eh

Problemy z pozostałymi technologiami (SDH, IronPort, WAAS itp.)
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
digit
wannabe
wannabe

eh

#1 Post autor: digit »

Witam
No nie wiem co sie stalo
ip default-gateway - podane (192.168.236.1)
ip name-server podany (192.168.236.1)
mac,ip,maska poustawiane. (192.168.236.35)
Ping z routera nie dziala. Ping na adres z netu: dns niby elegancko tlumaczy adres, ale na tym koniec, 5/5 pakietow straconych. Co jest grane? pozno juz? ;). Pol roku temu wszystko dzialalo.

Awatar użytkownika
marcins
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

#2 Post autor: marcins »

hehe kabel podlaczyles ? ;)
za malo danych.....
moze byc 1000 powodow..

Awatar użytkownika
digit
wannabe
wannabe

#3 Post autor: digit »

No nie wiem :):
Konfigow z routera chyba nie ma sensu do takiego blahego problemu. Pewnie zaraz ktos powie co skopalem i wytne te posty ze wstydu ;).
No wiec jest tak.
Siec osiedlowa.
Kartka od admina:
ip: 192.168.236.35
maska: 255.255.255.0
brama: 192.168.236.1
dns: 192.168.236.1, 192.110.120.5
mac: 0030.4F25.5DA6 (spisany z mojej karty, nie ze mi narzucil ;)).
Odpalam router. zmieniam mac na podany wyzej. ustawian ip i maske na int eth 0/0 (podpinam rowniez w tym miejscu kabel ;) :D)). za pomoca ip default-gateway ustawiam brameczke, za pomoca ip name-server ustawian pierwszy z brzegu dns.
Pinguje as.ccie.pl ;)... no i lipa (jak w pierwszym poscie).

btw. Wie ktos jak zainstalowac sterowniki ATI na linuxie/unixie (fedora, freebsd)?? Tez sie z tym mecze i nic :(. Jakies opcje przy kompilacji kernela?

Awatar użytkownika
sebu
CCIE / Instruktor CNAP
CCIE / Instruktor CNAP
Kontakt:

#4 Post autor: sebu »

daj show run i ping 192.168.236.1
Jesteś ambitnym inżynierem i szukasz ciekawych projektów? Zapraszamy do współpracy w ramach NetFormers (stałej i projektowej). Info na PRV.

Work: http://netformers.pl
Linked-in: http://www.linkedin.com/in/strzelak

Awatar użytkownika
em_er
wannabe
wannabe

#5 Post autor: em_er »

moze TTL?

jesli tak to nie wiem czy rozwiazesz tez problem na routerze cisco.

Awatar użytkownika
digit
wannabe
wannabe

#6 Post autor: digit »

W sh run, niewiele nie ma ponad to co napisalem (ale pozniej najwyzej wkleje).
ping 192.168.236.1 oczywiscie dziala, bo jest w tej samej podsieci co int eth 0/0.
TTL .. no wlasnie ale pinguje z routera bezposrednio do netu wiec powinno dzialac (chyba, ze chodzi o cos innego niz mi sie wydaje??). Pakiet nie przechodzi przez nic po drodze. Oczywiscie w linuxie/windzie dziala, bo jakos musze do Was pisac te posty. Konfig taki sam jak wpisuje w routerze :).

kokosz

#7 Post autor: kokosz »

jak uzywasz 'ip default-gateway' to wylacz routing 'no ip routing'
albo zamiast tego uzyj 'ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.236.1'

Awatar użytkownika
digit
wannabe
wannabe

#8 Post autor: digit »

Dzieki, dziala (dziwne, kiedys tego nie musialem robic...a moze nie pamietam ;))

Awatar użytkownika
Misiekm
wannabe
wannabe

#9 Post autor: Misiekm »

Proponuje debuga na początek.

Awatar użytkownika
sebu
CCIE / Instruktor CNAP
CCIE / Instruktor CNAP
Kontakt:

#10 Post autor: sebu »

kokosz pisze:jak uzywasz 'ip default-gateway' to wylacz routing 'no ip routing'
albo zamiast tego uzyj 'ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.236.1'
potwierdzam zalecenie kokosza, co zreszta widac bo dziala, ale zeby dla wszystkich bylo jasne:
dokumentacja
This document explains how to configure a default route, or gateway of last resort. These IP commands are used:

*ip default-gateway
*ip default-network
*and ip route 0.0.0.0 0.0.0.0
<ciach>

ip default-gateway

The ip default-gateway command differs from the other two commands. It should only be used when ip routing is disabled on the Cisco router.

For instance, if the router is a host in the IP world, you can use this command to define a default gateway for it. You might also use this command when your low end Cisco router is in boot mode in order to TFTP a Cisco IOS® Software image to the router. In boot mode, the router does not have ip routing enabled.

This example defines the router on IP address 172.16.15.4 as the default route:
ip default-gateway 172.16.15.4

ip default-network

Unlike the ip default-gateway command, you can use ip default-network when ip routing is enabled on the Cisco router. When you configure ip default-network the router considers routes to that network for installation as the gateway of last resort on the router.

Note: The ip default-network command is classful.

ip route 0.0.0.0 0.0.0.0

Creating a static route to network 0.0.0.0 0.0.0.0 is another way to set the gateway of last resort on a router. As with the ip default-network command, using the static route to 0.0.0.0 is not dependent on any routing protocols. However, ip routing must be enabled on the router.
i dla bardziej dociekliwych z tego samego linku:
Note: If you configure multiple networks as candidate default routes using the ip default-network command, the network that has the lowest administrative distance is chosen as the network for the gateway of last resort. If all the networks have the same administrative distance then the network listed first in the routing table (show ip route lists the routing table) is chosen as the network for the gateway of last resort. If you use both the ip default-network and ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 commands to configure candidate default networks, and the network used by the ip default-network command is known statically, the network defined with the ip default-network command takes precedence and is chosen for the gateway of last resort. Otherwise if the network used by the ip default-network command is derived by a routing protocol, the ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 command, which has a lower administrative distance, takes precedence and is chosen for the gateway of last resort. If you use multiple ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 commands to configure a default route, traffic is load-balanced over the multiple routes.
Jesteś ambitnym inżynierem i szukasz ciekawych projektów? Zapraszamy do współpracy w ramach NetFormers (stałej i projektowej). Info na PRV.

Work: http://netformers.pl
Linked-in: http://www.linkedin.com/in/strzelak

ODPOWIEDZ