DATERA SIP - brak wywoływanego numeru

Problemy związane z Unified Communications

Moderatorzy: mikrobi, aron, garfield, gangrena, Seba

Wiadomość
Autor
leonidas
member
member
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:06

DATERA SIP - brak wywoływanego numeru

#1

#1 Post autor: leonidas » 25 sie 2016, 10:27

Witam,
mam problem ze skonfigurowaniem albo raczej odbieranie połączeń SIP od DETRA.
Operator nie przesyła mi wywoływanego numeru telefonu i twierdzi, że nie może tak zrobić. W zamian za to dodał w polu FROM wywoływany numer, który jak mówi powinienem sobie skopiować w odpowiednie miejsce żeby działało. Próbuję to zrobić za pomocą sip-profile w voice sercvice voip albo dial-peerze ale nie działa, chociaż w testerze [link] niby jest poprawnie.
Czy ktoś miał przyjemność konfigurować tego lub innego operatora SIP i spotkał się z tym problemem?

Mam router: CISCO2811
z softem: Cisco IOS Software, 2800 Software (C2800NM-ADVIPSERVICESK9-M), Version 15.1(4)M3

SIP profile który przypinałem do dial-peer oraz w voice service voip:

Kod: Zaznacz cały

voice class sip-profiles 1
request INVITE sip-header From copy "From: (.*)<" u01
request ANY sip-header From modify "From: (.*)<" "From: <"
request ANY sip-header To modify "To: <" "To: \u01\1 <"
Kawałek z debug ccsip messages

Kod: Zaznacz cały

Received:
INVITE sip:sip_username@192.168.185.11:5060 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 100.102.103.104:5060;branch=z9hG4bK39d7c216;rport
Max-Forwards: 70
From: "146662525" <sip:+48997998999@100.102.103.104>;tag=as2d823262
To: <sip:sip_username@192.168.185.11:5060>
Contact: <sip:+48997998999@100.102.103.104:5060>
Call-ID: 4b68081f2b997c1e078d67067c6eb564@100.102.103.104:5060
CSeq: 102 INVITE
User-Agent: Datera Call-eX IP PBX
Date: Wed, 24 Aug 2016 13:55:32 GMT
Allow: INVITE, ACK, CANCEL, OPTIONS, BYE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, PUBLISH
Supported: replaces, timer
X-fid: sip_username
Content-Type: application/sdp
Content-Length: 402

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3428
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23

Re: DATERA SIP - brak wywoływanego numeru

#2

#2 Post autor: Kyniu » 25 sie 2016, 10:58

leonidas pisze:W zamian za to dodał w polu FROM wywoływany numer
Z tego co pamiętam, to w polskim prawie telekomunikacyjnym fałszowanie (a to robi Twój operator) identyfikatora numeru wywołującego (czyli w przypadku SIP to właśnie pole FROM) jest poważnym przestępstwem.
Always start with why do you need this?, not how will we do it?.
CCNA: R&S, Security, Wireless, Collaboration. MCSE: Cloud Platform and Infrastructure, Server Infrastructure.

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 190
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28

Re: DATERA SIP - brak wywoływanego numeru

#3

#3 Post autor: mmoryto » 25 sie 2016, 13:02

Test tool nie działa póki co perfekcyjnie. Na szybko, ale może tak?

Kod: Zaznacz cały

voice class sip-profiles 1
request INVITE sip-header From copy "From: (.*) <" u01
request INVITE sip-header From copy "From: \"(.*)\" <" u02
request ANY sip-header From modify "From: (.*)<" "From: <"
request ANY sip-header To modify "To: .*@(.*)>" "To: \u01 <sip:\u02@\1>"

leonidas
member
member
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:06

Re: DATERA SIP - brak wywoływanego numeru

#4

#4 Post autor: leonidas » 29 wrz 2016, 09:08

Mmoryto - niestety ten skrypt zmienia tez login, więc nie mam wtedy nic :)


Operator jednak dał rade zmienić pole TO.
Temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ