Strona 1 z 1

ISDN busy-tone

: 18 paź 2017, 13:34
autor: gitakam
Cześć!

Mam CME z telefonami 7906 i 2 x ISDN BRI.

Linie wewnątrz są skonfigurowane jako single-line. Gdy telefon wewnątrz jest zajęty, dostaję busy-tone. Dzwoniąc przez ISDN pomimo faktu, że telefon wewnętrzny jest zajęty inną rozmową, dzwoniący z zewnątrz nie słyszy busy-tone tylko standardowo wybieranie. Czasami zdarza się jednak, że dostaje busy, ale w zupełnie losowych momentach.

Konfiguracja telefonu i linii:

Kod: Zaznacz cały

ephone-dn  10
 number 380
 label 380
 description 380
 name 380
!
!
ephone  10
 mac-address 0023.339D.C799
 ephone-template 10
 max-calls-per-button 1
 busy-trigger-per-button 1
 paging-dn 40
 type 7906
 button  1:10
!
Konfiguracja ISDN:

Kod: Zaznacz cały

!
interface BRI0/0/0
 no ip address
 isdn switch-type basic-net3
 isdn point-to-point-setup
 isdn incoming-voice voice
 isdn disconnect-cause busy
 isdn sending-complete
!
voice-port 0/0/0
 translation-profile incoming Inbound
 compand-type a-law
!
Straciłem już pomysły. Ktoś może pomóc?

Pozdrawiam,

KF

Re: ISDN busy-tone

: 18 paź 2017, 14:22
autor: gitakam
Gdy uruchomię debug isdn q931 status debug isdn q921:

ct 18 12:18:55.593: ISDN BR0/0/1 Q931: DISCONNECT pd = 8 callref = 0xB7
Cause i = 0x8091 - User busy

Natomiast dzwoniący z zewnątrz nie słyszy busy - czy to będzie problem u operatora?

Re: ISDN busy-tone

: 18 paź 2017, 14:23
autor: Kyniu
Piszę z głowy więc mogłem pokręcić komendy ale "debug isdn cc" Twoim przyjacielem.

Re: ISDN busy-tone

: 18 paź 2017, 15:14
autor: gitakam
Robię debug isdn q931 i z tego co widać to połączenie przychodzące GSM na zajęty wewnętrzny telefon dostaje z mojej strony:

Oct 18 12:18:55.593: ISDN BR0/0/1 Q931: DISCONNECT pd = 8 callref = 0xB7
Cause i = 0x8091 - User busy

Nie jest to jednak chyba interpretowane po stronie centrali mojego operatora, ponieważ GSM słyszy w słuchawce wybieranie. Nie wiem czy właśnie tu dobrze myślę, że nie jest to interpretowane u operatora i stanowi to problem?

KF

Re: ISDN busy-tone

: 19 paź 2017, 21:20
autor: gitakam
Problem został rozwiązany. Opiszę rozwiązanie - może kiedyś się przyda innym.

NTek operatora miał dostępny styk S oraz dwa porty analogowe. Rozmowy do mnie przychodziły po styku S, natomiast gdy dany DDI był zajęty u mnie i zwracałem komunikat User-Busy, NT kierował to na porty analogowe. Z tej przyczyny dzwoniący nie dostawał sygnału zajętości ale sygnał wołania, w rzeczywistości kierowany na porty analogowe NTka. Gdy wyłączone zostały porty analogowe NTka, całość działa poprawnie.