?

Trzeba sprawdzić kto/co wysyła disconnect. Aby to sprawdzić proponuje uruchomić nastepujące debugi

a) LINK - sekcja - debug vpm (voice processor module)

b) do tego:
debug ccsip all - jeśli to telefony SIP
debug ephone detail
debug voip ccapi inout

Popatrz na outputy i spróbuj wydedukować co rozłącza rozmowę.
Jeśli to Alcatel, wyślij kolegom od Alcatela co widzisz u siebie, niech coś rzeżbią.

Pozdr
Mateusz
.be like a Lucky Luke

kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

#3

#3 Post autor: kamilf »

Dzięki za podpowiedź. Dokonfigurowałem to na podstawie dokumentu:

Cisco 2651 Gateway - PBX Interoperability: Alcatel 4400 R3.2
Using Analog FXS/FXO-Loop Start Interfaces with H.323


i generalnie działa, ale co pewien czas pojawia się taki problem:

Kod: Zaznacz cały

cme-szpital#show voice call status
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x57D      1D93 0x70EC1CF8 0/0/1            No DSP  751        None     100/103
0x586      1D93 0x70CEEBD4 0/0/0            No DSP *751        None      103/100
0x5A5      1E17 0x70EC2724 0/0/2            No DSP  751        None     100/105
0x5AA      1E17 0x70CF0ABC 0/0/3            No DSP *751        None      105/100
2 active calls found
Są niby dwie aktywne rozmowy, które blokują wszystkie porty. Co tu może być przyczyną?

Pozdrawiam,

Kamil

kamilf
member
member
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:26

#4

#4 Post autor: kamilf »

Walczę dalej z transferem rozmów. Rozmowa przychodzi na port 0/0/2 centrali Cisco i wchodzi na grupę pościgową 300, a następnie na telefon Cisco o numerze 100. Telefon 100 przekierowuje rozmowę na 877 (ten numer jest na innej centrali Alcatel) w trybie full-blind. Rozmowa jest rozłączana i pojawia się połączenie na 877 No DSP. Rozmowa zostaje przekierowana, ale port na Cisco zostaje zablokowany, aż do czasu gdy ręcznie zrobię shutdown/no shutdown. Co może być przyczyną?

Kod: Zaznacz cały

cme#show voice call stat
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x36       129E 0x6837C2A4 0/0/2            0/1:1   A300A0100  g711ulaw 100/20010
0x37       12A2 0x73170C64 50/0/2.0                *A300A0100  g711ulaw  20010/100
1 active call found

cme#show voice call stat
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x36       129E 0x6837C2A4 0/0/2            0/1:1   877        g711ulaw 100/108
0x39       129E 0x681AA63C 0/0/3            0/1:2  *877        None      108/100
1 active call found

cme#show voice call stat
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x36       129E 0x6837C2A4 0/0/2            0/1:1   877        g711ulaw 100/108
0x39       129E 0x681AA63C 0/0/3            0/1:2  *877        None      108/100
1 active call found

cme#show voice call stat
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x36       129E 0x6837C2A4 0/0/2            0/1:1   877        g711ulaw 100/108
0x39       129E 0x681AA63C 0/0/3            0/1:2  *877        None      108/100
1 active call found

cme#show voice call stat
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x36       129E 0x6837C2A4 0/0/2            0/1:1   877        g711ulaw 100/108
0x39       129E 0x681AA63C 0/0/3            0/1:2  *877        None      108/100
1 active call found

cme-#show voice call stat
CallID     CID  ccVdb      Port        Slot/DSP:Ch  Called #   Codec    MLPP Dial-peers
0x36       129E 0x6837C2A4 0/0/2            No DSP  877        None     100/108
0x39       129E 0x681AA63C 0/0/3            No DSP *877        None      108/100
1 active call found

ODPOWIEDZ