Strona 1 z 1

CCME + CUE + SIP/SCCP

: 04 gru 2018, 16:18
autor: leonidas
Cześć,
Mam problem z połączeniami przychodzącymi od operatora siptrunkiem na centralę z 3845 z CME 8.6 i modułem NM-CUE przekazywanymi na telefony SIPowe.
Po wybraniu opcji przez dtmf, połączenie jest przekazywane dalej, słychac sygnał dzwonienia ale po odebraniu na telefonach SIP (9971) nie ma audio, jeśli koncówka jest telefonem SCCP (7940) głos jest w obu kierunkach.
Próbowałem z codekami i trancodingiem, ale nie daje efektu.

Czy mieliście taki problem? Jak można to rozwiązać?

SIP TRUNK >alaw> CME 8.6 >transcoding na ulaw> NM-CUE >ulaw> SIP - CISZA
SIP TRUNK >alaw> CME 8.6 >transcoding na ulaw> NM-CUE >alaw> SIP - CISZA
SIP TRUNK >alaw> CME 8.6 >transcoding na ulaw> NM-CUE >ulaw> SCCP - OK

Re: CCME + CUE + SIP/SCCP

: 05 gru 2018, 05:59
autor: mmoryto
Podeślij konfigurację (CME + CUE) oraz:

Kod: Zaznacz cały

debug voip ccapi inout
debug voice dialpeer inout
debug ccsip messages

Re: CCME + CUE + SIP/SCCP

: 08 gru 2018, 00:32
autor: Kyniu
Późno i nie chce mi się dużo pisać ale ..... SCCP i SIP lecą po TCP i to jest ruch "call control". Głos leci RTP pakowanym w UDP i otwierane są dwa strumienie - upstream i downstream. Skoro działa "call control" a nie masz głosu, skupiłbym się na analizie tych strumieni głosowych - wireshark, tcpdump, ....... i patrzymy czy lecą, jeśli lecą to gdzie, czy to dobry kierunek, ......... Od tego bym zaczął.