CCME + CUE + SIP/SCCP

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
leonidas
member
member
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:06

CCME + CUE + SIP/SCCP

#1

#1 Post autor: leonidas »

Cześć,
Mam problem z połączeniami przychodzącymi od operatora siptrunkiem na centralę z 3845 z CME 8.6 i modułem NM-CUE przekazywanymi na telefony SIPowe.
Po wybraniu opcji przez dtmf, połączenie jest przekazywane dalej, słychac sygnał dzwonienia ale po odebraniu na telefonach SIP (9971) nie ma audio, jeśli koncówka jest telefonem SCCP (7940) głos jest w obu kierunkach.
Próbowałem z codekami i trancodingiem, ale nie daje efektu.

Czy mieliście taki problem? Jak można to rozwiązać?

SIP TRUNK >alaw> CME 8.6 >transcoding na ulaw> NM-CUE >ulaw> SIP - CISZA
SIP TRUNK >alaw> CME 8.6 >transcoding na ulaw> NM-CUE >alaw> SIP - CISZA
SIP TRUNK >alaw> CME 8.6 >transcoding na ulaw> NM-CUE >ulaw> SCCP - OK

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 194
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28
Lokalizacja: Kanada

Re: CCME + CUE + SIP/SCCP

#2

#2 Post autor: mmoryto »

Podeślij konfigurację (CME + CUE) oraz:

Kod: Zaznacz cały

debug voip ccapi inout
debug voice dialpeer inout
debug ccsip messages

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

Re: CCME + CUE + SIP/SCCP

#3

#3 Post autor: Kyniu »

Późno i nie chce mi się dużo pisać ale ..... SCCP i SIP lecą po TCP i to jest ruch "call control". Głos leci RTP pakowanym w UDP i otwierane są dwa strumienie - upstream i downstream. Skoro działa "call control" a nie masz głosu, skupiłbym się na analizie tych strumieni głosowych - wireshark, tcpdump, ....... i patrzymy czy lecą, jeśli lecą to gdzie, czy to dobry kierunek, ......... Od tego bym zaczął.
CCNA: R&S, Security, Wireless, Collaboration. MCSE: Cloud Platform and Infrastructure, Server Infrastructure. ITIL: Foundation. PPL(A)
https://www.facebook.com/itserviceskielce/ :: https://www.linkedin.com/company/itservicespoland :: https://www.linkedin.com/in/krzysztofkania/

ODPOWIEDZ