Strona 1 z 1

Centralka Telefoniczna i Cisco

: 12 paź 2020, 11:16
autor: ja1987
Nie ważne, już sobie poradziłem.

Re: Centralka Telefoniczna i Cisco

: 12 paź 2020, 13:24
autor: arteck
Tak, czytam i czytam i co ma do tego Cisco?:D oprócz tego że nic nie możesz na tych switach zrobic :-)

a teraz tak: to będzie aplikacja na komputerze czy fizyczny telefon?
Jeśli fizyczny telefon to widzę takie rozwiazanie że nowa adresacja IP i na tym SonicWall dać wyjscie z VLAN telefonów na WAN2.
Jeśli softphone to widzę kilka problemów:
1. skoro nie możesz zrobić QoS to całkiem możliwe, że Ci rozmowy będą ścinać - mogą ale nie muszą.
2. jak chcesz rozróżnić ruch pochodzący z VOICE, żeby go wysłać do WAN2? Mógłbyś teoretycznie kierować tam cały ruch który przyjdzie na jakiś portach ale masz tu ponad połowę zakresu portów.

Re: Centralka Telefoniczna i Cisco

: 12 paź 2020, 14:09
autor: ja1987
Nie ważne już sobie poradziłem.

Re: Centralka Telefoniczna i Cisco

: 12 paź 2020, 14:44
autor: arteck
No to teraz tak: nie że nie możesz zrobić QoS na switchach tylko nie zrobiłeś :)
Co do portów to inne aplikacje nie używałyby Ci portów 8000-40000 UDP?
Sorry że zapytam, Ty sie znasz trochę na sieciach komputerowych?