Centralka Telefoniczna i Cisco

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
ja1987
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2017, 14:44

Centralka Telefoniczna i Cisco

#1

#1 Post autor: ja1987 »

Nie ważne, już sobie poradziłem.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2020, 15:28 przez ja1987, łącznie zmieniany 1 raz.

arteck
member
member
Posty: 35
Rejestracja: 08 lis 2019, 11:20

Re: Centralka Telefoniczna i Cisco

#2

#2 Post autor: arteck »

Tak, czytam i czytam i co ma do tego Cisco?:D oprócz tego że nic nie możesz na tych switach zrobic :-)

a teraz tak: to będzie aplikacja na komputerze czy fizyczny telefon?
Jeśli fizyczny telefon to widzę takie rozwiazanie że nowa adresacja IP i na tym SonicWall dać wyjscie z VLAN telefonów na WAN2.
Jeśli softphone to widzę kilka problemów:
1. skoro nie możesz zrobić QoS to całkiem możliwe, że Ci rozmowy będą ścinać - mogą ale nie muszą.
2. jak chcesz rozróżnić ruch pochodzący z VOICE, żeby go wysłać do WAN2? Mógłbyś teoretycznie kierować tam cały ruch który przyjdzie na jakiś portach ale masz tu ponad połowę zakresu portów.

ja1987
rookie
rookie
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2017, 14:44

Re: Centralka Telefoniczna i Cisco

#3

#3 Post autor: ja1987 »

Nie ważne już sobie poradziłem.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2020, 15:29 przez ja1987, łącznie zmieniany 1 raz.

arteck
member
member
Posty: 35
Rejestracja: 08 lis 2019, 11:20

Re: Centralka Telefoniczna i Cisco

#4

#4 Post autor: arteck »

No to teraz tak: nie że nie możesz zrobić QoS na switchach tylko nie zrobiłeś :)
Co do portów to inne aplikacje nie używałyby Ci portów 8000-40000 UDP?
Sorry że zapytam, Ty sie znasz trochę na sieciach komputerowych?

ODPOWIEDZ