Strona 1 z 1

SIP Trunk - dziwne zachowanie

: 18 maja 2019, 08:51
autor: mziemianski
Witam

Testuję SIP Trunk od operatora (Operator <=> SIP TRUNK to CUBE <=> SIP Trunk to CUCM).
Od samego początku dziwnie się zachowuje - losowo nie działają połączenia przychodzące (w tym samym czasie wychodzące działają bez problemu).
Podczas braku połączenia przychodzącego w debugach absolutnie nic. Ruch łapany na interfejsie też nie wskazuje żeby coś przychodziło (brak nowych pakietów INVITE).
Po jakimś czasie "samo się naprawia. Operator twierdzi, że u niego nie ma problemów.
Jak jeszcze można to ugryźć ?

Marcin

Re: SIP Trunk - dziwne zachowanie

: 24 maja 2019, 10:16
autor: ukarz
Nie wiem jaki to operator, ale kiedyś spotkałem się z podobnym problemem. SIP Trunk po stronie operatora zmieniał status na wyrejestrowany/niedostępny i stąd brak połączeń przychodzących.
Wychodzące działały bo i tak było żądanie autoryzacji przy każdym połączeniu wychodzącym. W takiej sytuacji SIP Options lub skrócenie czasu odświeżania rejestracji powinno pomóc.